Floris en C209 Cabrio voorstelronde

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Florissteur
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2019 14:50
Mercedes-Benz: CLK 200 Cabrio Avantgarde (2006)
Locatie: Randstad

24 feb 2023 13:31

Goedendag forumleden,

Hierbij mijn aanmelding op dit platform. Sinds november 2019 ben ik een zeer tevreden eigenaar van een Mercedes CLK 200 Kompressor cabrio automaat. De auto is uitgekozen door zijn heerlijke reiscomfort en stuurgevoel. Ik heb een voorkeur voor grote lage auto's (mijn lievelingswagen is dan bijvoorbeeld ook een S, bijv W126 of een meer recente W221,W222 of W223), vandaar dat een CLK met relatief zware besturing voor mij een goede match is. De CLK is voorzien van lederen bekleding (met verwarming) en de 17inch wielen die vaak te vinden zijn op de Avantgarde. De auto is ook voorzien van de Full Map APS NTG 2 (command)

Toen de auto in mijn bezit kwam was het voor mij een vereiste dat ik mijn eigen muziek kon afspelen in de auto. Waar moet je anders naar luisteren onderweg naar zuid Frankrijk met het dak open? Tijdens het open rijden merk je overigens pas echt dat Mercedes een Cabrio merk is, windscherm omhoog, ramen omhoog, en vrijwel geen vervelende wind, tenzij je dat wilt uiteraard.... Natuurlijk, in de zomer is dit niet van toepassing, maar een liefhebber rijdt wanneer het warm is..... of koud ;). (dan zijn deze eigenschappen extra fijn)

Terug naar de audio. Franse radio onderweg voor een uurtje of 10, mmmm nee liever niet. Ik kocht via Bol een kabel die achterin de Command unit ging en aan de andere kant een 3,5 mm jack aansluiting had. De kabel trok ik naar de middenarmsteun waardoor ik de telefoon erin plug en AUX geluid kan afspelen. Simpele oplossing, groot plezier!

Over de audio zijn er nog wel een paar verbeterpuntjes die ik wil aanpakken. De rechter voorste deurspeaker (onder), is hoogst waarschijnlijk door de vorige eigenaar opgeblazen en moet worden vervangen. Daarnaast heeft de Command afgelopen week een probleempje ontwikkeld, daarover in technisch onderwerp meer.....

Ook de rechter (achter) speaker grille/cover/rooster, heeft een klein gaatje (waar denk ik iemand bij uitstappen tegenaan is gelopen. voor het mooie wil ik die ook een keer vervangen.

Ik rijd met deze auto geen woon/werk en geen korte afstanden (houd de wagen graag netjes), het liefste maak ik vakantietripjes of leuke weekendtourtjes. Ik volg de gebruikelijke oliewissels en heb bij 140K een automaatbak oliewissel en flush gedaan. Niet omdat er problemen waren, maar om deze te voorkomen, waarom niet (er vanuit gaande dat het nooit was gebeurd, olie was ook donker van kleur dus waarschijnlijk was dat ook zo...)

Deze auto nodigt ook totaal niet uit om te racen, gewoon lekker zitten muziek aan en gaan. Ik heb daardoor ook een gemiddeld verbruik van zo'n 8L/100Km. Komt ook natuurlijk doordat ik vooral (als ik rij) lange afstanden afleg.

Door mijn voorliefde voor een S-klasse (bijv W126 of een moderne), ben ik wel eens gaan kijken (eigenlijk voor fun), ik was dan altijd erg enthousiast en vind het werkelijk prachtig, dan stap ik in de CLK en dan rijdt ik naar huis en denk ik, waarom zou ik ook eigenlijk......

Toch zou ik nog steeds ontzettend graag een keer (een goede) W126 ervaren, dat lijkt mij echt een vliegend tapijt. Wie weet zal dat nog een keer gebeuren. (afgelopen zomer was ik bij het Mercedes museum in Stuttgart, daar stond een prachtige buiten geparkeerd, ik, was, verliefd..)

Auto's poetsen is overigens een grote hobby van mijzelf. Een andere droom is een garage waar mijn wagen (bv de C209) in kan staan waar al je poetsartikelen opgeslagen zijn. Ik ervaar namelijk met het Nederlandse klimaat dat het moeilijk is om alle facetten precies op de juiste dag in te plannen (buiten). Uitgebreid wassen is niet zo'n probleem maar echt polijsten kan lastig zijn zonder overdekking. Het lukt wel wanneer tijd en omstandigheden daar zijn, maar het is niet ideaal...

Kortom de plannen:
- Dromen naar een ritje in een W126
- Sparen voor een W221 S400?
- Op zoek gaan naar een plek binnen waar ik de wagen een weekend helemaal kan aanpakken.(binnen)

m.b.t. de C209
- Speakercover (deur) rechts dan de achterste zoeken en vervangen
- Speaker (deur) rechts voorste zoeken en vervangen (of upgraden?)
- Command unit 'fixen' (blijft hangen op Logo sinds paar dagen, heb al gelezen mogelijk MOST, zit te kijken naar vervanging unit algemeen, weet alleen niet of deze dan wel werkt als de huidige ook niet werkt, volgt in andere post)
- Poetsen wanneer schuur/overdekking is gevonden.
- Op zoek gaan naar een setje mooie wintersloffen....?

KM stand aanschaf: 138,000
KM stand nu: 168,000

IMG_7878.JPG
IMG_7878.JPG (365.49 KiB) 128 keer bekeken
IMG_6071 2.JPG
IMG_6071 2.JPG (325.03 KiB) 126 keer bekeken
Plaats reactie