Trucks met een ster
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik heb weliswaar geen truck of groot rijbewijs, maar wat een gave rubriek dit. Prachtig
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Toni043
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
Hierbij dan een veegwagen/sneeuw ijsbestrijder van het vliegveld....
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
niet moeders mooiste maar het is een truck met nog 70% ster.
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
"Zwaar Transport".
gr. Jan
gr. Jan
- Bijlagen
-
- PICT0614 (1).JPG (192.22 KiB) 1654 keer bekeken
-
- PICT0615 (1).JPG (163.06 KiB) 1654 keer bekeken
- Toni043
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
Hier nog een mooi exemplaar op het vliegveld...
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
- Toni043
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
nice!
En hier gebruiken we ook TS maar in de volksmond (denk van oudsher) "TAS"
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Mooie KONI
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja klopt dat denk ik ook meestal hoor je TS
Maar vaak de brandweer in oude steden Amsterdam bijv. Hoor je ze nog wel eens TAS zeggen denk inderdaad dat dit van oudsher in geprogrammeerd is
Ja echt wel
Uit m'n hoofd een 25 tons brug
maar ik ben er wel zeer wijs mee hij staat er al 2/3 jaar maar sinds mei is ie nog nooit zo vaak gebruikt
Alle vrachtwagens waar ik aan moet sleutelen gaan er op ook al hoef ik er niet onder te zijn maar je kan wel meteen fijn op de juiste hoogte werken
- Toni043
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
Steinwinter supercargo 2040 concept!
Het ding draagt de naam 2040. Maar het design oogt alles, alles, behalve 2040. De bijzondere constructie is een uitvinding van Manfred Steinwinter. Een Stuttgarter die vaak meer lading mee wilde nemen dan mogelijk was. Daar moest een oplossing voor komen, dacht de Duitser. Dit was het begin van de Supercargo 2040 uit 1983.
Steinwinter benaderde Daimler-Benz met zijn idee voor technische ondersteuning. Hij begon Steinwinter GmbH en als logo pronk een steigerend paard. Wellicht komt ‘Ferrari’ als eerste in je op, maar het ontwerp heeft eigenlijk alles te maken met Stuttgart. De Duitse stad gebruikte het logo immers al voordat Ferrari een copy-catje deed.
De Duitser wilde een multifunctioneel platform neerzetten. Naast een truck, moest een omgebouwde aanhanger of een dubbeldekker ook tot de mogelijkheden behoren. Binnenin de lage cabine werden twee stoelen geplaatst. In het midden een kast, en achter de stoelen een bed. De Supercargo 2040 werd aangedreven door een 280 pk sterke Mercedes V8 met 16 verzetten. Het gevaarte was goed voor een lengte van 6.5 meter.
Tot een succesvolle productie is het nooit gekomen. Steinwinter slaagde er wel in om een prototype te bouwen die in 1987 tentoongesteld werd op het IAA in Frankfurt. Helaas voor de Duitser wilde Mercedes geen geld verstrekken om door te gaan met het project. Het ontwerp van de truck, zonder aanhanger, doet mij nog het meest denken aan een vliegtuigtrekker zoals de Schopf F300. Het bedrijf produceerde later wel personenauto’s waar vaak Fiats als basis werden genomen. In 1987 stopte Steinwinter echter met de productie van auto’s.
Origineel bericht:
https://www.autoblog.nl/nieuws/het-verh ... 2040-83021
Op Facebook vond ik dit...
Het ding draagt de naam 2040. Maar het design oogt alles, alles, behalve 2040. De bijzondere constructie is een uitvinding van Manfred Steinwinter. Een Stuttgarter die vaak meer lading mee wilde nemen dan mogelijk was. Daar moest een oplossing voor komen, dacht de Duitser. Dit was het begin van de Supercargo 2040 uit 1983.
Steinwinter benaderde Daimler-Benz met zijn idee voor technische ondersteuning. Hij begon Steinwinter GmbH en als logo pronk een steigerend paard. Wellicht komt ‘Ferrari’ als eerste in je op, maar het ontwerp heeft eigenlijk alles te maken met Stuttgart. De Duitse stad gebruikte het logo immers al voordat Ferrari een copy-catje deed.
De Duitser wilde een multifunctioneel platform neerzetten. Naast een truck, moest een omgebouwde aanhanger of een dubbeldekker ook tot de mogelijkheden behoren. Binnenin de lage cabine werden twee stoelen geplaatst. In het midden een kast, en achter de stoelen een bed. De Supercargo 2040 werd aangedreven door een 280 pk sterke Mercedes V8 met 16 verzetten. Het gevaarte was goed voor een lengte van 6.5 meter.
Tot een succesvolle productie is het nooit gekomen. Steinwinter slaagde er wel in om een prototype te bouwen die in 1987 tentoongesteld werd op het IAA in Frankfurt. Helaas voor de Duitser wilde Mercedes geen geld verstrekken om door te gaan met het project. Het ontwerp van de truck, zonder aanhanger, doet mij nog het meest denken aan een vliegtuigtrekker zoals de Schopf F300. Het bedrijf produceerde later wel personenauto’s waar vaak Fiats als basis werden genomen. In 1987 stopte Steinwinter echter met de productie van auto’s.
Origineel bericht:
https://www.autoblog.nl/nieuws/het-verh ... 2040-83021
Op Facebook vond ik dit...
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578