435.000 km, in 2022 heeft de Vito een grote en kleine beurt gehad. Nu nog 9000 km van het volgende onderhoud vandaan.
Vandaag bij de dealer geweest, claimen dat er een brandbare vloeistof in de tank zit. Hebben ze met meerdere geconstateerd, willen een monster nemen en het aan me bewijzen. Ik ben inmiddels bij de Avia geweest, die hebben geen meldingen ontvangen van slechte diesel.
Ik heb diesel getankt 1 dag voordat de Vito naar de dealer ging, 64 liter in een tank van 70. Bon aanwezig, ook alle bonnen van de periode dat ik de Vito heb. Als ik benzine getankt zou hebben dan was de verhouding 92% benzine op 8% diesel. Ik zou niet verder zijn gekomen die dag of de volgende dag de dealer hebben kunnen bereiken. Ik heb die dag zeker 100 km gereden.
Na software update zijn de problemen ontstaan, Vito is na het plaatsen van injectoren stuk gelopen tijdens een proefrit door monteur.
Dealer zegt dat de tank vreemd ruikt en ze een brandbaar monster hebben genomen. Ze willen nu een expert inschakelen van Dekra om te kunnen beoordelen. Ik heb de bus niet meer gezien, weet niet wat ze ermee gedaan hebben. De houding van de dealer is dat er benzine in de tank zit..... Door hun gedrag en deze schade worden ze geconfronteerd met een giga probleem en kosten post, wat ze nu bij mij neerleggen. Zit er garantie op de reparatie / is er iets verwijtbaars? Mijn gedachten en gevoel zegt dat ze mogelijk zelf iets in de auto hebben gedaan, wellicht een verkeerde gedachten. Ik was het in ieder geval niet. Mijn woord tegen dat van de dealer...
Even voorstellen en maak kennis met dealer en het NC2II6515R probleem
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
- Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
x 2.
En bewaar dat tankbonnetje héél goed!
Lijkt mij als het verder hoog oploopt een gevalletje voor een technisch expertisebureau dat de oorzaak van de vastloper uitzoekt.
Wát een pech voor je!
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
- Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI
Wellicht een tip voor een technisch adviesbureau?
Er worden fouten gemaakt bij benzinestations, een collega had verleden jaar bij de Tango ook Spa Blauw getankt, motor kapot maar netjes vergoed door de Tango.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
- Mercedes-Benz: S212 220 cdi
- Locatie: in de buurt van glane
Denk dat je wel in de gaten hebt als er bezine in zit,dat ruik als je de injectoren vervangt door het los halen verwijder je ook de brandstof leiding welke naar de injectoren gaat
Maar als je injectoren kapot zijn en je ze vervangt deze , dan controleer je toch of de kapotte injectoren geen schade hebben aan gericht aan de zuigers door dat er een gat in gebrand kan zijn ?
Succes in iedergeval
Maar als je injectoren kapot zijn en je ze vervangt deze , dan controleer je toch of de kapotte injectoren geen schade hebben aan gericht aan de zuigers door dat er een gat in gebrand kan zijn ?
Succes in iedergeval
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
- Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI
Dealer zegt, dat ze benzine ruiken. Monster zal worden opgestuurd. Geen reiniger gebruikt oid.
Monteur was de bestuurder op het moment van vastlopen. Wat zou jullie standpunt / advies zijn?
Monteur was de bestuurder op het moment van vastlopen. Wat zou jullie standpunt / advies zijn?
- snorremans_14
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
Als je 64 liter benzine had getankt op een tank van 70 liter had je dit direct gemerkt, ik schat dat je nog geen 10 kilometer met de auto had kunnen rijden.MyVito2011 schreef: ↑02 feb 2023 19:42 435.000 km, in 2022 heeft de Vito een grote en kleine beurt gehad. Nu nog 9000 km van het volgende onderhoud vandaan.
Vandaag bij de dealer geweest, claimen dat er een brandbare vloeistof in de tank zit. Hebben ze met meerdere geconstateerd, willen een monster nemen en het aan me bewijzen. Ik ben inmiddels bij de Avia geweest, die hebben geen meldingen ontvangen van slechte diesel.
Ik heb diesel getankt 1 dag voordat de Vito naar de dealer ging, 64 liter in een tank van 70. Bon aanwezig, ook alle bonnen van de periode dat ik de Vito heb. Als ik benzine getankt zou hebben dan was de verhouding 92% benzine op 8% diesel. Ik zou niet verder zijn gekomen die dag of de volgende dag de dealer hebben kunnen bereiken. Ik heb die dag zeker 100 km gereden.
Na software update zijn de problemen ontstaan, Vito is na het plaatsen van injectoren stuk gelopen tijdens een proefrit door monteur.
Dealer zegt dat de tank vreemd ruikt en ze een brandbaar monster hebben genomen. Ze willen nu een expert inschakelen van Dekra om te kunnen beoordelen. Ik heb de bus niet meer gezien, weet niet wat ze ermee gedaan hebben. De houding van de dealer is dat er benzine in de tank zit..... Door hun gedrag en deze schade worden ze geconfronteerd met een giga probleem en kosten post, wat ze nu bij mij neerleggen. Zit er garantie op de reparatie / is er iets verwijtbaars? Mijn gedachten en gevoel zegt dat ze mogelijk zelf iets in de auto hebben gedaan, wellicht een verkeerde gedachten. Ik was het in ieder geval niet. Mijn woord tegen dat van de dealer...
Zijn / waren de nieuwe / gereviseerde injectoren op hun sproeibeeld getest voor de montage ?
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Lastig om te beoordelen maar punten die ik weet
- Dealer kan geen verkeerde software installeren
- software kan niet defect geladen worden. Ook de
Coderingen worden na schrijven gecontroleerd.
- Software pakketten die effect hebben op emmissie worden gekeurd/gecontroleerd door de TUV
Zelf acht ik de kans klein dat het door de update komt. Motoren defect door een defecte injector is niet nieuw. Ik heb er meerdere Vito’s en Sprinters van gezien. Mogelijk dat een eerst diagnose niet 100% was. Compressie verlies heeft vaak ook effect op de zelfaanpassing van de injector. Injector loopt dan uit de pas maar is een gevolg en geen oorzaak.
Er is met een component altijd een moment van defect gaan. Veel is dit tijdens inzet klant. Maar er is een kans dat het net gebeurd bij de garage of erna. Ik heb zelf vele voorvallen per jaar. Gelukkig vaak simpele dingen zoals defecte lampen, lekke banden, voorruitschade en ander klein spul. Maar vorig jaar ook een motor die de roetmeting niet overleefde…..
- Dealer kan geen verkeerde software installeren
- software kan niet defect geladen worden. Ook de
Coderingen worden na schrijven gecontroleerd.
- Software pakketten die effect hebben op emmissie worden gekeurd/gecontroleerd door de TUV
Zelf acht ik de kans klein dat het door de update komt. Motoren defect door een defecte injector is niet nieuw. Ik heb er meerdere Vito’s en Sprinters van gezien. Mogelijk dat een eerst diagnose niet 100% was. Compressie verlies heeft vaak ook effect op de zelfaanpassing van de injector. Injector loopt dan uit de pas maar is een gevolg en geen oorzaak.
Er is met een component altijd een moment van defect gaan. Veel is dit tijdens inzet klant. Maar er is een kans dat het net gebeurd bij de garage of erna. Ik heb zelf vele voorvallen per jaar. Gelukkig vaak simpele dingen zoals defecte lampen, lekke banden, voorruitschade en ander klein spul. Maar vorig jaar ook een motor die de roetmeting niet overleefde…..
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
- Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI
Bedankt voor de reacties.
Vanochtend dacht ik het volgende: ANWB heeft 2 keer geen fout codes uitgelezen na het stranden. Vervolgens ben ik bij de dealer terecht gekomen, die een diagnose heeft moeten stellen over de reden van de pech melding... De Vito is 2 keer uit gevallen en in noodloop gegaan.
Toen de berger het voertuig bracht bij de garage, heb ik de pechmelding besproken. Ze hebben niet met me overlegd wat ze gingen doen. Welheb ik verwezen na de software update eerder dezelfde dag. Er is geen contact geweest met ANWB monteur of gekeken naar de uitlees apparatuur waarvan ik een "niets zeggende" foto heb gemaakt. Dag erna is er door garage is de auto onderzocht en een diagnose gesteld: Nieuwe injectoren (even het gesprek achterwege laten)
Hadden ze als dealer niet meer of ander onderzoek moeten doen na het 2 keer stranden van een klant.... Als ze in mijn ogen de auto (mechaniek) en software beter onderzocht hadden, waren ze er toch niet mee gaan rijden. Volgens mij mag en kan ik verwachten van specialisten dat ze bij het stranden van een auto onderzoeken wat er aan de hand is. Als de auto vastloopt, door nalatig handelen (verkeerde brandstof of het doorrijden na het branden van lampjes is dat bestuurder te verwijten.
Maar ik heb gevraagd om een diagnose na het stil vallen van een auto en niet het verder rijden....
Vanochtend dacht ik het volgende: ANWB heeft 2 keer geen fout codes uitgelezen na het stranden. Vervolgens ben ik bij de dealer terecht gekomen, die een diagnose heeft moeten stellen over de reden van de pech melding... De Vito is 2 keer uit gevallen en in noodloop gegaan.
Toen de berger het voertuig bracht bij de garage, heb ik de pechmelding besproken. Ze hebben niet met me overlegd wat ze gingen doen. Welheb ik verwezen na de software update eerder dezelfde dag. Er is geen contact geweest met ANWB monteur of gekeken naar de uitlees apparatuur waarvan ik een "niets zeggende" foto heb gemaakt. Dag erna is er door garage is de auto onderzocht en een diagnose gesteld: Nieuwe injectoren (even het gesprek achterwege laten)
Hadden ze als dealer niet meer of ander onderzoek moeten doen na het 2 keer stranden van een klant.... Als ze in mijn ogen de auto (mechaniek) en software beter onderzocht hadden, waren ze er toch niet mee gaan rijden. Volgens mij mag en kan ik verwachten van specialisten dat ze bij het stranden van een auto onderzoeken wat er aan de hand is. Als de auto vastloopt, door nalatig handelen (verkeerde brandstof of het doorrijden na het branden van lampjes is dat bestuurder te verwijten.
Maar ik heb gevraagd om een diagnose na het stil vallen van een auto en niet het verder rijden....
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Veel tegenstrijdigheden.
Dus naar uw mening moet er niet proefgereden worden nadat er 4 nieuwe injectoren geplaatst zijn?
Ik denk gevalletje pech maar helaas, een om651 met 400+k km. Ik weet er velen die bij de helft er al mee opgehouden zijn.
Als blijkt dat er benzine in zit zal avia aansprakelijk gesteld kunnen worden, in het andere geval wens ik u veel succes.
Ben benieuwd hoe dit afloopt
Dus naar uw mening moet er niet proefgereden worden nadat er 4 nieuwe injectoren geplaatst zijn?
Ik denk gevalletje pech maar helaas, een om651 met 400+k km. Ik weet er velen die bij de helft er al mee opgehouden zijn.
Als blijkt dat er benzine in zit zal avia aansprakelijk gesteld kunnen worden, in het andere geval wens ik u veel succes.
Ben benieuwd hoe dit afloopt
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
- Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI
Vorige week al contact met de Avia opgenomen. Zijn bereid om schade de accepteren als er benzine in de diesel tank zat. Wachten ook het resultaat van het brandstof monster af. Ik zeg niet dat ze niet moeten proefrijden, maar de auto is bij de garage neergezet voor een diagnose.
Wat ze hebben aangegeven is dat het de injectoren waren, eerder geen klachten met de auto.
Na het bezoek aan de garage software update, advies oude injectoren moeten vervangen worden. Omdat de oude injectoren de nieuwe software niet aankunnen. Oude software en injectoren konden de foutieve waardes goed weg programmeren. Uitlees apparatuur van de ANWB gaf 2 keer geen enkele storing weer.. Nu is de motor vastgelopen...
Wat ze hebben aangegeven is dat het de injectoren waren, eerder geen klachten met de auto.
Na het bezoek aan de garage software update, advies oude injectoren moeten vervangen worden. Omdat de oude injectoren de nieuwe software niet aankunnen. Oude software en injectoren konden de foutieve waardes goed weg programmeren. Uitlees apparatuur van de ANWB gaf 2 keer geen enkele storing weer.. Nu is de motor vastgelopen...
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik heb er geen verstand van, maar ik zou bij benzine in een CDI verwachten dat de (hoge druk) dieselpomp er al na een paar honderd meter mee ophoudt vanwege het niet meer door diesel gesmeerd worden. Ook ontbrandt benzine slecht zonder bougievonk. Vastlopen van een complete motor past (mijn mening) meer bij een slechte injector die een gat in een zuiger pist.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- snorremans_14
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
Gaf ik mijn reactie op 3 feb. ook al aan, als je zoveel benzine in de tank zou hebben zou geen 100 km kunnen rijden.Jeroen schreef: ↑06 feb 2023 09:58 Ik heb er geen verstand van, maar ik zou bij benzine in een CDI verwachten dat de (hoge druk) dieselpomp er al na een paar honderd meter mee ophoudt vanwege het niet meer door diesel gesmeerd worden. Ook ontbrandt benzine slecht zonder bougievonk. Vastlopen van een complete motor past (mijn mening) meer bij een slechte injector die een gat in een zuiger pist.
gr J
Zijn of waren de nieuwe/ gereviseerde injectoren getest !
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm