Even voorstellen en maak kennis met dealer en het NC2II6515R probleem

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
MyVito2011
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI

27 jan 2023 20:59

Goede dag allemaal, ik wacht nog even met mijn echte naam te vertellen. Dit omdat ik in een discussie zit met de locale dealer.
In de herfst 2022 ging ik op zoek naar een Mercedes Vito, dit omdat mijn werkzaamheden in mijn bedrag veranderde en dat ik graag een bedrijfsbus wilde aanschaffen. Goed rond gekeken en gevraagd en hoorde dat de Vito 639 116cdi een zeer betrouwbare en zuinige 4 cilinder motor had. Ook had ik de wens om een zwarte aan te schaffen, gewoon omdat ik dat voor een bus mooi vind. Budget bepaald van €11.000,-- excl btw. Ook had ik de wens om een zwarte met automaat aan te schaffen, gewoon omdat ik dat voor een bus mooi en fijn vind. Ook een voorwaarde, onderhoud historie aanwezig, bij voorkeur van eerste eigenaar. Elke keer dat ik ging kijken was er iets wat me niet beviel. Geur / kleur / schade / vage eigenaar / niet logische km stand. Maar begin december vond ik er 1 in Klazienaveen. Best een eindje weg van Tilburg, een zwarte 116CDI van de eerste eigenaar. Altijd binnen gestaan en zakelijk bereden door eigenaar en een gepensioneerde bezorger. Klonk goed dacht ik aan de telefoon. Vraag voor extra foto's was een probleem, eigenaar was minder bekend met de smart phone, dat was dan wel weer vaag. Via de mail contact gehad, ik vroeg onderhoudshistorie op. Deze ontvangen, alles vanaf 2017 aanwezig. Iedere 15/20 dkm een beurt en bij ieder ding stond op de 8 pagina's die ik gemaild kreeg. Ook kreeg ik de contact gegevens van de garage waar hij in onderhoud is gegaan, na van 2011 t/m 2017 bij Wensink in onderhoud te zijn geweest. Gebeld eigenaar gesproken van het garage bedrijf, leuke kerel en luid en duidelijk over de eigenaar: Auto is zakelijk en brengen dagelijks materialen weg en mag niet stil komen te staan. Maar dat had ik al wel gezien aan de facturen, lampje / nieuwe banden / remblokken / vanaf 2017 zag ik 220 dkm aan onderhoud historie. Tot zelfs een aantal weken geleden (voor aankoop natuurlijk) nog 2 nieuwe banden / uitgelijnd en remmen en schijven vervangen. Bij een relatie van me gecheckt hoe de NAP ik elkaar zat en klopte perfect. Dit was het begin voor het maken van een rit naar Klazienaveen. Op 17-12-202 samen met mijn vrouw de rit gemaakt van 220km enkele reis voor een auto, maar ik wist na de proefritten best wel wat ik wilde en hoopte te verwachten. In de auto zei mijn vrouw telkens als het nu niets is, wat ga je dan doen? Laten staan! Ik wist inmiddels wel wat ik wilde en niet wilde. Aangekomen op een koude zaterdag ochtend om 9:00 bij het bedrijf. Eigenaar was aanwezig maar ik zag de bus niet. Na een korte onwennige kennismaking stelde ik de man wat vragen en zei dat hij een andere Iveco had gekocht en deze trouwe bus moest laten gaan. Auto werd uit de werkplaats naar buiten gereden. Gemarkeerde plek in de werkplaats waar de auto dagelijks warm en droog gestald werd. Dat was een goede binnenkomer. Toen de eigenaar de bus van het terrein afreed, zag ik de nieuwe Iveco te staan. Ik fluisterde mijn vrouw in om op de site van het RDW te kijken wanneer deze op kenteken was gezet. Dat was begin oktober 2022, dat was goed om te weten omdat de eigenaar dus dubbele kosten had. Even koffie gedronken en de verkoper kwam los. Hij was duidelijk en was verrast dat ik naar zijn auto kwam kijken. Optisch was het een plaatje met kleine schades en het onderhoud was top, daarbij wist ik wat ik niet wilde. Ik kreeg de sleutel in mijn handen gedrukt en de eigenaar zei ga maar rijden. Ik vroeg hem om 20/30 minuten proef te rijden, hij zei geen probleem. Niet eerder hebben de 25 minuten zo aangenaam gevoeld als deze. Ik had toch al 6/7 eerdere proefritten achter de rug en dit voelde top. Terug bij het bedrijf, mijn vrouw instructie te geven niet te enthousiast te doen en kritisch te zijn. Wat ik had gezien dat er 15dkm was gereden nadat de foto's die ik had gezien. Niet erg want ik wist tenslotte dat hij nog onderdelen bij de garage had laten vervangen. We moesten gaan zitten en kregen koffie. Ik zei tijdens de herrie van het koffiezet apparaat, wilt u de bus echt verkopen? Waarop hij gechookt reageerde, ja ik heb dubbele kosten. Ik zei dat kan ik vandaag voor u oplossen. Als je hem koopt krijg je er een volle tank brandstof erbij, want ik ben nog steeds verrast dat je zo'n afstand hebt afgelegd. Ik bood hem het bedrag wat ik in gedachten had in de BTW en hij stak zijn hand uit Verkocht. Facturen gemaakt en op naar de overschrijf locatie. Helaas maakte daar nog een fout, de auto werd op mijn privé gezet ipv op de zaak, terwijl ik het uittreksel van de KVK nog in de handen drukte van de baliemedewerker. Ter plekke niet meer te herstellen, maar later die zelfde week heeft de medewerker het op gelost. We vertrokken richting Tilburg. Onderweg gestopt voor koffie en ik was na 150 km nog enthousiast. Omdat ik pissig was keek ik extra op de site van het RDW. Daar zag ik 2 terugroep acties openstaan. 1 van de airbag en 1 van software update. Week later lokale dealer gebeld en een afspraak gemaakt op kenteken. Dealer moest de airbag bestellen en zou gelijktijdig nieuwe software gaan laden.Het was druk en kon pas 26-1 een afspraak inplannen. Dat kwam voor mij goed uit om de wagen te leren kennen en als ik nog wat technisch zou merken ik dan ruim de tijd had om dat aan de dealer door te geven. Ik toen nog geen idee wat de gevolgen zouden zijn. Vanaf de eerste dag heb ik de Vito gepakt en heerlijk gereden zo'n kleine 6000km, geen storingen, geen lampjes niets een heerlijk rijdende bus. Tot gisteren 26-1 om 8:00 gemeld bij de dealer, ik kon er op 1 a 2 uurtjes op wachten. Geen probleem voor mijn. Na 3 uur kwam receptionist de sleutel brengen. Hij is klaar meneer, het is allemaal gelukt. Ik vroeg nog wat voor software is er nu op gezet, dat is de nieuwste en daar is hij zuiniger door. Maar het kwam er op een rare manier uit zijn mond. Maar ik dacht er niet bij na. Met een glimlach verliet ik de showroom naar mijn bus. Toen ik instapte en weg reed merkte ik direct dat de automaat langzamer schakelde en besloot even naar huis te rijden ipv door naar de eerste afspraak. Waarom weet ik niet maar deed het, thuis zei ik tegen mijn vrouw, dat de receptionist toch raar deed toen ik hem vroeg over de software. Ik ben naar het dashboard kastje gelopen en zag toen een duitsformulier Ruckrufation NC2II6515R, ik dacht nog dat zoek ik vanavond wel even op. Dronk koffie en vertrok naar mijn afspraak, 4 km verderop. Tijdens de rit was ik voorzichtig omdat ik zelf dacht dat ik steeds iets hoorde / voelde. Bij aankomst zak ik dat de temperatuur hoger was dan normaal, dit zelfs na een korte rit. Na de afspraak 2 adressen bezocht binnen de stad (10 km max) Ik merkte dat de bus trager voelde en de automaat eerder sloom dan vlot was, ik dacht nog als dat zo is dan moet ik terug. Eerder wel eens gelezen dat na een update een zelflerende automaat ook geteste is en dat de schakelmomenten wel gedurende de ritten die op de planning stonden beter zal worden. Ik ging richting de snelweg, ik was immers in de stad niet boven 60 km per uur geweest. Ik rijd de toerit om en mijn vlotte bus voelde traag, maar gaf voorzichtig wat gas bij en tussen 80 en 90km per uur net na de knik op de snelweg hoorde ik pof / power weg. Ik dacht zit mijn voet niet goed op het pendaal... Motor / stuurbekrachtiging viel uit en van de snelheid die ik had trekkend aan het stuur op de vluchtstrook beland. Ik wist niet hoe snel ik de bus moest verlaten en was tegelijk ook blij dat ik niet door het invoegen op een andere rijbaas terecht was gekomen. Eerste reactie was langs de snelweg, de dealer bellen.. 5 min verder kreeg ik iemand aan de lijn, probleem uitgelegd. Reactie dat kan nooit de software zijn, dat is iets mechanisch.... Ik ging in discussie en was in shock en zei ik kom later vandaag langs...
Ik ben 300 meter voor mijn bus achter de vangrail gaan staan, dit omdat het extreem link was op deze plek. ANWB gebeld, door berger weggetakeld. Erg netjes en bus bij mij voor de deur geparkeerd en nogmaals de ANWB gebeld. Inmiddels 1 uur verder. ANWB kwam voor mijn beleving pas na 1 uur, maar was er binnen 30 minuten. Vriendelijke monteur, verhaal uitgelegd. Eerste probleem accu leeg, uitlees apparatuur aan de bus gehangen, geen storingen te vinden. ANWB verbaasd, dit aan niet. Alles aan en uit gezegd / uitlees app gerest en nogmaals er aan gehangen. GEEN STRORINGEN. Monteur zei dat het na mijn omschrijving van het verhaal van de dealer en software daaraan moest liggen. Ik heb een foto gemaakt van zijn uitlezing. Even samen de NC2II6515R software op gezocht en ja ik zag sjoemel software... Potver. Ik de dealer gebeld of ze een backup hadden gemaakt van de oude software, dat wisten ze niet.... Probleem nogmaals uitgeld en zei dat ik er aan kwam als de auto weer liep. Accu bijgeladen, geen storingen en de monteur starte de auto. Deze liep totaal anders dan voorheen, luidruchtig onregelmatig , veel uitlaat gassen en had nog geen meter gereden. Ik vroeg de monteur is het veilig om te rijden, als we niet harder rijden dan 30/40 rijden we samen naar de dealer. Monteur belde een collega en zei dat dit regelmatig voorkomt met Duitse auto's waar de software van gewijzigd zijn. Ik was witheet, omdat ik dit niet van te voren wist. RDW site gaf aan categorie defect motor inclusief brandstof smeer en koelsysteem. Software update een verbetering van de uitstoot van de Nox-Emissies. Verzoek tot software updaten....Samen met ANWB gingen we rijden, 200 meter veder weer pof / motor uit en hetzelfde verhaal. Omdat ik met een berger naar thuisgebracht was, zei de monteur dat er een vanwege spanningen wegval mogelijk een soft reset is geweest. De monteur hing weer de uitlees apparaat aan de bus. Weer geen STORINGEN, maar de bus deed niets meer. ANWB belde berger en het wachten kon beginnen. Berger aangekomen op naar de dealer. Inmiddels had ik ze al 2 keer gebeld, dit vanwege de eerdere bewoordingen, het is iets mechanisch en dat verteld een receptionist... Terwijl de ANWB monteur en collega mij iets anders aangeeft. Nogmaals 6000 km gereden, bus naar Mercedes dealer gebracht en binnen 15/20 km problemen. 2 keer motor uitgevallen en 6 uur verder... Bij de dealer aangekomen, direct de man met de stropdas aangesproken en situatie uitgeld. Chefwerkplaats kwam na me toe en vond het erg vervelend. Vrijdag eerste werk zouden ze starten met mijn bus. Ik kreeg een leen bus mee en zou vrijdag gebeld worden. Dat is vandaag. In de ochtend hoorde ik niets, even langs gegaan om 13:30 om de leenauto om te wisselen, dat hadden ze gevraagd. Excuus meneer we zijn nog niet aan uw bus begonnen.
Druk druk druk, hier heeft u een Citan en deze kan u zeker nog een week gebruiken. We gaan ons best doen. Inmiddels had ik op verschillende websites gevonden dat er veel software problemen en klachten zijn van ontevreden bestuurders met zowel mechanische gevonden van de Sjoemelupdate. 30 minuten later kreeg ik telefoon. Meneer wij hebben uw bus nagekeken, maar uw injectoren zijn verouderd en kunnen de nieuwe software niet aan. Dit is een vervelend probleem maar komt er nu uit. De kosten €600,-- x 4 per injector €2400,-- excl btw en montage.....
Ik viel stil en zei nog net: zet de oude software maar terug. Wij maken geen backup meneer en overschrijven. En nu zit ik met de kosten opgezadeld. Ja we kunnen het ook niet anders maken...... SLOPEN zul je bedoelen. Toch nog even gevraagd wat hij bedoelde, uw bus heeft 400 dkm gelopen en ze zijn aan vervanging toe. Nooit wat van gemerkt en nu. Ja we kunnen nog kijken naar een kwalitatief immitatie alternatief. Ik zei dat ik er volgende op terug zal komen. Totaal in shock, belde ik een bekende relatie of de prijs wel klopte... Hij gaf me het advies de BOVAG te bellen. Dat heb ik gedaan, situatie uitgeld en doorverwezen naar Mercedes Nederland. Een luisterend oor, maar ze kennen mijn auto en de situatie niet. Wie heeft er tips voor me?

Excuus voor het uiteengezette verhaal. Maar weet we geen raad.
MyVito2011
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI

27 jan 2023 21:05

0 Storingen en een foto van mijn VITO
Bijlagen
0 Stroringen gevonden!
0 Stroringen gevonden!
tempImage27vTSF.png (1.07 MiB) 1227 keer bekeken
640101D1-DC62-445B-BEFB-0746752611D5_1_201_a.jpeg
640101D1-DC62-445B-BEFB-0746752611D5_1_201_a.jpeg (376.09 KiB) 1227 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

28 jan 2023 01:56

Welkom op het forum.
Vervelend maar we kunnen hier niets voor je doen.
Wil de bus weer rijdend worden lijkt er maar 1 oplossing, de injectoren vervangen.

De vorige eigenaar heeft een brief gehad voor de terugroepactie maar daar blijkbaar niets mee gedaan.
De dealer voert jou verzoek uit en de auto gaat rijdend zonder storing weer weg.
Op google zijn maar een paar resultaten te vinden op "NC2II6515R" dus het is geen veel voorkomend probleem daar er miljoenen dieselauto's voor deze update zijn teruggeroepen.

Kortom, je zal bij de dealer moeten zijn.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4067
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

28 jan 2023 08:31

Als ze het "echt" willen of mogen... dan is een backup te regelen via Stardiagnose helpdesk in combinatie met techniek Nederland. Alleen is de kans zeer klein dat ze dat doen..
MyVito2011
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI

28 jan 2023 10:07

In hoeverre kan ik eisen dat de oude software terug geplaatst moet worden. Ook is het in mijn ogen vreemd dat van de oude software geen backup is gemaakt. Ik ben immers niet tevreden en heb nu extreem hoge kosten. €2400,— excl montage en btw is niet een acceptabel niveau in mijn ogen. Als ik dit had geweten zou ik nooit opdracht hebben gegeven. Of deze opdracht nu betaald is of niet. Normaliter is er herroepings recht. Als de dealer me had verteld dat dit een vervolg consequentie zou kunnen zijn. Had ik zelf kunnen overwegen om de update wel of niet te doen.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5667
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

28 jan 2023 11:20

Heb geprobeerd je verhaal te lezen maar het is alsof een hamster op amfetamine een uur op je toetsenbord heeft staan dansen. :S Dus ik ben na vier regels afgehaakt. Probeer de volgende keer eens af en toe de enter-toets te gebruiken om een regel wit in te voegen, dan wordt het misschien beter te doen om je verhaal te lezen.

Hulde aan Rainaldo dat hij er kennelijk wel doorheen is gekomen. :goedzo:
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Bluesound
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
Locatie: Heerlen

28 jan 2023 18:56

Dit is wel een heel zuur verhaal voor je.
Maar als ik even rekening houdt met de wettelijke regels ben je op zijn laatst bij de APK verplicht om deze software update uit te laten voeren, of dat nou door een dealer is of een andere garage: je bus moet namelijk (alsnog) voldoen aan de wettelijke vereisten voor jouw model bus/motor. In dit geval is de locale dealer de brenger van deze slechte boodschap.
Het feit dat de motor niet goed loopt met de verplichte nieuwe software en de mogelijk versleten oude injectoren is niet de schuld van de dealer en nu op dit moment ook niet de schuld van Mercedes: die hadden de bus destijds nooit zo mogen maken/uitleveren en daar is genoeg jurisprudentie over.
Ik ben bang dat de vorige eigenaar van de bus ook in goed vertrouwen heeft gehandeld en dat daar ook niets meer te halen valt (tenzij te bewijzen is dat de software update al oud is en dat die allang had moeten zijn toegepast, wat dus om welke reden dan ook niet is gebeurd).
Ik ben bang dat je vier nieuwe injectoren moet laten plaatsen en betalen, maar ook dat de bus ook dan niet rijdt zoals hij tot nu toe reed: als er met de nieuwe software minder emissie is, is er ook minder verbruik en dus ook minder trekkracht als voorheen.

Het enige rare aan dit verhaal is dat de bus voorheen blijkbaar dealer-onderhouden is, maar dat de software update niet is toegepast?
Als die motor-software update ook nu niet wettelijk verplicht zou zijn (??) zou je de oude software terug kunnen laten plaatsen via de gegeven hint.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
bokkiebenz
Berichten: 3443
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

28 jan 2023 19:22

korte versie. bus update na update kapot en jammer voor klant?
toch raar dat hij 6000km kon rijden zonder ellende en een paar km na update verstuivers kapot zouden zijn.
ik vind dat niet kunnen.
Het is altijd wat en zelden goed
MyVito2011
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI

28 jan 2023 19:27

14-9-2022 is de publicatie geplaatst over de terugroep actie.
27-9-2022 is de APK gekeurd, vorige eigenaar niet dmv brief geïnformeerd.

Wat ik niet kan vatten is dat ik een goed rijdende auto naar de dealer breng en dat de uitkomst een defecte auto is. Met de oude software geen problemen en nu met nieuwe software ben ik verplicht l/genoodzaakt om kosten te maken. Er is geen weg terug. Ik ben niet tevreden met het resultaat, ik vraag me af wat mijn rechten zijn.
MyVito2011
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI

28 jan 2023 19:31

Software wettelijk verplicht, dan zou de dealer me kunnen informeren dat er bij een update wellicht gevolgen zouden kunnen zijn. Ik ben vanwege een terugroep actie van de Airbag gegaan en de dealer zag dat er nog 1 in het systeem stond. Dat was de software update, was ik maar niet gegaan of ben ik dat verplicht….
MyVito2011
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI

01 feb 2023 21:37

Inmiddels een paar dagen verder, dealer heeft met Mercedes Nederland kunnen afstemmen en een coulance prijsvoorstel gemaakt voor 4 nieuwe originele nieuwe injectoren. Na overleg met de dealer opdracht gegeven. Vandaag zou de auto klaar zijn, maar na 2 keer gebeld te hebben wisten ze de status niet van de auto. Einde van de middag word ik gebeld. Er is slecht nieuws voor U, de injectoren zijn geplaatst en de motor liep weer als een zonnetje, maart tijdens de proefrit is de monteur gestrand met de auto en is de motor vastgelopen. We weten het zeker dit is mechanisch, graag de bon van laatste tankbeurt overhandigen. Heeft u toevallig bezien getankt.
Inmiddels bon opgezocht, 1 dag voor reparatie, 64 diesel getankt bij AVIA. Ja nu moet ik gaan aangeven wat ik wil.....
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4067
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

02 feb 2023 11:15

Het zit je niet mee.. wat heeft de bus gelopen ? Ik las meen ik ergens 400dkm ?
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1583
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

02 feb 2023 11:36

Tsjonge jonge, Murphy's law...
Welke keus geven ze je? Ze kunnen toch prima de boel repareren? Economisch waarschijnlijk niet verandwoordt, maar ik neem aan dat dit soort garantie wel bij hun (pittige) uurtarief in zit.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
deebridge
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2017 13:53
Locatie: Dronten

02 feb 2023 15:48

Interessant verhaal. Kan het niet zo zijn dat 1 van de injectoren die vervangen is, wellicht niet goed gewerkt heeft?
Op die manier is mijn vorige motor ook afgelopen jaar vastgelopen. Enja, vastlopen is in eerste instantie altijd mechanisch te noemen.

Ik ben benieuwd omdat ze in eerste instantie al meteen in de richting van de brandstof kijken.
Als een eenvoudige test (dus niet een bonnetje) uitwijst dat de juiste brandstof gebruikt is, en met een inspectie camera uitwijst dat er een vreemde verbranding heeft plaatsgevonden lijkt me een injector de eerste verdachte. Ondanks dat ie nieuw is.

Als nu bv de ketting/tandwiel/etc gebroken is, is het een heel ander verhaal, maar dan zouden ze volgens mij ook nooit naar de brandstof vragen...
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

02 feb 2023 18:30

deebridge schreef: 02 feb 2023 15:48 Interessant verhaal. Kan het niet zo zijn dat 1 van de injectoren die vervangen is, wellicht niet goed gewerkt heeft?
Op die manier is mijn vorige motor ook afgelopen jaar vastgelopen. Enja, vastlopen is in eerste instantie altijd mechanisch te noemen.
Je bent de eerste en de laatste niet met een vastgelopen blok door een lekkende injector

Maar wat een pech voor TS
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Plaats reactie