Hallo, naam is Ron en sinds kort eigenaar van een goed onderhouden A140 w168 uit 2004. Gekocht van een oud vrouwtje uit den Haag met 110000 km op de teller en kapotte radiator, gedrukte motorkap en verwrongen bumperbalk. Schade heb ik netjes hersteld en de auto reed als een zonnetje.
Plots motorstoring, esp, abs, remmen, snelheidsmeter en Brake aan bij het starten.
Na vijf minuten rijden ging alles weer uit behalve motorstoringlamp.
Na een dag googlen zag ik door de vele waarschijnlijke oorzaken het bos niet meer.
Lang verhaal kort, het probleem is opgelost. Het esp relais in de accubak vervangen en alle lampje zijn en blijven uit.
Omdat ik op het forum en internet niets over dit relais las als mogelijke oorzaak van de storingen doe ik er goed aan het bij deze te vermelden voor andere pechvogels die zich misschien suf zoeken.
Nu nog 1 probleem.... de secundaire luchtpomp blijft draaien. Iemand een idee... ook een relais?
Voorstellen
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8136
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Beste Ron,
Welkom op het forum!
Mooi dat je je W168 zo weer aan de praat en zonder storingen hebt gekregen!
Over de secundaire luchtpomp: Die wordt inderdaad door een relais aangestuurd; zie hier de locatie.
Bij mijn R171 SLK ging de secundaire luchtpomp een paar jaar geleden opeens "fluiten" bij een koude start, en overleed vlak daarna.
Aangezien het relais maar tientjeswerk is, en de pomp vrij prijzig raad ik je aan om het relais z.s.m. te vervangen (kan nooit kwaad om bij een oudere auto eens preventief wat relais en zekeringen na te lopen en te vervangen).
Als je meer wilt discussiëren over de secundaire luchtpomp, dan raad ik je aan om er een apart onderwerp over aan te maken in de "Technische vragen" rubriek.
Welkom op het forum!
Mooi dat je je W168 zo weer aan de praat en zonder storingen hebt gekregen!
Over de secundaire luchtpomp: Die wordt inderdaad door een relais aangestuurd; zie hier de locatie.
Bij mijn R171 SLK ging de secundaire luchtpomp een paar jaar geleden opeens "fluiten" bij een koude start, en overleed vlak daarna.
Aangezien het relais maar tientjeswerk is, en de pomp vrij prijzig raad ik je aan om het relais z.s.m. te vervangen (kan nooit kwaad om bij een oudere auto eens preventief wat relais en zekeringen na te lopen en te vervangen).
Als je meer wilt discussiëren over de secundaire luchtpomp, dan raad ik je aan om er een apart onderwerp over aan te maken in de "Technische vragen" rubriek.
Dankjewel voor je reactie Arjen.
Relais van de luchtpomp direct vervangen, de stekker die ik had losgekoppeld weer gemonteerd en tadaaaa.... opgelost. Pomp stopt met pompen na pakweg 30 sec.
Hoe simpel kan het zijn!
Relais van de luchtpomp direct vervangen, de stekker die ik had losgekoppeld weer gemonteerd en tadaaaa.... opgelost. Pomp stopt met pompen na pakweg 30 sec.
Hoe simpel kan het zijn!
- patrickcstation
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 12 jun 2019 23:46
- Mercedes-Benz: S205
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Welkom op het forum Ron
What seperates the men from the boys, is just the size of their toys