Dag allemaal,
Het betreft hier geen aankoopadvies, mijn keus staat al vast, maar ben benieuwd waarom de W213 E400 sedan zo onpopulair is. Er staat namelijk bij van Mossel in Tilburg eentje al een jaar stof te happen.
Verder heb ik alle (internationale) fora's afgespit, en er zijn geen grote problemen gemeld met de auto. De DE 35 LA lijkt tot nu toe een betrouwbare motor te zijn en voor z'n grootte ook zuinig. Sterker nog, omdat het zo'n groot blok is met lage boost turbo's kan deze motor met de juiste onderhoud heel wat kilometers wegvreten. De enige reden dat Mercedes teruggestapt is naar de DE 30 LA (3.0 met hogere boost turbo's), is wegens veranderende Europese emissienormen.
Wie o wie heeft een idee waarom de W213 E400 Limousine zo onpopulair is? Hoor graag wat jullie denken.
W213 E400 onpopulair
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1582
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Onbekend maakt ombemind? Misschien een beetje tussen wal en schop model, de liefhebber van een dikke benz kiest voor de E500, de praktische rijder voor een zuinige kleine 4 cilinder en de veelrijder een diesel.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
-
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Misschien is het exemplaar bij van mossel wat karig uitgerust? Toen ik een S213 aan het zoeken was heb ik er heel wat (ook een 400) laten staan omdat ze bepaalde opties die ik wilde hebben niet hadden. De S213 e400 waar ik naar ging kijken had geen distronic plus en geen (echte)leren bekleding.
Laatst gewijzigd door dutchtbi op 18 feb 2023 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
E500 bestaat na de 212 niet meer.
6 cilinders worden relatief weinig gekocht (mede dankzij BPM). Een E350e ga je veel vaker vinden. Neemt niet weg dat er hier wel een paar op het forum zitten met soortgelijke modellen (C400, CLS400, E400).
6 cilinders worden relatief weinig gekocht (mede dankzij BPM). Een E350e ga je veel vaker vinden. Neemt niet weg dat er hier wel een paar op het forum zitten met soortgelijke modellen (C400, CLS400, E400).
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
De M276 V6 in de 400 is een heel andere motor dan de M256 6-in-lijn in de 450. Een heel nieuwe generatie. Net zoiets als de OM642 en OM656, vraag me af of je dat kunt vergelijken.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Zal inderdaad een beetje tussen wal en schip vallen wil je 'dik' dan kijk je voor een 43,53 of 63, wil je tussen de oren economisch rijden ga je voor een 4 cilinder.
Ik heb recent ook een S213 gekocht, een 200...die voldoet in alle opzichten terwijl mijn voorgaande benz een CLS63 was.
Ik heb recent ook een S213 gekocht, een 200...die voldoet in alle opzichten terwijl mijn voorgaande benz een CLS63 was.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Is dat die grijze zonder AMG Line met bruin interieur? Ik vind persoonlijk de velgen wat lomp/groot en niet heel erg bijzonder ogen, is eenvoudig te 'fixen' maar misschien dat anderen daar moeilijker over doen. Misschien vinden mensen het een oudbollige uitstraling, saai grijs met bruin interieur, standaard stuur, en dat alles op redelijk fletse foto's . Maar het is er wel een 400 met widescreen cockpit en memorystoelen met ventilatie, dat zie je ook niet veel want de meesten in Nederland moete kiezen tussen óf een hogere motorisering óf meer opties.Zeldzaam schreef: ↑16 feb 2023 08:31 Dag allemaal,
Het betreft hier geen aankoopadvies, mijn keus staat al vast, maar ben benieuwd waarom de W213 E400 sedan zo onpopulair is. Er staat namelijk bij van Mossel in Tilburg eentje al een jaar stof te happen.
Verder heb ik alle (internationale) fora's afgespit, en er zijn geen grote problemen gemeld met de auto. De DE 35 LA lijkt tot nu toe een betrouwbare motor te zijn en voor z'n grootte ook zuinig. Sterker nog, omdat het zo'n groot blok is met lage boost turbo's kan deze motor met de juiste onderhoud heel wat kilometers wegvreten. De enige reden dat Mercedes teruggestapt is naar de DE 30 LA (3.0 met hogere boost turbo's), is wegens veranderende Europese emissienormen.
Wie o wie heeft een idee waarom de W213 E400 Limousine zo onpopulair is? Hoor graag wat jullie denken.
En misschien dat de AMG Line styling met centrale Ster gewoon vele populairder is, de C-Klasse heeft em ook niet meer sinds BR206.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Ik heb een tijdje gedacht aan een W205 0f W213 400 en op dit forum zijn er weinig rijders. Amper 10 schat ik.
Van mijn 250CDI 4-inlijn naar een V6 brengt veel meer souplesse en dat mis ik een beetje na 2 x een V8. Echter als ik van een enkeling hier op het forum het verbruik lees en Sprintmonitor.de of in het verleden (in 2020 berekend bij 35.000 km p/j) werkelijkverbruik.nl de verschillende auto's/motoren invulde dan is er voor mij een nogal groot verschil van € 1.000.- per jaar (brandstof en wegenbelasting) en over een periode van 6 jaar 6K meer voor een 400 iets te veel.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3193
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Aloha ik heb nu 4 jaar een CLS400 SB. Geen air- en/of 4- matic ook geen distronic maar wel het AMG styling pakket. Het plan was ~10.000 km per jaar en dat lukt aardig. Verbruik zit bij ons op 9,1/100 over sindsdien 42.000 km en tijdens een rustige snelweg rit makkelijk een lage 7,x/100.
In het begin een lekkende krukaskeerring en inmiddels de 2 NOx sensoren à 700 euro inclusief installatie. Ik hoop er nog steeds lang plezier van te hebben mede omdat straks alles elektrisch of de cilinderinhoud van een pak melk heeft.
Zoals boven al beschreven zijn er op de weinig te koop staande exemplaren vaak wel bijzondere keuzes gemaakt in (ontbrekende) opties en kleuren
In het begin een lekkende krukaskeerring en inmiddels de 2 NOx sensoren à 700 euro inclusief installatie. Ik hoop er nog steeds lang plezier van te hebben mede omdat straks alles elektrisch of de cilinderinhoud van een pak melk heeft.
Zoals boven al beschreven zijn er op de weinig te koop staande exemplaren vaak wel bijzondere keuzes gemaakt in (ontbrekende) opties en kleuren
- Bijlagen
-
- Rit naar NW Spanje à 130-150 kruissnelheid
- 1BB8FD7B-940E-4290-9952-4EE13E6E86AC.jpeg (103.61 KiB) 1168 keer bekeken
- C280 Estate
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 18 okt 2007 15:03
- Mercedes-Benz: S205 C400 prestige 4matic
Ik heb mijn C400 nu bijna 8 jaar met 85k op de teller zonder motorische problemen. Heerlijke motor met genoeg vermogen voor mij.Dacht dat de motor in de E-klasse iets ander model is.
S205 C400 prestige 4matic
Het is inderdaad een origineel Nederlandse auto, dan missen veel opties vaak helaas wel.dutchtbi schreef: ↑18 feb 2023 14:30 Misschien is het exemplaar bij van mossel wat karig uitgerust? Toen ik een S213 aan het zoeken was heb ik er heel wat (ook een 400) laten staan omdat ze bepaalde opties die ik wilde hebben niet hadden. De S213 e400 waar ik naar ging kijken had geen distronic plus en geen (echte)leren bekleding.
Is dat met de zes in lijn motor?Poppel180 schreef: ↑18 feb 2023 22:13 Aloha ik heb nu 4 jaar een CLS400 SB. Geen air- en/of 4- matic ook geen distronic maar wel het AMG styling pakket. Het plan was ~10.000 km per jaar en dat lukt aardig. Verbruik zit bij ons op 9,1/100 over sindsdien 42.000 km en tijdens een rustige snelweg rit makkelijk een lage 7,x/100.
In het begin een lekkende krukaskeerring en inmiddels de 2 NOx sensoren à 700 euro inclusief installatie. Ik hoop er nog steeds lang plezier van te hebben mede omdat straks alles elektrisch of de cilinderinhoud van een pak melk heeft.
Zoals boven al beschreven zijn er op de weinig te koop staande exemplaren vaak wel bijzondere keuzes gemaakt in (ontbrekende) opties en kleuren
Precies... de V6 brengt de souplesse die een 4 pitter nét niet op kan brengen maar een goede economische compromis tegenover de V8.EricBenz schreef: ↑18 feb 2023 18:46Ik heb een tijdje gedacht aan een W205 0f W213 400 en op dit forum zijn er weinig rijders. Amper 10 schat ik.
Van mijn 250CDI 4-inlijn naar een V6 brengt veel meer souplesse en dat mis ik een beetje na 2 x een V8. Echter als ik van een enkeling hier op het forum het verbruik lees en Sprintmonitor.de of in het verleden (in 2020 berekend bij 35.000 km p/j) werkelijkverbruik.nl de verschillende auto's/motoren invulde dan is er voor mij een nogal groot verschil van € 1.000.- per jaar (brandstof en wegenbelasting) en over een periode van 6 jaar 6K meer voor een 400 iets te veel.
Klopt, dat is 'm. De auto ziet er inderdaad oudbollig uit, zelf zou ik hem niet kopen... maar toch bijzonder dat de animo zo laag is voor die auto's.Helmy schreef: ↑18 feb 2023 15:39Is dat die grijze zonder AMG Line met bruin interieur? Ik vind persoonlijk de velgen wat lomp/groot en niet heel erg bijzonder ogen, is eenvoudig te 'fixen' maar misschien dat anderen daar moeilijker over doen. Misschien vinden mensen het een oudbollige uitstraling, saai grijs met bruin interieur, standaard stuur, en dat alles op redelijk fletse foto's . Maar het is er wel een 400 met widescreen cockpit en memorystoelen met ventilatie, dat zie je ook niet veel want de meesten in Nederland moete kiezen tussen óf een hogere motorisering óf meer opties.Zeldzaam schreef: ↑16 feb 2023 08:31 Dag allemaal,
Het betreft hier geen aankoopadvies, mijn keus staat al vast, maar ben benieuwd waarom de W213 E400 sedan zo onpopulair is. Er staat namelijk bij van Mossel in Tilburg eentje al een jaar stof te happen.
Verder heb ik alle (internationale) fora's afgespit, en er zijn geen grote problemen gemeld met de auto. De DE 35 LA lijkt tot nu toe een betrouwbare motor te zijn en voor z'n grootte ook zuinig. Sterker nog, omdat het zo'n groot blok is met lage boost turbo's kan deze motor met de juiste onderhoud heel wat kilometers wegvreten. De enige reden dat Mercedes teruggestapt is naar de DE 30 LA (3.0 met hogere boost turbo's), is wegens veranderende Europese emissienormen.
Wie o wie heeft een idee waarom de W213 E400 Limousine zo onpopulair is? Hoor graag wat jullie denken.
En misschien dat de AMG Line styling met centrale Ster gewoon vele populairder is, de C-Klasse heeft em ook niet meer sinds BR206.
Het is waarschijnlijk de laatste V6 die Mercedes ooit nog zal bouwen. Ze zijn overgestapt naar de I6 om ruimte te creëeren voor de EQ boost. En wegens emissieredenen gaan ze daar natuurlijk alleen nog op verder. Ik denk dat de Mercedessen met de DE 30 en 35 (V6jes) motoren veel waard gaan worden in de toekomst omdat bij Mercedes geschiedenis zo'n sterke rol vervuld. Ze zullen symbool staan voor hoe het ooit was.
Klopt, geeft wel goede handelspositie als koper om de prijs te drukken, ook omdat ie er al een jaar staat, kun je het bespaarde bedrag naar MBenz brengen om de auto te voorzien van meer optiesdutchtbi schreef: ↑18 feb 2023 14:30 Misschien is het exemplaar bij van mossel wat karig uitgerust? Toen ik een S213 aan het zoeken was heb ik er heel wat (ook een 400) laten staan omdat ze bepaalde opties die ik wilde hebben niet hadden. De S213 e400 waar ik naar ging kijken had geen distronic plus en geen (echte)leren bekleding.
-
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Ik zou dan eerst even bij Steve informeren, want als ik hem goed begrepen heb kan ook hij bepaalde ontbrekende opties niet meer retrofitten
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Steve zal het vast beter kunnen omschrijven, maar opties die iets met de veiligheid te maken (kunnen) hebben kunnen inderdaad niet meer achteraf geactiveerd worden.
Als je je elektrische stoel verstelt en naar het knopje kijkt kun je uiteraard alsnog ergens tegenaan botsen, maar enfin, je begrijpt de strekking
Als je je elektrische stoel verstelt en naar het knopje kijkt kun je uiteraard alsnog ergens tegenaan botsen, maar enfin, je begrijpt de strekking
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230
Bijna een maand geleden ben ik overgestapt van een S205 C400 naar een S213 E400.
De eerste had de DE30LA motor, de huidige de DE35LA motor. Vooral gevoelsmatig was de C400 vlotter dan de E400 maar dat ligt denk ik vooral aan het hogere gewicht en het lagere geluidsniveau van de E.
De E is snel zat en mocht je een keer een sprintje willen trekken is het vooral GO en weinig SHOW
Qua verbruik kan ik er nog niet veel over zeggen. Met de C400 heb ik 40K km gereden met een gemiddeld verbruik van 11,9 km/L
Met de E400 heb ik nu 1x getankt en het verbruik was toen 10,5 km/L (leuk trouwens, die optie 915 KRAFTSTOFFBEHAELTER MIT GROESSEREM INHALT-VOLUMEN: 80L ipv de al niet geringe 66L ) Maar dat verbruik is vooral afhankelijk van het gebruik. Bij 100-105 op de cruisecontrol zie ik regelmatig 6 à 7 L/km op de verbruiksmeter staan.
Mogelijk dat die bij Van Mossel een nogal smaakgevoelig interieur heeft. Hij heeft toch redelijk wat opties. Zo op het oog ontbreken een standkachel en stuurverwarming, maar dat zijn nou geen dealbrekers.
De eerste had de DE30LA motor, de huidige de DE35LA motor. Vooral gevoelsmatig was de C400 vlotter dan de E400 maar dat ligt denk ik vooral aan het hogere gewicht en het lagere geluidsniveau van de E.
De E is snel zat en mocht je een keer een sprintje willen trekken is het vooral GO en weinig SHOW
Qua verbruik kan ik er nog niet veel over zeggen. Met de C400 heb ik 40K km gereden met een gemiddeld verbruik van 11,9 km/L
Met de E400 heb ik nu 1x getankt en het verbruik was toen 10,5 km/L (leuk trouwens, die optie 915 KRAFTSTOFFBEHAELTER MIT GROESSEREM INHALT-VOLUMEN: 80L ipv de al niet geringe 66L ) Maar dat verbruik is vooral afhankelijk van het gebruik. Bij 100-105 op de cruisecontrol zie ik regelmatig 6 à 7 L/km op de verbruiksmeter staan.
Mogelijk dat die bij Van Mossel een nogal smaakgevoelig interieur heeft. Hij heeft toch redelijk wat opties. Zo op het oog ontbreken een standkachel en stuurverwarming, maar dat zijn nou geen dealbrekers.