Een peiling over de volgende advertentie.
.
.
.
.
.
.
.
.
Wanneer je nieuwsgierig bent kun je hier het verhaal erachter vinden. https://www.louwman.nl/occasion-belofte
Peiling
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Ik zou een beter reclame bureau inhuren na de web site gezien te hebben begrijp ik het pas
https://www.louwman.nl/occasion-belofte
https://www.louwman.nl/occasion-belofte
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Na de link gelezen te hebben is het wel grappig, zonder link in mijn optiek onduidelijk en voor mij geen enkele prikkel om op de Louwman site te kijken.
(Terwijl ik best nieuwsgierig ben, creatieve marketing en reclame leuk vind en Google bijna het meest gebruik van alle apps)
(Terwijl ik best nieuwsgierig ben, creatieve marketing en reclame leuk vind en Google bijna het meest gebruik van alle apps)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Het is dat ik de naam ken dat ik de link met auto’s kan leggen. Wel associeer ik het vooral met Toyota, terwijl ik op de site ook andere merken zie.
Voor een sell-uiting mis ik een duidelijke call to action. Voor een tell mis ik de inhoud van de belofte. Als trigger voor één van beide is onvoldoende duidelijk waar ik de rest van de boodschap kan vinden.
Misschien moet hier nog eens iemand naar kijken…
Voor een sell-uiting mis ik een duidelijke call to action. Voor een tell mis ik de inhoud van de belofte. Als trigger voor één van beide is onvoldoende duidelijk waar ik de rest van de boodschap kan vinden.
Misschien moet hier nog eens iemand naar kijken…
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 30 apr 2018 17:08
- Mercedes-Benz: S205
- Locatie: Zuid Holland
Hallo,
Toch maar even gestemd
Toch maar even gestemd
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ze zijn ondertussen wat groter dan alleen Toyota. Kort samen gevat bevat hetJ82 schreef: ↑07 apr 2023 21:16 Het is dat ik de naam ken dat ik de link met auto’s kan leggen. Wel associeer ik het vooral met Toyota, terwijl ik op de site ook andere merken zie.
Voor een sell-uiting mis ik een duidelijke call to action. Voor een tell mis ik de inhoud van de belofte. Als trigger voor één van beide is onvoldoende duidelijk waar ik de rest van de boodschap kan vinden.
Misschien moet hier nog eens iemand naar kijken…
Importeur: Toyota, Lexus, Morgan, Suzuki
Louwman Dealer Group: dat de merken Toyota, Suzuki, Lexus, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Peugeot, Opel, smart en Fuso vertegenwoordigt.
Louwman Exclusive: dat de merken Maserati, McLaren, Morgan, Lexus, Pininfarina, De Tomaso, Bentley, Lamborghini en TVR aanbiedt.
Welzorg: scootmobiels, auto op maat, e.d.
Fietsvoordeelshop.nl: Fietsen
Landport: Accus
Driven: Leasemaatschappij
Autohopper: verhuur auto’s
En nog meer: https://www.louwmangroup.nl/bedrijven/
Deze week bestaat het bedrijf 100 jaar en bestaat uit 3400 medewerkers in 4 landen met 70 dealervestigingen.
Thx. Ik weet rationeel ook dat het dat is. En volgens mij is de lijst nog langer en hoort BYD er bijvoorbeeld ook nog bij. Maar dat zit niet top of mind. En als dat zelfs bij autofielen niet top of mind zit, dan laat deze uiting bij een enorm deel van het publiek dus geen belletje rinkelen.
Het lijkt me overigens ook echt een uitdaging deze merknaam te vermarketen. Veel klanten kiezen toch primair voor de brand van het product en nemen daarna pas in de overweging mee wie er mag leveren, als het überhaupt een rol voor ze speelt.
Absoluut niets ten nadele van Louwman. Prachtig bedrijf, rijke historie etc. Gaat me hier puur om het marketingperspectief. Het zijn mijn gedachtes bij de uitingen uit de peiling.
Het lijkt me overigens ook echt een uitdaging deze merknaam te vermarketen. Veel klanten kiezen toch primair voor de brand van het product en nemen daarna pas in de overweging mee wie er mag leveren, als het überhaupt een rol voor ze speelt.
Absoluut niets ten nadele van Louwman. Prachtig bedrijf, rijke historie etc. Gaat me hier puur om het marketingperspectief. Het zijn mijn gedachtes bij de uitingen uit de peiling.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik snap je onderbouwing helemaal. Bedankt voor de feedback.
Op de vestiging wilde we ook de reclame “Louwman | Mercedes ster” om de uiting meer indentiteit te geven.
Ik vind de huidige actie een gewaagde actie en ik snap wat ze er mee willen.
Op de vestiging wilde we ook de reclame “Louwman | Mercedes ster” om de uiting meer indentiteit te geven.
Ik vind de huidige actie een gewaagde actie en ik snap wat ze er mee willen.
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Ik geef graag positieve feedback doch helaas kan ik er weinig van maken...
Nee niet duidelijk voor mij. Ik identificeer mij met een merk.
Begin in de periode 2001/2002 'verkocht' Van Kooy (toen diverse merken) dat zij de oplossing voor jouw mobility waren. Ik vond het niets. Ik kan zelf wel bedenken wat voor mij de oplossing is.
Ik snap de wens tot onderscheidend vermogen van grote dealerketens echter het lijkt mij een achterhoede gevecht. Mensen hebben een identiteit en bindingen met het product en minder met het 'jasje' hoe en waar het gekocht en onderhouden kan worden.
Wat betekent het cijfer?
Helaas hangen de posters rommelig in het bord...
Nee niet duidelijk voor mij. Ik identificeer mij met een merk.
Begin in de periode 2001/2002 'verkocht' Van Kooy (toen diverse merken) dat zij de oplossing voor jouw mobility waren. Ik vond het niets. Ik kan zelf wel bedenken wat voor mij de oplossing is.
Ik snap de wens tot onderscheidend vermogen van grote dealerketens echter het lijkt mij een achterhoede gevecht. Mensen hebben een identiteit en bindingen met het product en minder met het 'jasje' hoe en waar het gekocht en onderhouden kan worden.
Wat betekent het cijfer?
Helaas hangen de posters rommelig in het bord...
- 1967
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
- Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
- Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien
Dit zou bedacht kunnen zijn als speurtocht voor de plaatselijke jong nederland club, zo goedkoop komt het over.
De uitleg op de site geeft me eerder de indruk bij een goedkope grote dozenschuiver te staan en geeft juist weer dat persoonlijke service niet meer is als dat je een nummertje bent als klant... of dat nu 0,14, 24, of 100 is doet daar weinig meer aan af.
De uitleg op de site geeft me eerder de indruk bij een goedkope grote dozenschuiver te staan en geeft juist weer dat persoonlijke service niet meer is als dat je een nummertje bent als klant... of dat nu 0,14, 24, of 100 is doet daar weinig meer aan af.
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Dat is precies het probleem bij die multimerkketens zoals Van Mossel en Louwman, het gebrek aan identiteit. Als ze volgende week denken meer geld te kunnen verdienen met brood verkopen , gaan ze dat doen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
bij reclame maken zou het duidelijk moeten zijn waar het om gaat en om welk bedrijf....
Nu zal de bedoeling wel zijn geweest om men nieuwsgierig te maken zodat men verder leest en zelf concludeert...
Het eerste wat mij in het oog springt is de belabberde bevestiging van de posters, zijn ze nou echt zo gekreukeld of is dat 'het plaatje' zelf?
En dan verder... sorry, verder kom ik niet, het eerste wat in het oog springt verhinderd me om verder te kijken...
De keuze mogelijkheden die ik heb in de poll, daar wordt me pas duidelijk dat er ook een naam van een bedrijf op staat...
Was dat er niet geweest had ik waarschijnlijk blijven hangen op het nummer 14 en 0, voor mij in ieder geval totaal niet uitnodigend om verder te kijken dan het nummer groot is...
Nu zal de bedoeling wel zijn geweest om men nieuwsgierig te maken zodat men verder leest en zelf concludeert...
Het eerste wat mij in het oog springt is de belabberde bevestiging van de posters, zijn ze nou echt zo gekreukeld of is dat 'het plaatje' zelf?
En dan verder... sorry, verder kom ik niet, het eerste wat in het oog springt verhinderd me om verder te kijken...
De keuze mogelijkheden die ik heb in de poll, daar wordt me pas duidelijk dat er ook een naam van een bedrijf op staat...
Was dat er niet geweest had ik waarschijnlijk blijven hangen op het nummer 14 en 0, voor mij in ieder geval totaal niet uitnodigend om verder te kijken dan het nummer groot is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z