Poll:Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrijving
-
- Berichten: 8265
- Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
- Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
- Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
- Locatie: Monster
- Contacteer:
Gegeven het feit dat fossiele brandstoffen opraken en dat de opwerking van plantaardige olie steeds meer in het gedrang zal gaan komen vanwege opkomende voedselschaarste, en daarbij het feit dat het milieu de schadelijke uitstoot uiteindelijk niet meer zal kunnen verdragen denk ik dat vooral de ontwikkeling van de waterstofmotor nog het meest opportuun zal blijken te zijn.
- ai
- Berichten: 2597
- Lid geworden op: 23 okt 2007 12:33
- Mercedes-Benz: E320CDI 2004 Avantgarde - BMW E60 530D 2007 - W201 190D 2.0 1984
- Specialisatie: E-Klasse / Taxi
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Benzine/Diesel motoren:
Als taxi-chauffeur ga je toch geen elektro-motor rijden.
Lekker Diesel vooral het heerlijke gevoel wanneer 'lekker ruikende' diesel tankt en de roet die je achter laat bij vol optrekken
Als taxi-chauffeur ga je toch geen elektro-motor rijden.
Lekker Diesel vooral het heerlijke gevoel wanneer 'lekker ruikende' diesel tankt en de roet die je achter laat bij vol optrekken
Mercedes E320CDI 2004 Avantgarde
BMW E60 530D 2007 High-Executive
Niks rijdt zo fijn als een 6 in lijn
BMW E60 530D 2007 High-Executive
Niks rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- Jester
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 23 sep 2009 15:33
- Mercedes-Benz: E36
- Specialisatie: Denken in oplossingen
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Hybride/elektronisch, absoluut niet. Zo'n accu pack dat maar 4/5 jaar mee gaat en het vervolgens kosten technisch niet meer rendabel is om het te laten vervangen, nee bedankt.
Het ergste zijn nog de mensen die denken dat zij eigenhandig met hun hybride de planeet wel zullen redden
Of van die lease rijders die zo gefrustreerd raken van dat batterij hok dat ze debiel gaan rijden...
Waterstof, enigszins interessant ik vraag me alleen af hoe vervuilend zoiets is qua rest afval van de auto zelf.
Benzine (Bio-ethanol)en Diesel (Biodiesel) zie ik mezelf de komende 10 jaar zeker nog wel op rijden.
Ook is het zo dat er natuurlijk niets boven het gebrul van een lekker motor uit kan.
De V8 en de 5 cilinders blijven bij mij favoriet.
Het ergste zijn nog de mensen die denken dat zij eigenhandig met hun hybride de planeet wel zullen redden
Of van die lease rijders die zo gefrustreerd raken van dat batterij hok dat ze debiel gaan rijden...
Waterstof, enigszins interessant ik vraag me alleen af hoe vervuilend zoiets is qua rest afval van de auto zelf.
Benzine (Bio-ethanol)en Diesel (Biodiesel) zie ik mezelf de komende 10 jaar zeker nog wel op rijden.
Ook is het zo dat er natuurlijk niets boven het gebrul van een lekker motor uit kan.
De V8 en de 5 cilinders blijven bij mij favoriet.
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
een mooie 6 in lijn met een dikke uitlaat het liefste 3" is ook een mooi geluid hoorJester schreef:....
Ook is het zo dat er natuurlijk niets boven het gebrul van een lekker motor uit kan.
De V8 en de 5 cilinders blijven bij mij favoriet.
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Die raken al 20 jaar op, is t nie?Baxman schreef:Gegeven het feit dat fossiele brandstoffen opraken en dat de opwerking van plantaardige olie steeds meer in het gedrang zal gaan komen vanwege opkomende voedselschaarste, en daarbij het feit dat het milieu de schadelijke uitstoot uiteindelijk niet meer zal kunnen verdragen denk ik dat vooral de ontwikkeling van de waterstofmotor nog het meest opportuun zal blijken te zijn.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
Kijk eens om je heen!
De belangrijkste te verbeteren eigenschap van een auto s het verbruik, en hiermee de emissie.
Hybride technologie (als bijvoorbeeld gebruikt in de niewe E300CDI BlueTec)
biedt hiervoor geweldige mogelijkheden.
Ik zie dan ook uit naar een C klasse CDI met een kleine accu (zeg 1kWh), EPS, etc.
Dit met een kleine lichte dieselmotor + een eMotor van, zeg, 20 kW
Gemiddeld verbruik beneden 3 l / 100km moet op den duur haalbaar zijn.
Misschien tijd om de aanduiding C190 weer van stal te halen!!
Groeten, Lubbert
De belangrijkste te verbeteren eigenschap van een auto s het verbruik, en hiermee de emissie.
Hybride technologie (als bijvoorbeeld gebruikt in de niewe E300CDI BlueTec)
biedt hiervoor geweldige mogelijkheden.
Ik zie dan ook uit naar een C klasse CDI met een kleine accu (zeg 1kWh), EPS, etc.
Dit met een kleine lichte dieselmotor + een eMotor van, zeg, 20 kW
Gemiddeld verbruik beneden 3 l / 100km moet op den duur haalbaar zijn.
Misschien tijd om de aanduiding C190 weer van stal te halen!!
Groeten, Lubbert
- Jester
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 23 sep 2009 15:33
- Mercedes-Benz: E36
- Specialisatie: Denken in oplossingen
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Ja en nissan 6 in lijn turbo is ook wel fijn maar toch hou ik meer van een v8 / 5 cilinder.Xelaw210 schreef:een mooie 6 in lijn met een dikke uitlaat het liefste 3" is ook een mooi geluid hoorJester schreef:....
Ook is het zo dat er natuurlijk niets boven het gebrul van een lekker motor uit kan.
De V8 en de 5 cilinders blijven bij mij favoriet.
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
ik heb gekozen voor, Doorontwikkeling benzine- /dieselmotor
moet er niet aan denken , mis de motorsound .
dus sorry .
gr richard
moet er niet aan denken , mis de motorsound .
dus sorry .
gr richard
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
- Mr.W210
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 27 nov 2009 16:59
- Mercedes-Benz: W211 220CDI Elegance 2005
- Specialisatie: Gecertificeerd prutser
- Locatie: Wagenberg
- Contacteer:
Electrisch!!
Wen er maar aan. Ik vind het ook niet leuk en rij veel liever een echte diesel, maar geloof me, de dagen zijn geteld. Op het moment dat we zonne-energie goed kunnen omzetten en opslaan rij je straks gewoon rond met zonnecellen op je dak. En nu niet zeggen dat dat nog jaren gaat duren voordat dat echt rendabel of uberhaupt mogelijk is. Als er eenmaal een doorbraak is, en daar wordt hard aan gewerkt, kan het heel snel gaan.
Electrisch dus, maar liever een ouderwetse verbrandingsmotor
Wen er maar aan. Ik vind het ook niet leuk en rij veel liever een echte diesel, maar geloof me, de dagen zijn geteld. Op het moment dat we zonne-energie goed kunnen omzetten en opslaan rij je straks gewoon rond met zonnecellen op je dak. En nu niet zeggen dat dat nog jaren gaat duren voordat dat echt rendabel of uberhaupt mogelijk is. Als er eenmaal een doorbraak is, en daar wordt hard aan gewerkt, kan het heel snel gaan.
Electrisch dus, maar liever een ouderwetse verbrandingsmotor
Mookie
Mijn andere hobby op www.vanmook.net.
Mijn W211 logboek.
Mijn W210 logboek. (VERKOCHT)
Verbruik W211 220CDI 2005 op Spritmonitor.
Mijn andere hobby op www.vanmook.net.
Mijn W211 logboek.
Mijn W210 logboek. (VERKOCHT)
Verbruik W211 220CDI 2005 op Spritmonitor.
- whodini
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 27 jul 2009 02:41
- Mercedes-Benz: W124-300CE
- Locatie: Rotterdam
Ik kies natuurlijk voor doorontwikkeling verbrandingsmotor maar ik hoop dat ze alle drie gelijk komen te staan.
Zo ontlast je benzine/diesel verbruik en dat de benzine/diesel prijzen sterk zullen dalen
Zo ontlast je benzine/diesel verbruik en dat de benzine/diesel prijzen sterk zullen dalen
Gr. Humberto
-
- Berichten: 8265
- Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
- Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
- Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
- Locatie: Monster
- Contacteer:
Nederland is voor wat betreft de zonne-energie een ontwikkelingsland. Als je ziet hoever ze in bv Duitsland al daarmee zijn. Niet zo heel lang geleden was er een uitzending van 'Noorderlicht' aan gewijd. Dat was een echte 'eyeopener'. Als je die hebt gezien vraag je je af waarom de Nederlandse overheid de stimulering daarvan heeft stopgezet i.p.v. verder gesubsidieerd.Mr.W210 schreef:Op het moment dat we zonne-energie goed kunnen omzetten en opslaan rij je straks gewoon rond met zonnecellen op je dak. En nu niet zeggen dat dat nog jaren gaat duren voordat dat echt rendabel of uberhaupt mogelijk is. Als er eenmaal een doorbraak is, en daar wordt hard aan gewerkt, kan het heel snel gaan.
- Mr.W210
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 27 nov 2009 16:59
- Mercedes-Benz: W211 220CDI Elegance 2005
- Specialisatie: Gecertificeerd prutser
- Locatie: Wagenberg
- Contacteer:
Klopt, ik heb die docu ook gezien en afgelopen zomer ben ik zelf in Zuid-Duitsland geweest. Hele boerderij-daken liggen er vol met zonne-cellen. Wat denk je ervan als die technologie zich verbeterd, en we echt efficiënt de zonne-energie om kunnen zetten in bruikbaardere energie? Ik kan niet met bewijs komen of overtuigende argumenten aanvoeren, maar het gaat gewoon gebeuren dat een autodak genoeg zonlicht kan omzetten om je auto fatsoenlijk voort te bewegen, en dan bedoel ik niet die hi-tech auto's in een australische woestijn.Baxman schreef:Nederland is voor wat betreft de zonne-energie een ontwikkelingsland. Als je ziet hoever ze in bv Duitsland al daarmee zijn. Niet zo heel lang geleden was er een uitzending van 'Noorderlicht' aan gewijd. Dat was een echte 'eyeopener'. Als je die hebt gezien vraag je je af waarom de Nederlandse overheid de stimulering daarvan heeft stopgezet i.p.v. verder gesubsidieerd.
Mookie
Mijn andere hobby op www.vanmook.net.
Mijn W211 logboek.
Mijn W210 logboek. (VERKOCHT)
Verbruik W211 220CDI 2005 op Spritmonitor.
Mijn andere hobby op www.vanmook.net.
Mijn W211 logboek.
Mijn W210 logboek. (VERKOCHT)
Verbruik W211 220CDI 2005 op Spritmonitor.