Hoi Allemaal,
Ik ben nieuw, mijn naam is Mirsad. Ik rij sinds 2018 in wen mooie CLS 350 CDI. Echt een top auto. Echter heb ik nu een probleem met airmatic.
Probleem: auto zakt aan de linker kant weg, vooral voor en ietsjes later achter ook. Rechts zit er goed uit, maar het lijkt wel alsof rechts achter te hoof staat. Als ik start, komt auto wel omhoog, maar na een tijdje zakt linker kant weer weg, zelfs tijdens rijden. Als ik over drempels rij of slechte wegdek, hoor ik links een sissende geluid alsof er lucht ontsnapt en af en toe, volgens mij als ik rechts af sla, en ook door drempel, hoor ik een soort fluitje. Op zijn laagste stand, een soort geronkel, alsof iets los zit. Dit allemaal aan de linker kant, en volgens mij links voor.
Wat raden jullie me aan om te doen?
Airmatic W218 CLS 350 CDI
Zo staat me auto, linkerkant zakt na 3-4 uren helemaal weg. Na starten gaat linker kant wel omhoog. Laagste stand, gaan beide kanten goed, comfort stand, gaat beide kanten goed maar je ziet wel dat auto aan de linkerkant laag staat. Als ik op zijn hoogste stand zet, gaat rechterkant wel hoger, maar linkerkant niet. Ik hoor vooral bij bochten op slecht wegdek een gepiep en gesisss aan de linkerkant, en het lijkt alsof het van linksvoor komt.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Kleppenblok zit links onder de auto tussen uitlaat en kuip van het reservewiel onder een eigen afdekkap. Achterbumper verwijderen zou niet nodig zijn dus. Let op, er wordt in de officiële handleiding aangegeven om eerst het Airmatic systeem leeg te laten lopen via STAR (lijkt me dat een brug met steunen onder de krikpunten dus ook nodig is). Er zit een label tussen alle aansluitingen die aangeeft naar welke poot welke slang gaat.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
We hebben uiteindelijk gevonden, een gaatje linksvoor. Is deze nog dicht te plakken? Of toe aan nieuwe?
- Msmax
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Denk niet dat plakken een optie is... wordt vervangen dus.
Groeten, Msmax
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
- Msmax
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Dat zou raar zijn... wat je ziet is de bovenzijde van de band als ik het goed heb.
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 29 nov 2021 19:20
- Mercedes-Benz: B250E
Nee denk dat dir komt omdat in een lage stand er een plooi in de rubberenhoes komt. Vervolgens komt hier zand en grind in die dan door het veren door het rubber heen slijten.
C350E en B250E