Sinds kort zie ik via de Me adapter rare waardes van mijn accu die ook sterk aan het schommelen is tijdens het rijden. Laatste 10 minuten heb ik constant 100km per uur gereden op de snelweg maar het blijft raar. Zie hieronder: (moet de accu worden vervangen of is het misschien de dyanmo of iets anders?)
Accu is bijna 4 jaar oud.
Accu of dynamo defect?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 apr 2015 21:15
Het lijkt mij een losse verbinding tussen dynamo in de kl 30 kabel van de accu of massa kabel van de accu
Dus ik zou eerst de kabels van en naar de accu controleren
Dus ik zou eerst de kabels van en naar de accu controleren
Ga ik even doen, dank voor de tip Jos!josvanwassenberg schreef: ↑20 mei 2023 13:33 Het lijkt mij een losse verbinding tussen dynamo in de kl 30 kabel van de accu of massa kabel van de accu
Dus ik zou eerst de kabels van en naar de accu controleren
Ik laat nog even weten dat het probleem spontaan is opgelost, krijg nu geen instabiele spanningen meer te zien en alles blijft tussen de 13v en 14,7v staan.
Alle kabels uiteraard gecheckt en was ook niets mee aan de hand.
Alle kabels uiteraard gecheckt en was ook niets mee aan de hand.
- Sanderet
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 jan 2013 19:49
- Mercedes-Benz: w212 E350cdi + W668 609D, W211 E320 2002
- Locatie: Ammerzoden
Hoeveel km heeft de auto gelopen?
Kan een versleten dynamo / contactpunten zijn bij hogere kilometerstand.
(bij mijn 211 kreeg ik meldingen van te weinig stroom, bleek dus na 325k / 21 jaar de dynamo contactpunten versleten)
Kan een versleten dynamo / contactpunten zijn bij hogere kilometerstand.
(bij mijn 211 kreeg ik meldingen van te weinig stroom, bleek dus na 325k / 21 jaar de dynamo contactpunten versleten)
W211 E320, 2002, w212 E350cdi 2009, W668 609D 1990.
161.000km is hij, vreemd want niemand heeft aan die contactpunten gezeten
Enkel via de app en vandaag viel het mij op dat hij na een half uur rijden tussen de 14,4 en 14,9 zit. Had een maandje terug laten meten bij Kwikfit en kreeg te horen dat de accu prima was.