Beste forumleden,
Vorig jaar heb ik besloten om parttime te ZZP-en. Naast mijn parttime baan in het onderwijs heb ik een uitgeverij van vakbladen.
Op dit moment rijd ik behalve mijn W123 ook een W203, C220 CDI uit 2006. Deze rijd ik ook zakelijk waardoor ik een lage bijtelling betaal.
Voor de aankomende zomervakantie wil ik graag een grotere auto kopen om met het gezin naar Zuid-Frankrijk, Spanje en Marokko te rijden.
Graag jullie advies m.b.t. het aankopen van een andere auto. Ik wil dus graag een Mercedes, youngtimer, liefst diesel én automaat.
Ik rijd ongeveer 30.000km per jaar. Of heeft iemand goede argumenten om toch voor een benzine te gaan?
Op dit moment denk ik aan een S320, ML320 of (sorry) een X5....
Heeft iemand adviezen? Andere opties?
Budget is tussen de 10.000 en 15.000 euro. Adviseren jullie om rond te kijken in Duitsland? Daar heb ik nog niet naar gekeken namelijk omdat ik nog nooit een auto heb ingevoerd. Lijkt me wat veel werk terwijl er hier genoeg aangeboden wordt.
Alvast bedankt.
Ayyoub
Aankoopadvies Youngtimer gevraagd
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02 mar 2021 11:06
Het is zeker de moeite waard om het zelf te importeren aangezien handelaren in NL ook weten dat er een youngtimer regeling is en daardoor ook die occasions duurder zijn dan in Duitsland.
-
- Donateur
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 26 okt 2013 20:03
- Mercedes-Benz: EX W220 S320 ('03); EX W245 B160; EX W211 E500 Elegance ('03); EX R129 500SL (1990), EX 2x W163 55 AMG ('03)
- Specialisatie: Rubber afdichtingen
- Locatie: Terneuzen
Weet niet of je veel in binnensteden gaat rijden, maar met oudere diesels zou dat nog wel eens een uitdaging kunnen worden met die milieu-zones enzo. Dan gaat benzine beter op...
Ik heb (helaas veel te kort) in een S320 gereden en op snelweg (100-130 km/u) verbruikte ik ong 1 op 9 / 10. Weet niet hoeveel zuiniger een S klasse diesel is om het verschil goed te maken tussen brandstofkosten en MRB...
Op dit moment ben ik ook op zoek naar en nieuwe daily, heb mijn V90 verkocht kon er niet aan wennen...
Zit ook te kijken naar een W221 of W220 of W211... Maar bij mij is het altijd maar voor 1 of 2 jaar...
Ik heb (helaas veel te kort) in een S320 gereden en op snelweg (100-130 km/u) verbruikte ik ong 1 op 9 / 10. Weet niet hoeveel zuiniger een S klasse diesel is om het verschil goed te maken tussen brandstofkosten en MRB...
Op dit moment ben ik ook op zoek naar en nieuwe daily, heb mijn V90 verkocht kon er niet aan wennen...
Zit ook te kijken naar een W221 of W220 of W211... Maar bij mij is het altijd maar voor 1 of 2 jaar...
"Kleingeld maakt meer lawaai dan briefjes"
- Ayyoub
- Donateur
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 11 aug 2008 02:13
- Mercedes-Benz: W201 | W202 | W203 | W124 | W210 | | W211 | W123 | W124 | W638
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Vandaag een andere optie bedacht: toch een Mercedes maar dan een benzine. E320, S320 of een ML benzine. Verwacht dat ik met die auto dan ongeveer 10.000 per jaar ga rijden. En dan een grijs kenteken diesel ernaast rijden.
Vrijheid is een volgetankte Mercedes.
- Frans D
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 05 mar 2016 21:01
- Mercedes-Benz: W124 300CE 24 Cabriolet
- Specialisatie: Hobby detailer
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Ik zou als ik jouw was me toch eens inlezen hoe het gaat met milieuzones in ons land en de omringende landen.
Veel gebieden kom je alleen nog in met de meest groene diesel, of een andere brandstof, of je krijgt een duur vignet.
Ik weet niet hoe groot je gezin is en hoe oud de kinderen zijn, maar met een zware benzinewagen volgeladen richting Marokko wordt het nog een behoorlijk dure reis. Met een diesel doe je dan betere zaken, maar loop je weer zoals eerder vermeld tegen milieuzones e.d. aan.
Uiteindelijk blijft het dus toch nog een moeilijk vraagstuk en wat nu nog kan, kan zomaar door allerlei maatregelen over een paar jaar wel eens niet meer mogelijk zijn.
Een grijs kenteken diesel (vrij recent in de zuinigste klasse) met dubbele cabine, zou dan een betere optie zijn.
Die kun je zowel zakelijk als met de vakantie gebruiken.
Veel gebieden kom je alleen nog in met de meest groene diesel, of een andere brandstof, of je krijgt een duur vignet.
Ik weet niet hoe groot je gezin is en hoe oud de kinderen zijn, maar met een zware benzinewagen volgeladen richting Marokko wordt het nog een behoorlijk dure reis. Met een diesel doe je dan betere zaken, maar loop je weer zoals eerder vermeld tegen milieuzones e.d. aan.
Uiteindelijk blijft het dus toch nog een moeilijk vraagstuk en wat nu nog kan, kan zomaar door allerlei maatregelen over een paar jaar wel eens niet meer mogelijk zijn.
Een grijs kenteken diesel (vrij recent in de zuinigste klasse) met dubbele cabine, zou dan een betere optie zijn.
Die kun je zowel zakelijk als met de vakantie gebruiken.
Ik ben ZZP-er en rijd nu al 4,5 jaar in een E320 combi uit 2003. Gekocht in 2018 bij een betrouwbare youngtimer specialist met 118.000 km op de teller. Gelijk een Prins gastank laten inbouwen met een netto inhoud van ongeveer 70 liter. Inmiddels 110.000 km mee gereden. Dat is een prima beslissing geweest. Helaas kan ik niet zeggen dast de auto helemaal probleemloos is (auto trekt al poosje scheef, staat een topic op forum over) maar het rijden op gas is echt probleemloos geweest. Gemiddeld verbruik jaarrond is ongeveer 1 op 8. Daar zitten ook vakanties bij met een vouwwagen. Afgelopen dagen weer 600 kilometer gereden en 66 liter gas getankt. Dat is ruim 1 op 9.
Wil na 4,5 jaar wel weer wat nieuws, maar weet nog zo goed wat. Vind een W221 wel mooi, maar daar is mijn vrouw weer niet zo enthousiast over. Zij heeft ook liever een wat hogere auto. We zijn lekker aan het zoeken.
Voordeel van lpg is dat er geen restricties gelden voor toegang tot milieuzones e.d.
Wil na 4,5 jaar wel weer wat nieuws, maar weet nog zo goed wat. Vind een W221 wel mooi, maar daar is mijn vrouw weer niet zo enthousiast over. Zij heeft ook liever een wat hogere auto. We zijn lekker aan het zoeken.
Voordeel van lpg is dat er geen restricties gelden voor toegang tot milieuzones e.d.
- Ayyoub
- Donateur
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 11 aug 2008 02:13
- Mercedes-Benz: W201 | W202 | W203 | W124 | W210 | | W211 | W123 | W124 | W638
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Ja lastig vraagstuk. Zijn meerdere opties. Qua milieuzones maak ik me niet veel zorgen. Mijn vrouw heeft een A170 (benzine) dus die kunnen we pakken als we bijvoorbeeld naar Antwerpen of Brussel gaan. Verder kom ik uit Weert (Limburg) en ga ik enkel om de week naar Rotterdam om een thuiswedstrijd van Feyenoord te bezoeken. Geen last van de milieuzone dus.
Heb voor mijn oog op een E250 uit 2012 maar lees weer verhalen over de ketting (M271)
Heb voor mijn oog op een E250 uit 2012 maar lees weer verhalen over de ketting (M271)
Vrijheid is een volgetankte Mercedes.