Als je nieuwe velgen hebt, of velgen die professioneel zijn opgeknapt, wil je
daar natuurlijk erg zuinig op zijn. Zou het dan verstandig zijn om ze te voorzien
van een extra waslaagje ?
In mijn geval gaat het om de velg op de bijgevoegde foto.
Bij deze velg moet je dan natuurlijk nog voorzichtiger zijn
om glansverstoringen te voorkomen.
Nieuwe ( opgeknapte ) velgen voorzien van een Waslaag ?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Was laagjes kunnen geen kwaad denk ik, maar die was laagjes zijn er ook zo weer af...
Wel een aan je velg gevoeld na een ritje?
Dat wordt warm....
Ik heb er sinds dat ik ze heb laten doen niets meer mee gedaan
Eens in de zoveel tijd even met een beetje autoshampoo wassen is voldoende.
Zeker niet met velgenreinigers aan de slag gaan, en komt er een moment dat er toch wat zwart achterblijft (dat ga je toch een keer krijgen in die hoeken) kun je wellicht met een beetje lak polish (ik gebruik gewoon die van MB) dat weer er af halen...
Ik dram die auto van mij ook gewoon door de wasstraat en ik zie niks aan die velgen waaruit zou blijken dat dit schadelijk zou zijn.
Wel een aan je velg gevoeld na een ritje?
Dat wordt warm....
Ik heb er sinds dat ik ze heb laten doen niets meer mee gedaan
Eens in de zoveel tijd even met een beetje autoshampoo wassen is voldoende.
Zeker niet met velgenreinigers aan de slag gaan, en komt er een moment dat er toch wat zwart achterblijft (dat ga je toch een keer krijgen in die hoeken) kun je wellicht met een beetje lak polish (ik gebruik gewoon die van MB) dat weer er af halen...
Ik dram die auto van mij ook gewoon door de wasstraat en ik zie niks aan die velgen waaruit zou blijken dat dit schadelijk zou zijn.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- TWA
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 16 apr 2015 13:31
- Mercedes-Benz: W210 E240 2.6 v6 Elegance Select
- Locatie: Amsterdam
Idd Poorboy's Wheel Sealent. Maar ook coatings, zoals Gyeon Rim. Bij geregeld wassen heb je geen sterke zure wielreinigers nodig, de normale auto shampoo is dan sterk genoeg. Pas wel op met wasbox velgenreinigers: die willen nog wel eens erg agressief zijn.
Maar ehhh...zijn mooi geworden je velgen
Greetz Emiel
Greetz Emiel
Maar ehhh...zijn mooi geworden je velgen
Greetz Emiel
Greetz Emiel
- buuntje
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
Op mijn winterset gebruik ik Rimwax Smartwax.
De zomerset is gecoat met Gyeon Q² Rim.
Beide sets worden enkel gewassen met autoshampoo, geen velgreinigers
Zoals hierboven al aangehaald, opletten met zure velgenreinigers.
Kenotek wheelcleaner ultra is een PH neutrale reiniger
De zomerset is gecoat met Gyeon Q² Rim.
Beide sets worden enkel gewassen met autoshampoo, geen velgreinigers
Zoals hierboven al aangehaald, opletten met zure velgenreinigers.
Kenotek wheelcleaner ultra is een PH neutrale reiniger
- Bijlagen
-
- smartwax_rimwax.jpg (34.4 KiB) 1156 keer bekeken
-
- kenotek.jpg (71.53 KiB) 1156 keer bekeken
- buuntje
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
Een gewone wax wel, wax die ontwikkeld is voor velgen is bestand tegen de warmte.
De standtijd hangt vooral af van het gebruik, hoe frequent wassen en gebruik van velgenreiniger of niet.
Smartwax rimwax heeft bij mij een standtijd van 3 a 4 maand.
- Markv70
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 08 sep 2019 19:14
- Mercedes-Benz: Mercedes Cla w117 2016 200cdi Amg
- Specialisatie: Leder reparatie
- Locatie: Milsbeek
Zou er direct een ceramic pantser opgooien een verzegeling. Je kunt ook wat ik heb gedaan een plastidip doorzichtige coating erop doen. Zo vreet de stof er niet in en blijft de velg netjes. Na tijdje kan je deze er zo aftrekken en vernieuwen.
Ivm ziekte repareer ik voorlopig niets meer. Helaas
- Frans D
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 05 mar 2016 21:01
- Mercedes-Benz: W124 300CE 24 Cabriolet
- Specialisatie: Hobby detailer
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Wanneer en hoe gespoten?
Indien je te snel in de bescherming zet, zonder dat de verf goed uitgedampt is, kun je blaasvorming krijgen.
In het geval van een velg kunnen ze wel goed uitgedampt zijn doordat ze onder een vrij hoge temperatuur gedroogd zijn.
Dit kun je eenvoudig zelf testen, doe een velg in een dichte doos en indien je bij het openen een verflucht ruikt, dan kun je ze nog niet in een beschermlaag zetten.
Indien je te snel in de bescherming zet, zonder dat de verf goed uitgedampt is, kun je blaasvorming krijgen.
In het geval van een velg kunnen ze wel goed uitgedampt zijn doordat ze onder een vrij hoge temperatuur gedroogd zijn.
Dit kun je eenvoudig zelf testen, doe een velg in een dichte doos en indien je bij het openen een verflucht ruikt, dan kun je ze nog niet in een beschermlaag zetten.
- joosjuh
- Donateur
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 26 jan 2012 19:04
- Mercedes-Benz: W124 300E 1986 & W124 500E 1992 & W220 350S 2002 facelift
- Contacteer:
Thanks voor deze update.Frans D schreef: ↑22 mar 2023 08:36 Wanneer en hoe gespoten?
Indien je te snel in de bescherming zet, zonder dat de verf goed uitgedampt is, kun je blaasvorming krijgen.
In het geval van een velg kunnen ze wel goed uitgedampt zijn doordat ze onder een vrij hoge temperatuur gedroogd zijn.
Dit kun je eenvoudig zelf testen, doe een velg in een dichte doos en indien je bij het openen een verflucht ruikt, dan kun je ze nog niet in een beschermlaag zetten.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Als ze in de blanke lak zitten zou je er in principe niks aan hoeven te doen (behalve goed schoonhouden zodat remstof niet kan invreten in de lak). En goed opletten met steenslag. Als de blanke lak beschadigd is gaat de corrosie onder de lak door en dat kan je er niet meer uit polijsten. Dus beschadigingen snel herstellen