W202 c180 '96 spoed spoed paniek Fan draait door
Hallo ik heb vanmiddag mijn auto gewoon weg gezet zoals anders ben ik even met een kennis naar Almelo geweest en nou kom ik weer draait 1 van mijn 2 fans onder de motorkap ook hadden al 2 buren gebeld dat hij nog draaide dus niet allebei maar 1tje. Mij is verteld dat deze van de airco is. Dat hij even na draait snap ik maar hij heeft inmiddels 4 uur erop zitten maar de accu is nog niet leeg. Ook heb ik net even in de auto gereden en de slangen van de koelvloeistof waren ook direct nog erg warm? Misschien heeft dit er mee te maken? Al snap ik dat niet omdat de auto toch echt 4 uur stil gestaan heeft en ik er maar een klein stukje in gereden. Dit betreft een c180 w202 élégance uit 96. Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet niet hoelang deze nog vol houd.
Wat ik al wel geprobeerd heb is om de accu pool er een paar min van af te halen maar dat mocht niet baten. En ik heb alle zekeringen er al uit gehad maar nog steeds bleef hij draaien. Het gaat dus om de 2 fans voor de radiateur en daarvan de rechter als je er voor staat.
Wie helpt me uit de brand?
Wat ik al wel geprobeerd heb is om de accu pool er een paar min van af te halen maar dat mocht niet baten. En ik heb alle zekeringen er al uit gehad maar nog steeds bleef hij draaien. Het gaat dus om de 2 fans voor de radiateur en daarvan de rechter als je er voor staat.
Wie helpt me uit de brand?
- teacher
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 07 mar 2008 00:00
- Mercedes-Benz: allemaal verkocht :(
- Specialisatie: Prutsen :)
leesvoer:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=40920
nog meer leesvoer:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=41497
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=40920
nog meer leesvoer:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=41497
liever gelast als geleased- immer benzinsüchtig - dingen die rammelen heb je nog... (Oo≡*≡oO)
nou lees ik bij het eerste topic dat ze het over een stuurunit of regelunit hebben.. ik kan niet achter halen of het nu klaar was met het vv van de thermo schakelaar of de regelunit omdat hij beide vervangen had het gaat bij mij om de airco fan.. welke moet ik dan hebben en waar zijn deze te localiseren.???
groeten
groeten
- teacher
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 07 mar 2008 00:00
- Mercedes-Benz: allemaal verkocht :(
- Specialisatie: Prutsen :)
Haal als eerste even de stekker van je fan los voordat ie de accu leegtrekt.
check:
koelvloeistofniveau + sensor
check:
thermoswitch
check:
koelvloeistofniveau + sensor
check:
thermoswitch
liever gelast als geleased- immer benzinsüchtig - dingen die rammelen heb je nog... (Oo≡*≡oO)
als ik de stekker van de fan los draai kan ik er dan eerst gewoon mee doorijden zonder dat er iets kapot gaat?
omdat ik morgen de auto naar de spuiter moet brengen en die regel unit zit die als je in de auto zit linksv of rechtvoor en aan welke kant in de wielbak ik neem aan dat ik dan het modderscherm moet demonteren?
omdat ik morgen de auto naar de spuiter moet brengen en die regel unit zit die als je in de auto zit linksv of rechtvoor en aan welke kant in de wielbak ik neem aan dat ik dan het modderscherm moet demonteren?
omdat nu inmiddels 2 ventilatoren ongestoord doordraaien nadat ik de auto uit heb gezet. is mij dus op dit forum mede gedeeld dat die de regelunit zou kunnen zijn. nou ben ik op zoek gegaan naar deze unit maar door tijdgebrek omdat mijn auto nu bij de spuiter zit heb ik hem nog niet kunnen localiseren. wie weet precies waar die zit en hoe deze eruit ziet? o ja als je bijvb aangeeft of die rechts of links zit deel dan wel mede of het vanuit de zit positie is of als je voor de auto staat want daar was ik nog inet over uit.
ook was ik nog op zoek naar de stekker van de airo vinnen omdat ik deze ook niet kon vinden dat als ik op de regel unit moet wachten dat ik ze uit kan schakelen zodat ik niet elke keer de plus pool eraf hoef te halen..
dit betreft een c180 elegance uit 96
ook was ik nog op zoek naar de stekker van de airo vinnen omdat ik deze ook niet kon vinden dat als ik op de regel unit moet wachten dat ik ze uit kan schakelen zodat ik niet elke keer de plus pool eraf hoef te halen..
dit betreft een c180 elegance uit 96
Moderator schreef:
En waarom dan een nieuw onderwerp starten? Voor de overzichtelijkheid en om te voorkomen dat alle goedwillende behulpzame leden zich moeten gaan herhalen maar even samengevoegd.
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: 08 jun 2010 11:39
- Mercedes-Benz: verkocht
- Specialisatie: mercedes onderdelen
- Locatie: sint maartensdijk
ten eerst, de linker en rechter kant van een auto worden altijd bekeken vanuit de bestuurders positie.
(leek me wel ff handig )
ik heb een plaatje bijgevoegd, en volgens mij is het nummer 264. Hij zit volgens mij links voor, in de wiel kast verscholen.
je zal een deel van de modderkuip moeten los maken.
je kan alleen het voorste gedeelte los maken en dan zie je hem zitten.
let op, ik denk alleen maar dat dit het is, ik weet het niet zeker, als er mensen zijn die zeker weten dat dit hem niet is, ZEG het aub.
voordat je dingen gaat doen die allerlei nare gevolgen hebben.
(leek me wel ff handig )
ik heb een plaatje bijgevoegd, en volgens mij is het nummer 264. Hij zit volgens mij links voor, in de wiel kast verscholen.
je zal een deel van de modderkuip moeten los maken.
je kan alleen het voorste gedeelte los maken en dan zie je hem zitten.
let op, ik denk alleen maar dat dit het is, ik weet het niet zeker, als er mensen zijn die zeker weten dat dit hem niet is, ZEG het aub.
voordat je dingen gaat doen die allerlei nare gevolgen hebben.
De ergenis van slechte kwaliteit duurt voort, als de vreugde van de lage prijs allang verdwenen is.
ik heb de auto pas sindskort dus heb alleen nog de kachel gebruikt maar heb vorige week nog geprobeert als ik hem gewoon lager zet dan de temp die in de auto aanwezig is word de lucht direct koud dus hij koeld wel.. het enige wat iemand mij ook nog verteld had is dat als de ventilator draait dat de airco gevuld moet worden maar dan zou die juist niet moeten koelen dus er resten mij nog enkele vraagtekens
- Ebber
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 03 jul 2005 22:41
- Mercedes-Benz: W204
- Specialisatie: Expert CED
Dit klopt ook niet, als de airco werkt moet de vin draaien.gupfm schreef:het enige wat iemand mij ook nog verteld had is dat als de ventilator draait dat de airco gevuld moet worden maar dan zou die juist niet moeten koelen dus er resten mij nog enkele vraagtekens
1’th day member
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
als ik zoveel spoed en paniek zou hebben reed ik even langs de dealer
gr richard
gr richard
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
- ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Inderdaad. Zeker gezien het feit dat je fan inmiddels al 5 dagen draait?Lorinser sr schreef:als ik zoveel spoed en paniek zou hebben reed ik even langs de dealer
gr richard
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K