Nederlandse mercedes uitvoeren naar Belgie

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:58
Mercedes-Benz: C 36 AMG
Locatie: Den Helder

12 feb 2011 14:29

Ik heb even een vraagje ,
Er is uit Belgie serieuze interesse in mijn C36 , als eventueel de verkoop door gaat , wat voor auto papieren moet ik aan die persoon overhandigen en welke niet ? ik weet dat de kentekenplaten er zowiezo afgaan en hier in Nederland blijven.
Iemand bekend hier mee ?

Gr Hans
Fietsen is gezond , eet meer fietsen.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

12 feb 2011 14:57

gewoon naar het gwk die export doet gaan met de koper , nummer borden inleveren jij krijgt een vrijwaring en de koper krijgt de documenten en er komt op de kentekenbewijzen en stempel te staan rdw uitvoer , maar voordat je met hem naar het gwk gaat eerst de financien afwerken kosten ongeveer 100 tot 125 euro incl 2 weken verzekering en export platen
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:58
Mercedes-Benz: C 36 AMG
Locatie: Den Helder

12 feb 2011 15:44

gerardwb schreef:gewoon naar het gwk die export doet gaan met de koper , nummer borden inleveren jij krijgt een vrijwaring en de koper krijgt de documenten en er komt op de kentekenbewijzen en stempel te staan rdw uitvoer , maar voordat je met hem naar het gwk gaat eerst de financien afwerken kosten ongeveer 100 tot 125 euro incl 2 weken verzekering en export platen

Oke , maar als ik in brussel afspreek waar moet je dan wezen ??
Of begrijp ik het niet helemaal !!

Gr Hans
Fietsen is gezond , eet meer fietsen.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

12 feb 2011 15:50

lukt niet je moet altijd in nl de auto afmelden ook is het mogelijk aan de grens , maar je moet dan zeker weten dat ze kopen
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 2196
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30
Mercedes-Benz: Lexus IS300h
Locatie: Harkstede
Contacteer:

12 feb 2011 17:14

Je kunt het een en ander ook op een keuringsstation van de RDW afhandelen. Waarom ga je niet gewoon naar een keuringsstation in de grensstreek en laat je de koper daar komen? Er zitten er heel wat in de buurt van de grens met Belgie. De buitenlandse koper moet wel zorgen voor verzekering en tijdelijke plaat voor Belgie. Op het keuringsstation kun je een export plaat krijgen die geldig is t/m de grens.

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/u ... oeren.aspx

Uitvoer kan ook achteraf maar let op als je niet de juiste papieren mee terugneemt zit jij voor eeuwig aan dat voertuig vast. Nog los van de financiele risico's die je loopt mbt betaling door de buitenlandse koper.
Its beyond my control but, diesel rules!
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 2196
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30
Mercedes-Benz: Lexus IS300h
Locatie: Harkstede
Contacteer:

12 feb 2011 17:21

FF voor de volledigheid uitvoerverklaring kost 11, 55 euro en de export plaat kost ook 11,55 euro. Als de Belg de eigen verzekeing regelt zit jij als hij op het keuringsstation ook betaalt safe. Je hebt het dan financieel en qua papierwerk goed geregeld.

De keuringsstations zitten in Veldhoven, Rijen, Roosendaal en Elsoo. Allemaal binnen 1,5 uur rijden van Brussel.
Its beyond my control but, diesel rules!
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

12 feb 2011 19:25

Je moet dan met de desbetreffende persoon naar een rdw station gaan. Daar de auto uitvoeren en daar wordt de wagen zelf dan ook op de nieuwe eigenaar z'n naam gezet.
Ze zetten dan een stempel UITGEVOERD op de kentekenpapieren (die de nieuwe eigenaar ook meekrijgt dan) zodat hij de wagen in belgie kan invoeren. Als er COC papieren bij de auto zitten moet je die erbij geven (anders kan je hem in belgie niet op papier krijgen) en zal je dus naar brussel moeten om alles opnieuw te laten opmeten en nakijken.
Heb het zelf zo verscheidene keren gedaan en dat is dus de manier.
Simpel is anders maargoed....

grts
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:58
Mercedes-Benz: C 36 AMG
Locatie: Den Helder

14 mar 2011 20:52

Nog even een vraagje .
Als er op de auto export platen zitten , en de auto gaat naar belgie , waar kun - of moet je hem dan verzekeren .? (op die platen zit geen automatische verzekering voor 2 weken )
Ik vraag dit omdat het in belgie blijkbaar nogal moeilijk is om een auto met exportplaten vanuit nederland naar belgie te krijgen .( lees om te verzekeren)

Gr Hans
Fietsen is gezond , eet meer fietsen.
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

14 mar 2011 21:24

sam schreef:Nog even een vraagje .
Als er op de auto export platen zitten , en de auto gaat naar belgie , waar kun - of moet je hem dan verzekeren .? (op die platen zit geen automatische verzekering voor 2 weken )
Ik vraag dit omdat het in belgie blijkbaar nogal moeilijk is om een auto met exportplaten vanuit nederland naar belgie te krijgen .( lees om te verzekeren)

Gr Hans
In belgië hoort een kentekenplaat bij een persoon en niet bij de auto.
De nieuwe eigenaar zal dus naar zn' verzekeringsagent moeten gaan voor de aanvraag van kentekenplaten. Allereerst zal de beste man/vrouw naar de douane moeten voor de papierwinkel voor belgische begrippen in orde te laten brengen.
Als dit allemaal moet gebeuren met de desbetreffende wagen zal de beste man/vrouw dit op handelaars/garage platen moeten uivoeren. Tis lastig maarja... Dat is België nu eenmaal...
En het loopt altijd wel ergens mis... Ik heb mijn s210 (bvb) vanaf november al en het was december vooraleer ik eindelijk m'n papierwerk voor de douane in orde had (thnx to Steve voor de originele papieren te regelen). Anders moet je dus zoals ik al zei naar brussel voor zo'n krom attest (je bent dan wel alvast 200eur en brandstof/tijd kwijt)

grts
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
Gebruikersavatar
Sjak
Berichten: 417
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:08

15 mar 2011 17:10

Als die Belg de wagen naar huis wil rijden, dan is GWK makkelijkste oplossing. Dan krijgt hij exportplaten en verzekering + groene kaart mee.

Als ie m op een auto-ambulance komt halen, dan is RDW goedkoper (euro 11.55)

De papierhandel in Belgie zou de koper zelf beter moeten weten, dat is niet jouw pakkie an.
Plaats reactie