Alarmsysteem met hellingshoek inbouw bij Rüttchen/Louwman, Gorinchem

De Mercedes-Benz dealer is zo gek nog niet!
Gebruikersavatar
bvv
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 mei 2020 18:59

07 jun 2020 14:17

Evan schreef: 07 jun 2020 13:59 Ik vraag me dan wel af waarom de dealer die een demo verkoop de keuze maakt om een aftermarket alarm in te bouwen boven een origineel alarm?
Goedkoper?
Dat zou heel goed een reden kunnen zijn Evan. Als het alarm gewoon gecertificeerd is dan lijkt mij dat ook geen probleem. Ik heb wel ergens gehoord of gelezen dat origineel alarm van MB niet echt heel goed zo zijn en dat men mede daarom achteraf wat anders monteerd. Wat daar dan weer van klopt kan ik niet zeggen, heb het zoals gezegd gehoord of ergens gelezen.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 9965
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W204, C180 CGI 2013, W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

07 jun 2020 14:22

bvv schreef: 07 jun 2020 14:12
Raimon schreef: 07 jun 2020 13:49 Ik zou hem altijd meenemen.

Wanneer je namelijk even boodschappen oid aan het inladen bent schiet hij weer op alarm. Met de gewone sleutel zou je dan weet moeten vergrendelen en ontgrendelen.

Ik dacht echt dat zonder eigen autorisatie het alarm niet gecertificeerd kon worden. Ik zal het dan wel mis hebben. Wij monteren alleen origineel. Ik heb ze de laatste jaren alleen vervangen door origineel. De exacte inbouwwijze van DEFA weet ik dus niet.

Raimon, ik moet het certificaat nog ontvangen, afgelopen vrijdag de auto opgehaald, de verkoper vertelde mij dat certificaat opgestuurd wordt na goedkeuring!

Inderdaad bij openen kofferbak gaat het alarm af echter dat kan ik dan ook afzetten door met de afstandsbediening van de auto de auto ye ontgrendelen zou ik denken?
Dat is helemaal afhankelijk hoe de DEFA gebruik maakt van de auto. Ik weet niet of de DEFA een correct signaal van de canbus leest wanneer de kofferklep open staat. Dit aangezien het geen complete vergrendeling en ontgrendeling is. De DEFA is afhankelijk van de data die hij op de canbus leest.
Bij storingen zou deze data corrupt kunnen zijn en je auto zal dan niet van alarm gaan. In de originele situatie zou je auto wel rijbaar zijn. Om die reden zou ik de extra handzender toch altijd meenemen.

Is het een auto met een startknop? Of nog gewoon de sleutel erin steken?
Gebruikersavatar
bvv
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 mei 2020 18:59

07 jun 2020 14:38

Raimon schreef: 07 jun 2020 14:22
bvv schreef: 07 jun 2020 14:12
Raimon schreef: 07 jun 2020 13:49 Ik zou hem altijd meenemen.

Wanneer je namelijk even boodschappen oid aan het inladen bent schiet hij weer op alarm. Met de gewone sleutel zou je dan weet moeten vergrendelen en ontgrendelen.

Ik dacht echt dat zonder eigen autorisatie het alarm niet gecertificeerd kon worden. Ik zal het dan wel mis hebben. Wij monteren alleen origineel. Ik heb ze de laatste jaren alleen vervangen door origineel. De exacte inbouwwijze van DEFA weet ik dus niet.

Raimon, ik moet het certificaat nog ontvangen, afgelopen vrijdag de auto opgehaald, de verkoper vertelde mij dat certificaat opgestuurd wordt na goedkeuring!

Inderdaad bij openen kofferbak gaat het alarm af echter dat kan ik dan ook afzetten door met de afstandsbediening van de auto de auto ye ontgrendelen zou ik denken?
Dat is helemaal afhankelijk hoe de DEFA gebruik maakt van de auto. Ik weet niet of de DEFA een correct signaal van de canbus leest wanneer de kofferklep open staat. Dit aangezien het geen complete vergrendeling en ontgrendeling is. De DEFA is afhankelijk van de data die hij op de canbus leest.
Bij storingen zou deze data corrupt kunnen zijn en je auto zal dan niet van alarm gaan. In de originele situatie zou je auto wel rijbaar zijn. Om die reden zou ik de extra handzender toch altijd meenemen.

Is het een auto met een startknop? Of nog gewoon de sleutel erin steken?

Met startknop Raimon.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 9965
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W204, C180 CGI 2013, W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

07 jun 2020 14:42

bvv schreef: 07 jun 2020 14:17
Evan schreef: 07 jun 2020 13:59 Ik vraag me dan wel af waarom de dealer die een demo verkoop de keuze maakt om een aftermarket alarm in te bouwen boven een origineel alarm?
Goedkoper?
Dat zou heel goed een reden kunnen zijn Evan. Als het alarm gewoon gecertificeerd is dan lijkt mij dat ook geen probleem. Ik heb wel ergens gehoord of gelezen dat origineel alarm van MB niet echt heel goed zo zijn en dat men mede daarom achteraf wat anders monteerd. Wat daar dan weer van klopt kan ik niet zeggen, heb het zoals gezegd gehoord of ergens gelezen.
We dwalen af maar een DEFA is echt niet beter dan een OEM systeem.

Wat betreft de extra handzender. Advies meenemen of heel goed verstoppen in de auto. Je zou ook de jezelf de noodprocedure kunnen leren met de knippercode. De originele sleutel heeft een noodfunctie wanneer de batterij leeg is. Die functie zal je DEFA niet herkennen. Lege sleutel is dan dus lopend naar huis.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 17989
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

07 jun 2020 16:00

bvv schreef: 07 jun 2020 14:12 Inderdaad bij openen kofferbak gaat het alarm af
alleen daarom al zou ik die aftermarket ellende al niet op mijn auto willen hebben...en dat aftermarket probleem wordt alleen nog groter wanneer de auto dan ook nog een standkachel heeft

er gaat niets boven een origineel alarm...geen gezeik, geen gepruts (althans - meestal) en mocht er al eens wat mis zijn (het alarm wat te pas en te onpas af gaat) dan kan iedereen met mercedes uitlees apparatuur precies zien waar dat probleem zit (in tegenstelling tot een aftermarket alarm waarbij vrijwel niemand dat spul uit kan lezen)

greetingz,
Gebruikersavatar
bvv
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 mei 2020 18:59

07 jun 2020 16:04

Sleutel in de auto verstoppen lijkt mij geen optie, kan me voorstellen dat een verzekeraar, mocht de auto gestolen worden, wil zien dat ik 2 handzenders van het alarm kan overleggen. Dus dan bij me hebben aan de sleutelbos lijkt mij het beste. Ik zal eens gaan informeren bij de dealer hoe e.e.a. nou in elkaar steekt ook hoe het gaat als de orginele afstandsbediening leeg is. Noodprocedure wil ik mijzelf sowieso aanleren.
bokkiebenz
Berichten: 3365
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

08 jun 2020 07:14

Persoonlijk zou ik de dealer vragen waarom er geen orgineel alarm in is gekomen??
Zie bijvoorbeeld antwoord mbenznl hierboven.....
Ikzelf zou dat gezeur niet hoeven.
Bij ellende zegt de alarm inbouwer ligt aan de auto en de auto monteur geeft alarm de schuld...
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
bvv
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 mei 2020 18:59

08 jun 2020 17:09

Bokkiebenz, ik heb de dealer al benaderd, afwachten wat uitkomst is. Ik denk zelf dat het op zeker geen rotzooi is wat er is ingebouwd. Wat wel verwarrend is, google en je komt heel veel meningen tegen die voor of tegen achteraf inbouwen en niet origineel alarm zijn. Tja is dat niet iets als " de beste stuurlui staan aan wal " ?

En dan refereer ik ook naar jou bericht " het is altijd wat en zelden goed " :)
Gebruikersavatar
bvv
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 mei 2020 18:59

23 jun 2020 22:49

Raimon schreef: 07 jun 2020 14:22
bvv schreef: 07 jun 2020 14:12
Raimon schreef: 07 jun 2020 13:49 Ik zou hem altijd meenemen.

Wanneer je namelijk even boodschappen oid aan het inladen bent schiet hij weer op alarm. Met de gewone sleutel zou je dan weet moeten vergrendelen en ontgrendelen.

Ik dacht echt dat zonder eigen autorisatie het alarm niet gecertificeerd kon worden. Ik zal het dan wel mis hebben. Wij monteren alleen origineel. Ik heb ze de laatste jaren alleen vervangen door origineel. De exacte inbouwwijze van DEFA weet ik dus niet.

Raimon, ik moet het certificaat nog ontvangen, afgelopen vrijdag de auto opgehaald, de verkoper vertelde mij dat certificaat opgestuurd wordt na goedkeuring!

Inderdaad bij openen kofferbak gaat het alarm af echter dat kan ik dan ook afzetten door met de afstandsbediening van de auto de auto ye ontgrendelen zou ik denken?
Dat is helemaal afhankelijk hoe de DEFA gebruik maakt van de auto. Ik weet niet of de DEFA een correct signaal van de canbus leest wanneer de kofferklep open staat. Dit aangezien het geen complete vergrendeling en ontgrendeling is. De DEFA is afhankelijk van de data die hij op de canbus leest.
Bij storingen zou deze data corrupt kunnen zijn en je auto zal dan niet van alarm gaan. In de originele situatie zou je auto wel rijbaar zijn. Om die reden zou ik de extra handzender toch altijd meenemen.

Is het een auto met een startknop? Of nog gewoon de sleutel erin steken?
Certificaat ontvangen Raimon en ook gewoon zichtbaar op de site van Kiwa.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 9965
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W204, C180 CGI 2013, W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

24 jun 2020 08:19

Fijn dat je een certificaat hebt.

Even om het topic weer in de goede richting te drukken. Wij monteren geen DEFA en al zeker niet zonder eigen autorisatie. Voor origineel alarm kan men altijd bij ons terecht
D20VT
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2014 09:50

09 jul 2020 00:37

Even defa off-topic. Een defa die je uit en in kan schakeren met de originele Mercedes sleutel is niet goedgekeurd door SCM-Kiwa.
Eigen autorisatie is verplicht bij aftermarket defa dus ten alle tijde aan en uit zetten van het alarm met de handzender van defa en niet op een andere wijze.

Raar dat je leverende dealer dit uitprogrammeerd want dit is eigenlijk afkeur van het scm certificaat.
Uit en aan schakelen van een alarm met de originele sleutel is bij Mercedes personenauto’s alleen mogelijk met (een zoals hier beschreven inbouw van) een origineel alarm. De rest is omzeilen van de regels, ze zetten de defa handzenders moedwillig uit na inbouw en goedkeuring ( en evt steekproef van Kiwa)
Gebruikersavatar
motorhan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: W212 250 CGI Avantgarde 2010
Locatie: Cranendonck

13 jul 2020 16:18

Hallo,
Ik ben aan het informeren bij mijn verzekering o.a naar de premie als ik een andere auto koop en nu krijg ik dat de auto o.a ook moet zijn voorzien van Terugvindsysteem TV01 Doen jullie dat ook sluit dat naadloos aan bij alarm 3 met helling detector en hoe lang duurt het inbouwen ik zag op internet iets van 459.00 zit dat in de richting.
Met vr gr
E207 Cabrio 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 9965
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W204, C180 CGI 2013, W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

13 jul 2020 18:16

TV01 bouwen wij heel weinig in. We doen voornamelijk voertuigvolgsysteem met jamming detectie inbouwen.

Ik zou moeten checken of het TV01 die ik een jaar geleden ingebouwd heb nog goedgekeurd is. Deze zijn heel simpel namelijk. Zit een accu in met een levensduur van 3 jaar. Deze hebben geen draden aan de auto zitten. Is dus niet geïntrigeerd in de auto. Van faringwell heb ik hem nog niet gemonteerd.

Het voertuig volgsysteem dat wij monteren wel. Maar dan zit je ongeveer op het dubbele van de prijs. Je hebt dan wel een uitgebreid systeem. Leest ook de canbus om te blokkeren(optioneel) bij alarm. Nachtslot is dan ook mogelijk. Dit is het merk dat we tegenwoordig leveren: https://faringwell.com/

Nadeel is dat we iets in de auto moeten onderbreken. Er is dus ergens een origineel component aangepast.
bokkiebenz
Berichten: 3365
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

14 jul 2020 08:35

Faringwell zit in mijn auto ook.
Abbo kost wel wat maar ja als hij weg is neem ik aan dat ze hem vinden........
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
motorhan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: W212 250 CGI Avantgarde 2010
Locatie: Cranendonck

14 jul 2020 10:09

Dat alarm 3 heeft mijn auto al en de auto waar ik mee bezig ben ook maarde verzekering stuurt me dit: dus alarm 3 alleen is niet voldoende. misschien tijd om over te stappen.
wat bedoelen ze met eigen autorisatie

Clausule AL240: Eigen autorisatie / Terugvindsysteem TV 01
Uw auto moet voorzien zijn van een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (SCM klasse 3) dat voldoet aan de normen van SCM
(Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging). Daarnaast moet uw auto voorzien zijn van:
- Een 'eigen autorisatie'; of
- Een SCM goedgekeurd Terugvindsysteem (TV01).
Als u schade heeft door inbraak of diefstal, moet u kunnen aantonen dat uw auto een werkend beveiligingssysteem heeft, als wij
daarom vragen. Bijvoorbeeld door een geldig SCM-certificaat of aankoopnota te laten zien. Kunt u dit niet aantonen, dan betalen wij
niet in de volgende gevallen:
- U heeft schade doordat iemand in de auto heeft ingebroken of probeerde in te breken.
- Iemand heeft de auto gestolen. Of u heeft schade doordat iemand de auto probeerde te stelen.
- U heeft schade doordat iemand zonder toestemming met de auto reed (joyriding).
Als voor de werking van uw terugvindsysteem een abonnement nodig is, dan moet u dit abonnement afsluiten en in stand houden. Bij
diefstal van uw auto of joyriding met uw auto betalen wij niet als er geen abonnement liep op het moment van de diefstal.
Voldoet uw auto nog niet aan deze eis? Dan heeft u vanaf de dag dat het voertuig verzekerd is 30 dagen de tijd om te zorgen dat uw
auto wel voldoet. Tijdens deze 30 dagen hoeft uw auto nog niet aan de eisen te voldoen.
Met vr gr
E207 Cabrio 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Plaats reactie