Wat voor brommer had jij vroeger??

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
René
Berichten: 8265
Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
Locatie: Monster
Contacteer:

08 jan 2010 16:30

Jeroen schreef:....en daar kun je dan weer mee gooien?......

gr J (A)
Ruben wel...... :S
***Sterren stralen overal***

Logboek van mijn S210
Ruben
Berichten: 5700
Lid geworden op: 16 mei 2007 00:16
Specialisatie: Grafische vormgeving

08 jan 2010 19:13

Weegt toch niks, zo'n spartamet :owja:
Gebruikersavatar
Marco E 63
Berichten: 84
Lid geworden op: 31 mei 2019 18:18
Mercedes-Benz: E 200 CGI AMG line
Specialisatie: Bestuurder

03 nov 2022 22:21

Leuk kwam deze topic tegen ik heb mijn brommers nog steeds.
Honda 125 cc 6 bak
Honda 125 cc 6 bak
20221008_170745.jpg (309.09 KiB) 1051 keer bekeken
Zundapp 100cc 5 bak.
Zundapp 100cc 5 bak.
20200328_161947.jpg (253.87 KiB) 1051 keer bekeken
Wat zwart is moet zwart blijven[Jules Deelder]
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

04 nov 2022 05:43

MB-5 met MBX wielen en blok?
Ik heb (oa) een MBX 125 en een Zundapp KS70 en KS80 gehad :goedzo:
#doeslief
dutchtbi
Berichten: 1274
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

04 nov 2022 08:44

Ik heb maar kort brommer gereden, begonnen met een DKW, daarna een blauw metallic
Zündapp met 3 bak en tenslotte een zwarte Zündapp met rood zadel en een hoop chroom, daarna snel overgeschakeld op mijn eerste auto, een goudkleurige Opel Kadett uit 1969. Tweewielers zijn nooit zo mijn ding geweest
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 sep 2018 12:59
Mercedes-Benz: 230 SL Pagode 1965

04 nov 2022 10:27

Van mijn 16e tot mijn 18e jaar deze Kreidler gehad.
Daarna 27 motoren, maar dat is een ander verhaal. :)

Kreidler2.jpg
Kreidler2.jpg (268.5 KiB) 948 keer bekeken
Kreidler3.jpg
Kreidler3.jpg (166.41 KiB) 948 keer bekeken
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

04 nov 2022 15:23

Van mijn 16e tot 18e een Zundapp met hoge tank zoals op de foto maar dan in het donker metalic grijs
Zundapp-handversnelling-2-1024x768.jpg
Zundapp-handversnelling-2-1024x768.jpg (244.59 KiB) 898 keer bekeken
en van mijn 18e een NSU 1000 zelfde kleur als op de foto.
NSU 1000.jpg
NSU 1000.jpg (21.3 KiB) 898 keer bekeken
NSU 1000 1.jpg
NSU 1000 1.jpg (198.82 KiB) 893 keer bekeken
En natuurlijk ook het achterklepje op een kier voor extra koeling 8-)
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

04 nov 2022 15:53

Geniaal topic. Ik reed vanaf m'n 16e een Suzuki ZR50. Een beetje gemodificeerd hier en daar: trappers verwijderd, achterlicht van een GT750 erop, rode knippers achter, andere koplamp, andere lichtschakelaars en 'wat dingetjes' in de aandrijving.

Voordeel was dat de politie in die tijd alleen verstand had van Zündapp, Kreidler en Honda, en niets wist van deze exoot. Ding liep tegen de 90 maar muisstil en met goede remmen (zelfde als ZR80). Ik reed altijd over de weg want op het fietspad leek me te gevaarlijk. Schijn destijds in elk opschrijfboekje gestaan te hebben. Ding werd ooit in beslag genomen door boze agent ("Dat is geen brommer, dat is een motor!"). Ze konden echter niets vinden, terwijl er niets meer origineel was. "Prima brommer hoor, kijk alleen nog even naar de tandwielverhouding...", zei de aardige politiemeneer en ik kreeg 'm gewoon terug. :owja:

Het weekend erop werd ik weer klemgereden door een busje. De boze agent die me had gepakt stormde eruit en riep: "Hoe kom jij aan die brommer? Dat is een moordwapen!" Maar de aardige agent zat in hetzelfde busje... Kortom: gfgf mocht doorrijden en de beide agenten stonden op straat ruzie te maken. :lol:
Bijlagen
ZR50SLP_NLsales1_L.jpg
ZR50SLP_NLsales1_L.jpg (73.17 KiB) 884 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
Ad B
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 jun 2021 10:22
Mercedes-Benz: SLK280 ("Benzie")
Locatie: Zuid Oost Brabant ("Rooi")

01 dec 2022 14:48

Jeetje, wat een leuk topic...
Nu ben ik al een ietwat ouder... reeds een tijdje uit de garantie... het eerste daglicht gezien in 1958.
Vanaf m'n 12e was ik al aan't klooien met een crossbrommertje en zo.
Op mijn 16e (November 1974) mocht ik eindelijk legaal de straat op.
Met een Yamaha FS1, voorzien van roterende inlaat.
Zoals deze:
FS1.jpg
FS1.jpg (123.4 KiB) 745 keer bekeken
Na wat tips van een wegracer in mijn dorp (Rini van Kasteren) liep deze brommer al rap 90 km/h
Onze hoeders van de wet, hadden er best moeite mee om me te pakken te krijgen... :politie:
Maar het is onze makkers tóch 4 keer gelukt...
Ik heb in 2 jaar tijd 2 roterende inlaat FS1's gehad en 1 membraam versie (uit België met 5 bak).
Mijn laatste heeft 6 maanden bij de domijnen gestaan, voordat ik 'm terugkreeg van mijnheer d'n edelachtbare.
Ná mijn brommertijd kon ik uit mijn verzamelde onderdelen 2 complete FS1's opbouwen en verkopen 8-)
Ik vertoefde toen reeds op een heuse motorfiets...
Mijn eerste, een schatje, een AMF Harley Davidson SS350, zoals deze:
AMF Harley SS350.jpg
AMF Harley SS350.jpg (155 KiB) 745 keer bekeken
Daarna een Honda cb350F; Laverda 750 SF, Honda 750 F; 500F; weer 750F; Suzuki GS750; Kawasaki 1000, Yamaha FJ1100, Honda CBR1000; Suzuki VS800; Yamaha FZX750; Harley 1340 Softail; Special build Harley 1340; special Moto Guzzi Griso 1200...
Enkele zijn door mijn toedoen overleden... wilde haren...
Bij m'n laatste begonnen wat gewrichten af en toe het plezier te bederven, tijd om de helm aan den wilgen te gaan hangen.
Het alternatief had ik reeds op het oog...
Benzie:
40.jpg
40.jpg (284.11 KiB) 745 keer bekeken
Deze staat sinds 1,5 jaar in mijn "man-cave" te schitteren :applaus: :goedzo:
Gebruikersavatar
See61
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 aug 2022 12:56
Mercedes-Benz: B250 A W246 BJ: 2013
Locatie: N Brabant

02 dec 2022 14:30

Ik zal de foto's van al mijn bromfietsen maar niet gaan Googlen, dat kost me teveel moeite (niet echt, maar heb er eigenlijk geen zin in).

Hetzelfde bouwjaar als Ad B hierboven, en v.w.b. woon/leef-omgeving scheelt het ook maar een 10-tal km.

Ik ben als 16-jarige gestart op een DKW waarbij enkel de kop was gevlakt, invoer wat groter gemaakt, iets andere carburateur er op met verstelbare sproeier (je hing bijna net zo vaak langs de brommer als dat je erop zat). Hoog stuur erop waarbij je wist dat de bevestigingsbouten vroeg of laat af zouden gaan breken, altijd een spannend moment. Zo kon je redelijk gemakkelijk aan de 70-75km/h komen.

De DKW werd snel opgevolgd door een Kreidler (eitje), Zundapp met hoge tank (met bekende bijnaam, model zoals hier eerder al is gedeeld), Yamaha maar dan een met FSB techniek (zo uit het hoofd) en uiteindelijk een zelfbouw Zundapp, voorzien van het blok wat mijn oudere broer eerst onder zijn Zundapp (de eerste met 4-bak voetschakeling), had hangen. Volledig verchroomd, met alles wat maar verchroomd kon worden in die tijd (ik hobbyde wat bij een zaakje wat bromfietsonderdelen verkocht in Uden, kostte me dus vrijwel niets allemaal).

Je keek in die periode trouwens meer achterom dan naar voren, politie stelde echt nog wat voor in die periode, niet zoals vandaag de dag dat alles wel lijkt te mogen en er nauwelijks politie te zien is op straat. Menig fietsje kwam op het bureau Uden terecht waarbij je dan zelf de "illegale" onderdelen van je brommer mocht halen. Elke brommer die ik heb gehad heeft er wel eens gestaan, behalve.....

...het leukste moment uit die periode, als je het zo mag noemen, was dat de politie zelf altijd even wilde testen hoe snel je brommer was door zelf even een proefrit te maken. De Yamaha schakelde omlaag voor iedere hogere versnelling, dat waren ze niet gewend (Zundapp, Kreidler, enz. wel met hun andere schakelpatroon), dus ze gingen steeds van 1 naar vrij en snapten er helemaal niets van en uiteindelijk gaven ze het op.

De Zundapp werd op mijn 18e ingeruild voor een Yamaha FS50, een 50cc "motorfiets" en daarop maakte ik de buurt onveilig, "legaal" middels een les kenteken (mocht rijden in de plaatsen horende bij de gemeente Uden).

Yamaha werd snel vervangen door een Honda 250, die weer snel door een Suzuki GT380 (3 cilinder), en toen was het welletjes (zonder ooit geprobeerd te hebben een motorrijbewijs te halen). Het autobezit nam het over en laat ik maar even achterwege welke dat allemaal zijn geweest ;)
Plaats reactie