Om 642 houd erg in en komt niet op toeren

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

04 mei 2023 22:58

Nee en ja
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

11 mei 2023 18:39

Volgens universeel uitlees apparaat de turbo steller,

Ware het niet,deze staat idd vast in 1 stand,precies in het midden.

Bii gas geven spoelt de turbo direct op maar bij 2250 tpm alsof hij in de begrenzer gaat.

Alle o ringen zijn nieuw,geen lekkages,pokkel vol werk gehad aan turbo en met endoscoop in de uitlaat spruitstukken,spruitstukken okee,geen metaal schilvers,vanen bewegen makkelijk met de hand en bijde wielen van de turbo ook in orde.


Zal die actuator nou al die rare fratsen maken?

En een nieuwe is er een bepaald type wat ik moet vermijden?
Aanleren?
Of (niet na verwachting) direct werkend?
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1585
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

11 mei 2023 20:14

Actuator kun je lost vervangen, die wil wel eens de geest geven. Kwartiertje werk, ebay.de iets van 40e. Hoef ie niks voor aan te leren.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

11 mei 2023 23:13

Minne schreef: 11 mei 2023 20:14 Actuator kun je lost vervangen, die wil wel eens de geest geven. Kwartiertje werk, ebay.de iets van 40e. Hoef ie niks voor aan te leren.
Mits hoogstwaarschijnlijk dezelfde nummers?
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1585
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

11 mei 2023 23:29

juist, even onderdeelnummer opzoeken. Ik zie dat ze wel wat duurder zijn geworden (of ik heb het verkeerd herinnerd). Wel goed om het borgringetje denken, die vliegt zo in een onmogelijk hoekje.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

12 mei 2023 22:58

Thanx minne!
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

13 mei 2023 17:52

Gevonden,gemonteerd,werkend,storing nog daar.

Nu zit er een sensor op de turbo,stekker los, gevolg weg.
Nu de oorzaak
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4070
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

13 mei 2023 19:17

Dat is de B60, die gaat ook vaker stuk.
Bij losgedraaide sensor ook even met ijzerdraad controleren of het kanaal open is waar deze ingeschroefd is
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

14 mei 2023 18:21

W204Avantgarde schreef: 13 mei 2023 19:17 Dat is de B60, die gaat ook vaker stuk.
Bij losgedraaide sensor ook even met ijzerdraad controleren of het kanaal open is waar deze ingeschroefd is
Had precies zelde idee als wat jij zegt,en dit is open.
Sensor schoon gemaakt maar geen verschil,
Nieuwe besteld.

Nu alleen de stadslichten nog
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

17 mei 2023 20:37

Sensor vervangen en motor reageerd nu goed op het gas!

Turbo boost controller moeten vervangen voor een nieuwe,de huidige was al eens aan geprutst en zag er niet best uit.

Er zit nu een nieuwe op met dezelfde G nummer alleen hou ik het motorstorings lampje en blijft de actuator op dezelfde "middenstand" staan en beweegd niet.

De 1 zegt inleren de andere zegt inleren niet nodig,
Gezien motorlampje,denk ik dat inleren zeker noodzaak is.


En de stadslichten branden na het vervangen van de accesoire accu onder de bijrijders mat !!
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

18 mei 2023 23:03

Vandaag de stekker er in gehad bij de R.

Afgezien van alle gloeibougies melding geen verdere foutcodes.

Turbo actuator 0 waarden hersteld alleen ,
De actuator reageerd niet op comando maar ook niet met draaiende motor/tijdens het rijden.

Het armpje van de vnt staat nu op zon 3 kwart,dus wel enige turbo druk,
Alleen ga ik rijden dan laat ik weer een mega grijs stinkend rook gordijn achter.

Waar moet ik dit nou in gaan zoeken?
Ook de uitlaat druk sensor geeft weer een fout code,zodra ik die stekker er af haal is het roken al 80% minder.

Ik kan ook nergens iets vinden wat normaal gesproken die turbo actuator aanstuurd.

Hij deed dat eerst namelijk wel.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

19 mei 2023 07:12

Zou het niet kunnen dat de vnt schoepen van de turbo zo vuil zijn dat deze vast zit https://www.forte-benelux.com/product/d ... o-cleaner/

https://www.amt.nl/72748/slimme-werkpla ... o-actuator
Auto-maat
Berichten: 365
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230

19 mei 2023 08:59

gerardwb schreef: 19 mei 2023 07:12Zou het niet kunnen dat de vnt schoepen van de turbo zo vuil zijn dat deze vast zit
Goede tip. Heb ik ooit met een Megane 1.5 dci gehad. Paar jaar woon-werk verkeer met dezelfde snelheid/stand gaspedaal en niet vaak motor op toeren. Na 90K km gingen ook ineens de alarmbellen af op een oprit naar de snelweg. Auto aan de kant gezet, ANWB gebeld. Eerste vraag of ik misschien een (te) rustige rijder was... :$ OBD gaf aan dat er problemen waren met de turbo en het vermoeden bestond, dat de variabele schoepen van de turbo door vervuiling niet meer of slechter bewogen.
Advies was in de 4e (liefst 3e versnelling) met 100km/h de weg naar mijn werk vervolgen en eens een tank diesel leeg te rijden met een flesje Forte daaraan toegevoegd. Na de eerste week begon de motor gewoon weer lekkerder te draaien :goedzo:
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

19 mei 2023 09:17

Auto-maat schreef: 19 mei 2023 08:59
gerardwb schreef: 19 mei 2023 07:12Zou het niet kunnen dat de vnt schoepen van de turbo zo vuil zijn dat deze vast zit
Goede tip. Heb ik ooit met een Megane 1.5 dci gehad. Paar jaar woon-werk verkeer met dezelfde snelheid/stand gaspedaal en niet vaak motor op toeren. Na 90K km gingen ook ineens de alarmbellen af op een oprit naar de snelweg. Auto aan de kant gezet, ANWB gebeld. Eerste vraag of ik misschien een (te) rustige rijder was... :$ OBD gaf aan dat er problemen waren met de turbo en het vermoeden bestond, dat de variabele schoepen van de turbo door vervuiling niet meer of slechter bewogen.
Advies was in de 4e (liefst 3e versnelling) met 100km/h de weg naar mijn werk vervolgen en eens een tank diesel leeg te rijden met een flesje Forte daaraan toegevoegd. Na de eerste week begon de motor gewoon weer lekkerder te draaien :goedzo:
Dat kan ook de reden zijn dat de actuator kapot is gegaan
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

19 mei 2023 13:52

Helaas is dat niet het geval.

Als ik de arm loshaal kan ik de schoepen makkelijk bewegen
Plaats reactie