Meest voorkomende gebreken Mercedes W202 '94

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
2DakarTeam
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jan 2012 22:15
Mercedes-Benz: W202, 1994 - 516.196km
Specialisatie: IT
Locatie: Deventer
Contacteer:

15 jan 2012 21:57

In november van dit jaar nemen we deel aan de Amsterdam-Dakar Challenge, een tocht van bijna 8000km door de o.a. de Sahara. We rijden deze tocht in onze Mercedes W202 ( C200 d Esprit - bouwjaar: 1994 ). Omdat het een unsupported challenge is zullen we eventuele technische problemen zelf moeten oplossen. Kortom, we zullen reserve onderdelen mee moeten nemen... maar welke?

41923

Omdat er op dit forum een schat aan ervaring is, zijn we heel erg benieuwd naar jullie mening. Wat zijn volgens jullie de zwakke punten van dit model (c200 d '94) en welke onderdelen moeten we van te voren extra grondig controleren, of zelfs als reserve onderdeel meenemen?
Op 3 november 2012 gaan Ronald en Bert van start in de Amsterdam-Dakar Challenge. De twee collega's gaan de uitdaging aan om met een, door henzelf opgeknapte, oude Mercedes dwars door de Sahara naar Dakar te rijden. Dit alles voor het goede doel en het avontuur!

blog: http://www.dakarchallenge2012.nl/
.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7286
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

15 jan 2012 22:03

8000km is natuurlijk niets als je met een goed geprepareerde auto begint. Dat moet toch zonder al teveel problemen lukken. Zorg voor een stalen carterbescherming (gewoon bij mb te koop) en ik zou vooral ook de algemene dingen niet vergeten. Zorg voor bandenreparatie spullen (incl. compressor) en het liefst twee volwaardige reservewielen. wat bouten moeren, slangenklemmen, stukjes pijp om eventueel een koeslang te maken,....,....,...,....

Ik heb down under aan de noordwest kant een 8000km gereden waarvan toch een heel eind onverhard en dat gaat een goede auto echt wel uithouden!
Borguy
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i

16 jan 2012 09:29

Geen idee of je w202 een electrische koelfan of een mechanische met visco/magnetisch heeft.
Maar in de sahara zou ik goeie koeling willen en dan lijkt een electrische, eventueel extra erbij langs de voorkant van de radiator geen luxe.
Verwijderd13263
Berichten: 5521
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08

16 jan 2012 09:38

tomH schreef:8000km is natuurlijk niets als je met een goed geprepareerde auto begint. Dat moet toch zonder al teveel problemen lukken. Zorg voor een stalen carterbescherming (gewoon bij mb te koop) en ik zou vooral ook de algemene dingen niet vergeten. Zorg voor bandenreparatie spullen (incl. compressor) en het liefst twee volwaardige reservewielen. wat bouten moeren, slangenklemmen, stukjes pijp om eventueel een koeslang te maken,....,....,...,....

Ik heb down under aan de noordwest kant een 8000km gereden waarvan toch een heel eind onverhard en dat gaat een goede auto echt wel uithouden!
Zeker die carterbeschermer, zelfs in NL behoedt die je al voor mogelijke schade laat staan in het aarsgat van nergens! Hogere taxiveren eronder en een dakdrager om te beginnen, kunnen die reservewielen mooi bovenop. Verder zou ik ook de achterbank eruit halen om zoveel mogelijk ruimte/gewicht vrij te maken.

Ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben hier dat deze generatie C-klasse (200D, 220D) voorzien waren van een nogal onbetrouwbare waterpomp. Wellicht een idee om een reserve mee te nemen of op voorhand vervangen danwel controleren, tja verder moet het allemaal wel lukken de meest relevante zaken heb ik bij Tom al voorbij zien komen. Goed gereedschap spreekt ook wel voor zich.
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
Plaats reactie