Ik heb onlangs een blauwe W221L uit 2007 gekocht.
Er ligt nu een setje LM velgen op met winterbanden.
Ik heb een setje lm velgen op het oog voor de zomerbanden.
Het is een setje wat eigenlijk gemaakt was voor de W221 600. ?
Zie bijgaand foto. De velgen moeten opgeknapt worden.
Dus eigenlijk afgedraaid en weer verchroomd worden. ( velgendokter )
Nu twijfel ik of ik ze weer origineel wil laten maken, dus Chrome ?
Of dat ik ze Mercedes zilver wil laten spuiten ?
Waarom niet origineel Chrome ? Tja, soms kan iets wat kermisachtig ogen ?
Ik wil dit zeggen zonder iemand voor het hoofd te stoten, die er helemaal gek
op is, of iemand die binnen de kermis werkt.
W221 velgen chrome ? of zilver later spuiten ?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Natuurlijk uiteindelijk gewoon "jouw keuze en that's it" Ik zou ze persoonlijk wel laten herstellen naar origineel en dat is hoogglans, niet écht chroom. Ik denk dat hoogglans het mooiste is, chroom vind ik zelf ook té (en wat donker ogen), maar gewoon standaard zilver spuiten lijkt me wat gewoontjes (en zoals de gemiddelde oudere monoblock AMG velg)
- Bijlagen
-
- w221-chrome.JPG (80.45 KiB) 958 keer bekeken
-
- w221-highsheen.JPG (77.72 KiB) 958 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Markv70
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 08 sep 2019 19:14
- Mercedes-Benz: Mercedes Cla w117 2016 200cdi Amg
- Specialisatie: Leder reparatie
- Locatie: Milsbeek
Zou ze persoonlijk nooit laten spuiten maar laren poedercoaten. Prijs is zowat hetzelfde en kwaliteit veel mooier en de lak sterker
Ivm ziekte repareer ik voorlopig niets meer. Helaas
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Hoe zien die dingen er origineel eigenlijk uit?
persoonlijk zou ik denken: afdraaien en blanke lak er over, diamond cut heet dat denk ik...
Wat betreft het 'verchromen' (wat denk ik niet meer is dan polijsten, vooral een US dingetje, vroeger al met de 126 velgen): afgrijselijk...
Diamond cut dus:
persoonlijk zou ik denken: afdraaien en blanke lak er over, diamond cut heet dat denk ik...
Wat betreft het 'verchromen' (wat denk ik niet meer is dan polijsten, vooral een US dingetje, vroeger al met de 126 velgen): afgrijselijk...
Diamond cut dus:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Gewoon een offerte vragen aan een velgenhersteller obv foto’s van de beoogde velgen. Sommige bewerkingen kunnen kunnen duur zijn waardoor het alsnog een dure set wordt.
Wil je origineel blijven of gewoon goed en netjes dus evt poedercoaten. Zelf schuren en polijsten een optie?
Wil je origineel blijven of gewoon goed en netjes dus evt poedercoaten. Zelf schuren en polijsten een optie?
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Glansdraaien met goede blanke lak of evt. blanke poedercoating is het mooiste. Als alleen het glansgedraaide oppervlak slecht is, is dat nog wel te betalen. Maar heb je krassen die "het hoekje om gaan", dan moet ook het spuit- of coatwerk van de rest van de velg opnieuw, wil je het netjes te krijgen. Zo niet, dan blijf je die plekjes zien. En dan wordt het wel duur.
Verder mag er bij glansdraaien maar een bepaalde dikte van af (ik meen max. 1 mm), anders is het afkeur en (heel veel) gedoe met de verzekering bij ongelukken. Althans hier in Duitsland, zal in Nederland misschien anders zijn.
Een beetje goede velgenkoning kan je meer vertellen.
Verder mag er bij glansdraaien maar een bepaalde dikte van af (ik meen max. 1 mm), anders is het afkeur en (heel veel) gedoe met de verzekering bij ongelukken. Althans hier in Duitsland, zal in Nederland misschien anders zijn.
Een beetje goede velgenkoning kan je meer vertellen.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Zoals de zwarte 221 uit mijn eerdere post. Hoogglans gepolijst. Zie ook Florent's W203: viewtopic.php?p=1023721#p1023721
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- joosjuh
- Donateur
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 26 jan 2012 19:04
- Mercedes-Benz: W124 300E 1986 & W124 500E 1992 & W220 350S 2002 facelift
- Contacteer:
Bedankt voor de tips jongens. Ik ga voor: om de velgen weer origineel te laten maken.
Dus er gaat een minimaal laagje vanaf, en er komt een blanke coating overheen. De velgen kan ik
kopen voor € 750,00. De velgen weer in orde maken kost circa € 600. Nieuwe banden met extra
randje om de velg te beschermen erop, circa € 700,00. Dan kan ik weer een hele tijd voorruit.
Dus er gaat een minimaal laagje vanaf, en er komt een blanke coating overheen. De velgen kan ik
kopen voor € 750,00. De velgen weer in orde maken kost circa € 600. Nieuwe banden met extra
randje om de velg te beschermen erop, circa € 700,00. Dan kan ik weer een hele tijd voorruit.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Oke, dat is weliswaar gepolijst, maar niet tot een spiegeltje...Helmy schreef: ↑14 feb 2023 18:51
Zoals de zwarte 221 uit mijn eerdere post. Hoogglans gepolijst. Zie ook Florent's W203: viewtopic.php?p=1023721#p1023721
Maar dat is toch anders dan die chrome like US dingen...
Laatst gewijzigd door Marco op 15 feb 2023 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik dacht dat er bij mij verteld was dat er maximaal maar 0.1mm van af gegaan is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Kun je voor dat geld geen nieuw of ander heeeel goed setje kopen?joosjuh schreef: ↑14 feb 2023 18:57 Bedankt voor de tips jongens. Ik ga voor: om de velgen weer origineel te laten maken.
Dus er gaat een minimaal laagje vanaf, en er komt een blanke coating overheen. De velgen kan ik
kopen voor € 750,00. De velgen weer in orde maken kost circa € 600. Nieuwe banden met extra
randje om de velg te beschermen erop, circa € 700,00. Dan kan ik weer een hele tijd voorruit.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ga maar zoeken dan...
Ik heb het met de Ankaa's ook in overweging gehad maar toch maar besloten om de huidige set te laten opknappen.
Ik was in totaal €1766.76 euro kwijt voor dat grapje...
Dat bedrag vertegenwoordigd:
€ 150,- omzetten andere wielen tbv het opknappen van de huidige velgen
€ 701,80 opknappen velgen
€ 144,96 nieuwe wielbouten en naafkapjes
€ 770,- nieuw banden + omleggen
... en daarna nog wat extra voor balanceer gedoe...
Dat is dus zelfs nog zonder aanschaf van de velgen zelf (een jaar of 3 eerder)
De grootste extra post is het opknappen van de velgen, en wanneer goed gedaan is er geen 2dehands setje te vinden die dan in die staat verkeren...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Niet te vergeten dat de prijs voor het opknappen voornamelijk bepaald wordt door de staat van de velgen en de wensen van de klant.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1581
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Niet om te miereneuken, maar wat is dit? 150 euro om 5 minuten banden te wisselen? Of zijn dit dure 'huurvelgen'.
Overigens vind ik dit type velgen wel sjiek staan, had ze nog niet eerder gezien.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211