W220 airmatic vrieskou

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

05 feb 2012 23:07

Hoi Allemaal,

Klein probleempje :owja: ...
Smorgens vroeg (sinds de vrieskou) heb ik meestal een airmatic storing opweg naar m'n werk...
Nu is dat alleen zo geweest met de extreme koude (lees: onder de -10).
Nu is het gekke dat als ik s'avonds van m'n werk weer naar huis rijd er niets aan de hand is...
Auto doet ook niet gek qua hoogte oid tijdens de ochtend met dus die storing op het KI...
Tot afgelopen vrijdag, toen (na een rit van 50km) laag de auto met z'n neus op de grond...
En kreeg hem ook niet meer hoger gezet met de knop... Achteras gewoon in orde... Auto hangt ook niet scheef oid.
Vrijdag heb ik gelijk mijn auto binnen (warm) gezet en na een uurtje werkte alles weer...
Nu heb ik al eens wat dingetjes gelezen met dichtingen/rubbers op de kompressor maar misschien is dit een bekend issue voor iemand?
Ik hoor graag jullie ervaringen en evt oplossingen.

gr
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4574
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

06 feb 2012 07:00

ik denk dat de compressor bevriest de compressor bestaat ook uit een droger die het vocht wegneemt, en als er al veel vocht in de droger zit dan werkt de compressor niet meer optimaal
Verwijderd13263
Berichten: 5521
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08

06 feb 2012 09:40

Als hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet zou het de compressor kunnen zijn, die is dan wellicht langzaam aan het overlijden. Je kan het testen door met Sd de veerpoten (helemaal) leeg te laten lopen en ze daarna weer proberen op druk te brengen, met het risico dat de pomp gelijk de pijp aan Maarten geeft en je auto hulpeloos bijna tegen de grond aan ligt.
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
Borguy
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i

06 feb 2012 10:16

Zou dit ook niet een geval van bevroren vocht in luchtleidingen/kleppen kunnen zijn zoals met de luchtremmen van opleggers gebeurd als die niet op tijd van alcohol oid voorzien zijn ?
shaft786shaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:26
Mercedes-Benz: W220 S500 Limo 2004

06 feb 2012 14:48

lang leve de Airmatic..


Bij mij kwam 2 weken geleden ''Visit Workshop'' te voorschijn.
Is nu alweer weg...maar is niet echt om vrolijk van te worden. :x
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

07 feb 2012 13:12

Nou, gisteren heeft hij aan de STAR gehangen en we hebben wat geprobeert met aanpassen van de hoogte etc...
Dit ging even goed tot op een gegeven moment de auto zichzelf vooraan niet meer oppompte...
Toen de compressor test gedaan en die kwam tijdens het 40seconden draaien niet boven de 2.6bar...
Deze is dus waarschijnlijk einde oefening?
kan het zomaar zijn dat hij dus af en toe wel en af en toe niet werkt?
Iemand hier ervaring mee voordat ik een andere compressor koop?

gr
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
Gebruikersavatar
Arthur
Beheerder
Berichten: 17285
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:51
Mercedes-Benz: A207 E200 CGI 2010
Specialisatie: Fotografie
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

07 feb 2012 18:20

Ik heb hetzelfde probleem gehad, er moest bij mij ook een nieuwe pomp op. Deze is sterker en ook veel stiller.
A Convertible is a way of living. 8-)
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

07 feb 2012 18:35

Arthur schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad, er moest bij mij ook een nieuwe pomp op. Deze is sterker en ook veel stiller.
Gaf die ook nog maar 2.6bar en achter niets te zien?
En soms wel /soms niet werken?

gr
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
Gebruikersavatar
Arthur
Beheerder
Berichten: 17285
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:51
Mercedes-Benz: A207 E200 CGI 2010
Specialisatie: Fotografie
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

07 feb 2012 22:11

Geen idee hoeveel bar, maar hij kreeg het steeds moeilijker en op een gegeven moment deed ie niets meer.
A Convertible is a way of living. 8-)
Ronaldp
Berichten: 266
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:47

10 jan 2022 12:27

Hier dus ook hetzelfde probleem. Vanmorgen de auto naar de bandenspecialist gebracht voor balanceren.
een uur geleden een belletje. "de auto komt niet meer omhoog aan de voorzijde":-(
Wat nu? Ik ga zo naar het bedrijf toe om eens even te kijken of ik zo wat kan vinden....
maar wat nu als hij echt niet meer omhoog wil?
Ik kan hem daar niet laten staan.
Kia Esoul executiveline 2020.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1563
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

10 jan 2022 12:42

Er zijn noodblokken om tussen draagarmen te zetten om thuis te komen. Het zal flink stuiteren, maar de band schraapt niet in de wielkast.
Als ik die blokken oplossing zo bekijk lijkt het met een stuk hout en wat t-wraps ook prima werken.
Zie w220 airmatic wiki pagina
edit: https://w220.wiki/Airmatic#Original_M-B ... me_buffers
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 jan 2022 13:58

Die blokken zijn bedoeld om de auto te kunnen verplaatsen, zeker niet mee gaan rijden! Ze zitten niet geborgd oid...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1563
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

10 jan 2022 14:57

ah zo! ik dacht limp-home buffers zullen wel er wel voor zijn om naar huis te kruipen. Maar zelf geen ervaring mee.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 jan 2022 15:21

Ik heb er toen voor de gein eens eentje besteld voor de voorzijde. Er zitten wat uitsparingen in zodat hij precies op de bovenste draagarm past, maar bij de eerste de beste hobbel in de weg valt hij er tussenuit...
Logboek S500.
Merdan
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 feb 2016 16:53
Mercedes-Benz: W211 - E220CDI. EX: C219 - CLS 320CDI , W220 - S320 L , W210 - E220CDI , W124 - 200D , S320 CDI - W220 , E60 - 520D , W124 - E 250D , Golf 2 - , Audi 80 - 1.9 TD , Audi 80 - 1.6D

10 jan 2022 15:31

Ronaldp schreef: 10 jan 2022 12:27 Hier dus ook hetzelfde probleem. Vanmorgen de auto naar de bandenspecialist gebracht voor balanceren.
een uur geleden een belletje. "de auto komt niet meer omhoog aan de voorzijde":-(
Wat nu? Ik ga zo naar het bedrijf toe om eens even te kijken of ik zo wat kan vinden....
maar wat nu als hij echt niet meer omhoog wil?
Ik kan hem daar niet laten staan.
Heb ik paar jaar geleden ook aan de hand gehad , identiek hetzelfde, begon ook met de vrieskou en geen weekje later lag er een nieuwe compressor onder.
Destijds nieuw bij Ster Parts in Velddriel gekocht was behoorlijk prijzig denk dat ik er iets van rond de €450 voor heb neergeteld.. wel probleem opgelost.
geen half jaartje later auto verkocht maar de compressor eruit gehaald ( schadewagen ging toch naar de sloop, kon het niet over mijn hart laten de o zo dure compressor mee te geven :owja: )

Btw is ook gemakkelijk zelf te doen mits je een brug of dergelijke ter beschikking hebt.

Grtzz
MC
Je hebt een auto en je hebt een Mercedes.
Plaats reactie