Alarmsysteem met hellingshoek inbouw bij Rüttchen/Louwman, Gorinchem
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Reeds gecertificeerde systemen blijven geldig. Al kan zo’n protector wel een extra stukje veiligheid geven.
Dag Raimon,
Ik ben momenteel bezig met het importeren van een 2020 c63s coupe. Zodra dit bericht wordt goedgekeurd zal ik je mijn VIN toesturen per bericht in afwachting van een stappenplan/offerte.
Ik vroeg mij bovendien af waarom zelfs auto's van dit caliber van Duitse herkomst zelden alarmsystemen hebben. Weet jij hier meer van?
Mvg
Ik ben momenteel bezig met het importeren van een 2020 c63s coupe. Zodra dit bericht wordt goedgekeurd zal ik je mijn VIN toesturen per bericht in afwachting van een stappenplan/offerte.
Ik vroeg mij bovendien af waarom zelfs auto's van dit caliber van Duitse herkomst zelden alarmsystemen hebben. Weet jij hier meer van?
Mvg
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik snap er zelf ook weinig van. Je ziet auto’s waar ze alles aangevinkt hebben en dan bewust het vinkje alarm niet.
Ik weet wel dat een MB rijden in Duitsland minder bijzonder is. Mogelijk daarom ook minder gevoel voor diefstal.
Aangezien je een vrij verse AMG hebt verwacht ik dat je ook klasse 4 of 5 voor de verzekering nodig hebt. Die leveren wij ook gecertificeerd en wel. Sinds een tijd gebruiken wij Faringwell omdat deze minder invloed hebben op de electronica van de auto. Ook de support naar de klant is beter. Het abonnement is wel een euro hoger dan bij de concurrenten. Maar de kwaliteit is het naar ons idee waard.
Ik weet wel dat een MB rijden in Duitsland minder bijzonder is. Mogelijk daarom ook minder gevoel voor diefstal.
Aangezien je een vrij verse AMG hebt verwacht ik dat je ook klasse 4 of 5 voor de verzekering nodig hebt. Die leveren wij ook gecertificeerd en wel. Sinds een tijd gebruiken wij Faringwell omdat deze minder invloed hebben op de electronica van de auto. Ook de support naar de klant is beter. Het abonnement is wel een euro hoger dan bij de concurrenten. Maar de kwaliteit is het naar ons idee waard.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20708
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat komt omdat de duitse verzekeraar dat niet verplicht...hier zit alarm er 99 van de 100x ook alleen maar op omdat de verzekeraar dat juist wel verplicht (vandaar ook dat het alarm lange tijd tot de standaard uitrusting behoorde in nederland)
greetingz,
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik heb één van mijn wagens aantal jaren geleden verzekerd gehad bij MB.. de eerste en de laatste keer.. wat een poppenkast was dat toch.
Heeft 3 maand geduurd om simpel het bankrekeningnummer te verwerken, meerdere telefoons/mail's.. met als resultaat op vakantie in Kroatie werd ik doodleuk gebeld dat het voertuig NIET meer verzekerd was. En zo nog een aantal dingen.
Mischien dat de toenmalige callcenter stagairs nu wel volwaardig opgeleid zijn....
Heeft 3 maand geduurd om simpel het bankrekeningnummer te verwerken, meerdere telefoons/mail's.. met als resultaat op vakantie in Kroatie werd ik doodleuk gebeld dat het voertuig NIET meer verzekerd was. En zo nog een aantal dingen.
Mischien dat de toenmalige callcenter stagairs nu wel volwaardig opgeleid zijn....
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Mijn ervaring is tegenovergesteld
Ik heb er 5 Mercedessen verzekerd en de (kleine) schades die er geweest zijn, zijn erg netjes opgelost.
Ook aanpassingen, overschrijvingen en dergelijke zijn snel geregeld.
Wat ik ook als pluspunt ervaar is dat ik een persoon aan de telefoon krijg ipv alles online te moeten regelen.
Ik heb er 5 Mercedessen verzekerd en de (kleine) schades die er geweest zijn, zijn erg netjes opgelost.
Ook aanpassingen, overschrijvingen en dergelijke zijn snel geregeld.
Wat ik ook als pluspunt ervaar is dat ik een persoon aan de telefoon krijg ipv alles online te moeten regelen.
#doeslief
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik heb er 5 verschillende auto’s gehad en 1x van rekening veranderd. Allemaal prima verlopen.
Een ex collega had ook mindere ervaringen.
Een ex collega had ook mindere ervaringen.
Ik ben er ook weg gegaan jaren verzekerd geweest maar wat een ellende tegenwoordig.
Prijzen doorgeven en na aanschaf kost het meer dan het dubbele dit is +/- 3 keer gebeurt.
Een vito omzetten na 12000 km per jaar
Opgegeven moment begonnen ze zelfs te drammen dat mijn auto te koop stond bij een bevriende garage..
Die dezelfde achternaam had als mij en werd ik met mijn oldtimers voor normaal tarief aangeslagen omdat ik zogenaamd een autobedrijf had (ben icter)
Prijzen doorgeven en na aanschaf kost het meer dan het dubbele dit is +/- 3 keer gebeurt.
Een vito omzetten na 12000 km per jaar
Opgegeven moment begonnen ze zelfs te drammen dat mijn auto te koop stond bij een bevriende garage..
Die dezelfde achternaam had als mij en werd ik met mijn oldtimers voor normaal tarief aangeslagen omdat ik zogenaamd een autobedrijf had (ben icter)
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Voorlopig bouwen nog vrolijk door met alarmen. Wel komen we nu regelmatig tegen dat de sleutel niet meer goed is. Een keyprotector als aanvullende maatregelen is dan de oplossing en daar hebben we tot nu toe nog geen klachten over ontvangen. Wel drijft het de prijs fors op bij die auto’s.
Ook blijven we mooie elders gemonteerde alarmen tegenkomen…… het zal vast goedkoop zijn geweest.
Ook blijven we mooie elders gemonteerde alarmen tegenkomen…… het zal vast goedkoop zijn geweest.
- Bijlagen
-
- Elders “gemonteerd” alarm. Wat één puinzooi
- EBFDC29B-5AE2-4489-919C-30B1D7578333.jpeg (156.59 KiB) 2361 keer bekeken
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
De “specialisten” die alarm monteren schieten met bosjes uit de grond. We hebben weer een bijzonder collectie ellende voorbij zien komen.
1. Diverse strandingen en storingen met Aftermarket systemen. Vooral de auto’s met een kastje waar Vodafone op staat is vaak prijs. Storingen met starten of gewoon niet van je plek komen. TOB spul.
2. Ook in de originele systemen is men bij specialisten druk bezig. De sirene op de juiste plaats monteren is meestal te veel werk dus die rammen ze ergens willekeurig waar het net niet pas.
Gelukkig is er een handje vol goede specialisten. Dan is het ook gelijk waar naar geld. Helaas hebben te veel mensen het pijnlijk moeten ontdekken dat goedkoop vaak niet goed is.
Verder hebben we tot nu toe geen gezeur met de
Keyprotector die we een paar keer gemonteerd hebben. Is het ideaal? Dat niet maar voor sommige auto’s de enige manier (zonder schade aan bedrading) om een certificaat op het klasse 3 te krijgen. Er is goed mee te werken en de last is minimaal.
Wil je een degelijk kwaliteit alarm dan mag je altijd contact opnemen.
1. Diverse strandingen en storingen met Aftermarket systemen. Vooral de auto’s met een kastje waar Vodafone op staat is vaak prijs. Storingen met starten of gewoon niet van je plek komen. TOB spul.
2. Ook in de originele systemen is men bij specialisten druk bezig. De sirene op de juiste plaats monteren is meestal te veel werk dus die rammen ze ergens willekeurig waar het net niet pas.
Gelukkig is er een handje vol goede specialisten. Dan is het ook gelijk waar naar geld. Helaas hebben te veel mensen het pijnlijk moeten ontdekken dat goedkoop vaak niet goed is.
Verder hebben we tot nu toe geen gezeur met de
Keyprotector die we een paar keer gemonteerd hebben. Is het ideaal? Dat niet maar voor sommige auto’s de enige manier (zonder schade aan bedrading) om een certificaat op het klasse 3 te krijgen. Er is goed mee te werken en de last is minimaal.
Wil je een degelijk kwaliteit alarm dan mag je altijd contact opnemen.
- Bijlagen
-
- De draad is bijna een maand heel geweest voordat de ellende begon.
- 7B336100-8038-47F7-8AE3-7FB153C060F6.jpeg (133.75 KiB) 2238 keer bekeken
- handyman762
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 31 aug 2014 13:23
- Mercedes-Benz: 2018 w205 C180 Amg Line
- Locatie: Lansingerland
Pfff bizar. Blij dat de mijne binnenkort bij jou wordt ingebouwd.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Wanneer sta je in de planning? Ik heb er op dit moment te veel staan dat ik het niet uit mijn hoofd wet.handyman762 schreef: ↑29 jun 2021 21:46 Pfff bizar. Blij dat de mijne binnenkort bij jou wordt ingebouwd.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20708
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
het scheelt dat bij (in ieder geval) twee van die specialisten de naam altijd netjes in EPC vermeld staat achter de ingebouwde alarm optiecodes en dan weet je vaak al van te voren wat je tegen gaat komen (wat overigens ook geldt voor de achteruitrijcamera als die door 1 van die 2 is ingebouwd)
...ook wel apart om te zien hoe vaak men van draadkleur wijzigt...en hoe men de 12V aansluiting maakt (zo dicht bij de juiste manier van aansluiten en toch nog zo ver weg)
de sirene zit bij mij ook niet altijd op de originele plaats...er zijn mensen met aftermarket sportvelgen waarbij je de naafkappen (Met achterliggende wielbouten) alleen maar los krijgt nadat de velg half beschadigd is en dan wordt het al lastig om achter de modderkaart te komen (en ik ga die naafkappen er dan echt niet af halen)...bij sommige modellen die nogal vaak slachtoffer worden van het van binnen leeghalen, bouw ik de sirene meestal binnen in de auto (waar die tenminste nut heeft) en de huidige 48V accu's willen ook nog wel eens in de weg zitten voor het gewenste kabelverloop
greetingz,
- Bijlagen
-
- waarom zou je een 12V aansluiting netjes in de zekeringskast achter een eigen dedicated zekering maken als het ook zo kan
- IMG_3516.jpg (129.6 KiB) 2115 keer bekeken
-
- dat zijn best veel verschillende kleuren voor zo'n kort stukje draad (om op de manier van (ongezekerd) 12V aansluiten nog maar te zwijgen)
- IMG_3647.jpg (152.51 KiB) 2115 keer bekeken
-
- niet ingetapete draad die los hangt langs de A-stijl en onderweg van kleur veranderd
- IMG_3646.jpg (87.57 KiB) 2115 keer bekeken
- handyman762
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 31 aug 2014 13:23
- Mercedes-Benz: 2018 w205 C180 Amg Line
- Locatie: Lansingerland
3 augustusRaimon schreef: ↑30 jun 2021 07:30Wanneer sta je in de planning? Ik heb er op dit moment te veel staan dat ik het niet uit mijn hoofd wet.handyman762 schreef: ↑29 jun 2021 21:46 Pfff bizar. Blij dat de mijne binnenkort bij jou wordt ingebouwd.