Garantie

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

13 apr 2019 00:24

E-200-cabrio schreef:@Tom.

Geen garantie op garantie ?? De leverancier kan dit wel stellen maar zit juridisch volkomen fout (is mij door een advocaat verteld).
Geen garantie op garantie is je reinste juridische flauwekul: Als jouw strijkbout na 3 maanden verbrandt en je krijgt een nieuwe en die vliegt na 4 maanden ook in brand dan zou je geen recht meer hebben omdat je al een keer een nieuwe onder garantie hebt gekregen ?? Onzin !
Je garantie termijn loopt maar 1 x, als je 2 jaar garantie hebt op een camera en na een jaar krijg je een nieuwe dan heb je nog 1 jaar garantie op de nieuwe, geen 2.

Dus jouw standpunt is maar deels houdbaar en zit wel vast aan termijnen even los van het conformiteits verhaal.

@Tom: volgens mij zijn jouw ervaringen met garantie vooral zakelijk?
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

13 apr 2019 08:12

mr. Michel schreef:
@Tom: volgens mij zijn jouw ervaringen met garantie vooral zakelijk?

KLopt. Waarbij ik dan denk dat de particuliere klant wellicht iets meer rechten heeft. Anderzijds krijgt een zakelijk klant soms net dat beetje voor elkaar wat een gewone consument weer niet lukt. Een en ander natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid geld die je achterlaat op jaarbasis op nieuwe voertuigen/onderhoud/magazijn.
Gebruikersavatar
E-200-cabrio
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 apr 2019 18:20
Mercedes-Benz: W207 - E 200 Cabriolet
Locatie: Flevoland

15 apr 2019 14:33

@ S_W204: Klopt helemaal.
@Schim: Ook dat klopt helemaal en daarom is het goed dat er bepaalde instanties zijn die hetgeen waar je recht op hebt kunnen afdwingen.
Ik blijf van mening dat 100% vergoeding totale onzin is in dit geval.
Prima hoor.
Gelukkig denkt de wetgever daar anders over en dat is wat telt voor mij.
Kennelijk heb je nog steeds de visie van de ANWB Expert niet gelezen.
Vandaag ook bericht van mijn rechtsbijstandverzekeraar: ANWB heeft 100% gelijk ! Zij pakken de zaak op als een gesprek niet tot een (voor mij) bevredigend resultaat leidt cq. kosteloze vervanging/reparatie. Dat zegt m.i. toch genoeg :lol:
Maar goed, jij blijft toch bij je mening.
Ik heb overigens nu al medelijden met de monteur waarbij je waarschijnlijk op zijn vingers staat te kijken of het "deze keer wel goed gemonteerd" gaat worden.
Als hij zijn werk goed doet hoef je geen medelijden te hebben. Of twijfel je daar ook aan ?
Bovendien, wie ben ik om dat te beoordelen ? Ben geen autotechneut die dat kan beoordelen. De tijd zal het leren.
Hij die zonder zonden is ....................... geniet niet van het leven ! :lol:
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

15 apr 2019 16:03

Ik begin me steeds meer af te vragen waarom je hier een vraag plaatst als je enkel waarde hecht aan de zogenaamde expert van ANWB?

Ik geef enkel mijn mening. En die is gebaseerd op heel veel echte ervaring met MB garantie gevallen. Ik blijf erbij dat je blij mag zijn met een deel coulance. Naar mijn mening is volledige vervanging in dit geval niet echt terecht. Maar ik ben niet degene die dat beslist bij MB..........Als er nou blijkbaar bij het demonteren blijkt dat het afdichtrubber dubbel heeft gezeten, dan zou je een punt van ondeugdelijke montage kunnen hebben. Maar veel meer kan ik niet bedenken.
Gebruikersavatar
Designparts
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

15 apr 2019 18:07

Krijg ook de indruk dat het " zieltjes winnen " is.

tuurlijk heb je garantie op reparatie..... maar hij heeft zelf na vervanging 2,5 jaar niet meer naar de lamp gekeken.

en dan +/- 6 maanden na het verlopen van de garantie gaan klagen... en hier op het forum.

Had iets vaker om je auto gelopen en het binnen de gestelde tijd geconstateerd.. was dit allemaal niet nodig.

wees blij met een eventueel coulance voorstel.
Gebruikersavatar
David_O
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jul 2017 22:44

15 apr 2019 18:17

Gelijk hebben is 1, maar gelijk krijgen is 2.
In je recht staan is 1, etc.

Mijn soundbar van HarmanKardon was kapot buiten de garantietermijn, maar binnen de redelijke termijn die geldt voor de levensduur van het product. Mediamarkt gaf niet thuis, dus je enige keuze is dan nog de zaak aanhangig maken bij de geschillencommissie. Alhoewel ik daar vrijwel zeker gelijk had gekregen, had ik geen zin om dat in werking te zetten.

Wat in mijn geval MediaMarkt was, is in jouw geval is MB. De vraag is hoe ver jij wilt gaan met je gelijk krijgen. Zij zullen toch wel bij hoog en bij laag volhouden dat je geen gelijk hebt cq niet in je recht staat, want de meeste mensen leggen zich erbij neer. Zelfs mensen zoals ik die weten dat ze in hun recht staan, maar niet doorzetten.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Gebruikersavatar
E-200-cabrio
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 apr 2019 18:20
Mercedes-Benz: W207 - E 200 Cabriolet
Locatie: Flevoland

16 apr 2019 18:40

Vandaag een telefoontje gehad van de MB-dealer: Achterlicht wordt kosteloos vervangen, mét garantie op werk en materiaal.
Men vond een 1/4 liter water in een achterlicht van 2 1/2 jaar oud toch niet kunnen.
Hulde aan de MB-dealer in het oosten des lands :applaus:

@ David
Gelijk hebben is 1, maar gelijk krijgen is 2.
In je recht staan is 1, etc.
Een waarheid als een koe, maar met een klein beetje moeite kun je tóch je recht halen cq. gelijk krijgen :) )

@Tom
Ik geef enkel mijn mening. En die is gebaseerd op heel veel echte ervaring met MB garantie gevallen. Ik blijf erbij dat je blij mag zijn met een deel coulance.
Kennelijk heeft MB nu dan uiteindelijk toch een andere (= mijn) mening :)
In ieder geval heb je er nu weer een stukje echte ervaring bij: Ook na de garantie heb je nog rechten !

Iedereen bedankt voor zijn positieve ondersteuning, bijdrage, advies, etc.................. :(


Hiermede sluit ik mijn bijdrage aan dit geval.
Hij die zonder zonden is ....................... geniet niet van het leven ! :lol:
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

16 apr 2019 22:55

E-200-cabrio schreef: In ieder geval heb je er nu weer een stukje echte ervaring bij:

Dit is voor mij geen echte ervaring. Met ervaring bedoel ik ervaring met eigen voertuigen. Niet van horen zeggen op een forum van iemand die ik totaal niet ken.......



Maar fijn voor je dat het netjes is opgelost.
Gebruikersavatar
1967
Berichten: 455
Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien

21 apr 2019 22:43

dat geld dus ook voor de TS starter over wat je richting hem post.
Blijkbaar stond die toch in zijn recht, als het door MB vergoed is
en is er een beetje meer communicatie nodig geweest om dit resultaat te krijgen als anderen ervoor over hebben.
EdwinAC
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 feb 2020 13:42
Mercedes-Benz: W204 220CDI

15 apr 2020 11:07

1967 schreef: 21 apr 2019 22:43 dat geld dus ook voor de TS starter over wat je richting hem post.
Blijkbaar stond die toch in zijn recht, als het door MB vergoed is
en is er een beetje meer communicatie nodig geweest om dit resultaat te krijgen als anderen ervoor over hebben.
Mwoah ...... niet helemaal misschien.

Ik zie vanuit mijn werk met de grootste regelmaat de volgende voorbeelden:

1: Klant die zijn garantie niet krijgt waar hij overduidelijk wél recht op heeft.

Dat komt dan heel vaak door allerlei redenen die niet zouden mogen uitmaken als bijvoorbeeld:

> De verkopende partij meent weinig te duchten te hebben van deze specifieke klant, denkt er dus mee weg te komen
> De verkopende partij is van mening dat er dan geld bij de verkochte auto moet, daar verkoopt hij immers geen auto's voor
> De verkopende partij wijst ( vrijwel ) altijd af; iedere keer dat hij er wel mee weg komt is ook geld verdiend

Vooral het onterecht afwijzen van garantie komen wij in ons werk heel veel tegen. Meestal is dat na tussenkomst van ons als professionele partij heel snel opgelost. Een enkele keer moet er een 'enkeltje daartoe bevoegde rechter' aan te pas komen.

Bij PON werkt de 'concept-dagvaarding' meestal pas :owja:

En als je helemaal gek wilt doen en een 'garantie-verzekering' gaat afsluiten, ga dan eerst maar eens rechten en techniek studeren, om de voorwaarden en vooral de uitsluitingen te begrijpen. Dat lukt ze namelijk zelf bij dat soort maatschappijen ook niet :P .


2: Klant die wél garantie krijgt, terwijl duidelijk is dat hij er eigenlijk geen recht op heeft:

> De verkopende partij wil van het gezeur af zijn, kan de lasten makkelijk dragen en kiest voor geen hoofdpijn
> De verkopende partij wil gewoon een heel goede reputatie; denkt dat dat op de lange termijn meer oplevert
> De verkopende partij is 'als de dood' voor negatieve recensies of een 'grote bek' van een klant en zwicht hiervoor
Waterklerk
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2013 11:57
Mercedes-Benz: W204 Estate Avantgarde CGI 180 Facelift 2011
Specialisatie: Fotografie
Locatie: Rotterdam

18 nov 2020 09:56

Beste leden,

Het volgende moeder en dochter namen de W204 voor een dagje uit, dus voor mij rust thuis.
Helaas loop ochtend belletje van de dames, de EPS staat uit en de Cruisecontrol doet het niet, ok hun uitgelegd via boordcomputer te resetten helaas niets werkte, dames gevraagd rustig te blijven, zij gerust ik niet.

Inderdaad bij thuiskomst de volgende foutmeldingen EPS uit Cruisecontrol kon niet worden geactiveerd, Bandenspanning geen info.
Volgende dag na overleg met van Mossel (ex Rogam) Spaanse polder gereden daar werd geconstateerd dat de sensor linkervoorwiel kapot was en moest worden vervangen, Mercedes adviseerd dat de beide sensoren moeten worden vervangen.
Goede raad is duur dus beide laten vervangen, kon van Mossel gelijk beginnen.
Toen ik later in de middag de auto kwam ophalen kreeg ik een zeer prettige medeling,
van Mossel had contact opgenomen met Mercedes over de reparatie, de reaktie van Mercedes was dit is een coulance regeling
de helft van de kosten betalen wij.

Ja dan ben je wel blij dat je Mercedes rijdt om mee te maken dat er voor een W204 van 9 jaar oud/dealer onderhouden coulance wordt gegeven.
Groet
Amgenschede
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2020 22:04

08 apr 2021 17:37

Ik heb nog CarGarantie op de auto, maar ik heb een piep geluid uit mijn motorblok.ik ben al 2 keer bij dealer geweest en die hebben het gemaakt volgens hun. Geluid is weer terug en het lijkt wel alsof dealer het niet wil maken en wacht tot garantie afloopt.

Wat kan ik doen?
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

08 apr 2021 18:01

Wat zou het nut voor de dealer zijn om niets te doen? Ze krijgen er toch geld voor. En geld is omzet en met geluk ook wat winst.

Ik gok dat je elders hebt gekocht. Ik ken namelijk geen dealers die CarGarantie aanbieden. CarGarantie een verzekering en die kan bepalen wat ze vergoeden. De dealer heeft daar weinig invloed op.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Amgenschede
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2020 22:04

08 apr 2021 19:47

Raimon schreef: 08 apr 2021 18:01 Wat zou het nut voor de dealer zijn om niets te doen? Ze krijgen er toch geld voor. En geld is omzet en met geluk ook wat winst.

Ik gok dat je elders hebt gekocht. Ik ken namelijk geen dealers die CarGarantie aanbieden. CarGarantie een verzekering en die kan bepalen wat ze vergoeden. De dealer heeft daar weinig invloed op.
Ik heb een auto uit Duitsland geïmporteerd en daarop CarGarantie afgesloten in Nederland
Bluesound
Berichten: 961
Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
Locatie: Heerlen

09 apr 2021 17:05

Volgens mij moet een defect wat bewijsbaar binnen de garantietermijn is gemeld, ook na afloop van de garantietermijn (binnen redelijke verhoudingen, dus niet jaren later) nog kosteloos worden gerepareerd alsof de garantie nog geldig zou zijn.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Plaats reactie