CLA (2017): P0128 foutmelding

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
VannosZX9R
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2023 22:58

25 mei 2023 23:16

Beste forum leden.

Er is genoeg te doen omtrent de P0128, maar denk dat ik hier een apart geval heb het volgende is er aan de hand>:

Motorstorings lampje begon te branden met de fout p0128. Conclusie al snel getrokken om te thermostaat te vervangen.

Thermostaat vervangen ( imitatie onderdeel ) Metzeger. Alles gemonteerd en getest leek allemaal goed te zijn. Daarna een stuk gereden hoor ik de ventilator flink blazen en bij stationair draaien ging ventilator wel langzamer blazen maar niet uit, na een paar minuten was de motor temperatuur 70 graden ( uitgelezen met autel ).

Ik dacht dit zal misschien te maken hebben met het imitatie onderdeel, Dus besloten om een origineel onderdeel te monteren. Wat helaas geen effect heeft gehad. De motor haalt maximaal 85/89 graden dan staat de ventilator ook voor 70% te blazen. als hij weer wat afgekoeld is blaast de ventilator weer op ongeveer 10/20 % waarbij de motor tussen de 70/75 graden is , wat veel te koud is om überhaupt de motorventilator aan te laten gaan.

Daarna toch de temperatuursensor vervangen die onder de inlaat zit. Ook dit heeft geen effect gehad.
Zag hier en daar toch wat bericht over een software update deze ook laten uitvoeren maar wederom geen effect.

Alle waardes omtrent motortemperatuur zijn allemaal goed te noemen motorventilator gaat op een gegeven moment aan en stopt niet meer met koelen ook al is de temp 70 graden,auto is ook uitgelezen met xentry ook daar zijn de waardes goed.

na een week rijden komt de fout p0128 gewoon weer terug.

Iemand nog suggesties voor dit probleem ?
VannosZX9R
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2023 22:58

28 mei 2023 09:40

Toevoeging.

heb fabrieks specifieke koelvloeistof in het systeem gedaan.
het leek goed te gaan stationair draaiend ongeveer een uur of 2
temperatuur netjes naar 105 graden ventilator gaat aan terug gekoeld naar ongeveer 94 graden.

Auto mee naar huis genomen ventilator is niet aan geweest en temperatuur meter netjes op 90 graden.

Auto weer meegenomen met airco aan uiteraard ventilator die gaat draaien. Even later airco uit gezet maar toch bleef de ventilator weer draaien.

volgende dag auto mee naar het werk temperatuur blijft netjes rond de 90 graden. Toch nog even stationair laten draaien en ging het toch weer mis. ventilator blijft draaien en stopt niet en temperatuur zakt weer naar +- 70 graden :evil:
Klusdurp71
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2023 21:49

17 jun 2023 08:55

Hallo is dit inmiddels al opgelost want ik heb precies hetzelfde probleem gr willem
Plaats reactie