Goedenavond,
Vorige week deze mooie cabrio gekocht, alleen na 150km ging het mmlampje branden,
Bij het uitlezen hoorde ik wat gesis en de slang onder het luchtfilterhuis was gescheurd na deze te vervangen ging na 100km weer het lampje branden
Na het uitlezen kwam de 1e lambdasonde naar boven en omdat er 276000km op stond heb ik besloten om ook de 2e lamdasonde te vernieuwen.
Toen ging na 100km weer het lampje branden.
Na een lange onderzoek en gegoogel kwam ik er achter dat er olie in de kabelboom zat en ook in de motorstuurapparaat.
Wie kan mij de nummer vertellen van de onderdelen of heeft iemand een sloper staan?? (Ik wil de gegeven een een pb sturen)
M’n nieuwe bolide
-
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Die olie komt in de bedrading en in je computer door één of beide nokkenasverstellers (dat zijn die ronde dingen aan de voorzijde van je motor)heen: de O-ring waarmee die afdichten op het blok lekt dan, met als resultaat dat de motorolie in de kabel wordt gedrukt en door de kabel heen naar de motorcomputer trekt. Je kunt oliestopkabels monteren om het effect goedkoop te stoppen of de defecte versteller(s) (daarvan zit de stekker vol olie), kabelboom en computer vervangen.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
-
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Ja, typisch, heel recent ook gehad. Tijdens de testrit geen lampje, koop je dat hok en rij je naar huis floept het aan... Waarschijnlijk had je die O2 sensoren niet hoeven kopen.
Wat je wel nodig hebt:
- 2 nieuwe magneten.(O-ring zit daar bij).
- eventueel 2 'stop'-kabeltjes.
- Paar bussen remmenreiniger.
Stekker op de magneten goed uitspoelen met die remmenreiniger.
Luchtfilterhuis uitbouwen.
Daar stekkers, gewoon allemaal die je zit, zijn er een stuk of 4, losnemen en uitspoelen met remmenreiniger.
Ook proberen de kabelharnassen uit te spoelen. Perslucht helpt daarbij.
Onder de auto de stekkers van de lambdasondes los nemen en idem uitspoelen.
Van onderaf kun je ook even controleren of het oliefilter niet heeft gelekt en de olienivosensor schoon maken.
Wellicht moet je deze behandeling nog een keer herhalen.
Met een obd scanner kun je de storingen resetten. Als alles schoon is dan zal de storing weg blijven.
Wat je wel nodig hebt:
- 2 nieuwe magneten.(O-ring zit daar bij).
- eventueel 2 'stop'-kabeltjes.
- Paar bussen remmenreiniger.
Stekker op de magneten goed uitspoelen met die remmenreiniger.
Luchtfilterhuis uitbouwen.
Daar stekkers, gewoon allemaal die je zit, zijn er een stuk of 4, losnemen en uitspoelen met remmenreiniger.
Ook proberen de kabelharnassen uit te spoelen. Perslucht helpt daarbij.
Onder de auto de stekkers van de lambdasondes los nemen en idem uitspoelen.
Van onderaf kun je ook even controleren of het oliefilter niet heeft gelekt en de olienivosensor schoon maken.
Wellicht moet je deze behandeling nog een keer herhalen.
Met een obd scanner kun je de storingen resetten. Als alles schoon is dan zal de storing weg blijven.
Bedankt voor de tip!
Maar de stekkers op de motorecu waren erg nat en na de schoonmaken van de componenten bleef mij uitlaatgademissietest een te hoge CO-waarde te hebben en een te rijke lambda, de tijdelijk en permanente fultrim blijven oplopen, als dan uiteindelijk de stekker van de 2
1e lamdasonde er aftrek gaat uiteraard de motorstoringlamp branden maar m’n co is dan wel binnen de waardes, ik ben bang dat mijn motorstuurappaat ook verzadigd is intern..
Maar de stekkers op de motorecu waren erg nat en na de schoonmaken van de componenten bleef mij uitlaatgademissietest een te hoge CO-waarde te hebben en een te rijke lambda, de tijdelijk en permanente fultrim blijven oplopen, als dan uiteindelijk de stekker van de 2
1e lamdasonde er aftrek gaat uiteraard de motorstoringlamp branden maar m’n co is dan wel binnen de waardes, ik ben bang dat mijn motorstuurappaat ook verzadigd is intern..
JantjeV8 schreef: ↑04 jan 2023 07:20 Ja, typisch, heel recent ook gehad. Tijdens de testrit geen lampje, koop je dat hok en rij je naar huis floept het aan... Waarschijnlijk had je die O2 sensoren niet hoeven kopen.
Wat je wel nodig hebt:
- 2 nieuwe magneten.(O-ring zit daar bij).
- eventueel 2 'stop'-kabeltjes.
- Paar bussen remmenreiniger.
Stekker op de magneten goed uitspoelen met die remmenreiniger.
Luchtfilterhuis uitbouwen.
Daar stekkers, gewoon allemaal die je zit, zijn er een stuk of 4, losnemen en uitspoelen met remmenreiniger.
Ook proberen de kabelharnassen uit te spoelen. Perslucht helpt daarbij.
Onder de auto de stekkers van de lambdasondes los nemen en idem uitspoelen.
Van onderaf kun je ook even controleren of het oliefilter niet heeft gelekt en de olienivosensor schoon maken.
Wellicht moet je deze behandeling nog een keer herhalen.
Met een obd scanner kun je de storingen resetten. Als alles schoon is dan zal de storing weg blijven.
-
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Dat zal wel meevallen. Trek eerst maar eens al die andere stekkers los die onder het luchtfilterhuis zitten.
En heb je de stekkers van de lambdasondes niet alleen los gegooid, maar ook schoon gemaakt?
Mannetje en vrouwtjekant schoon spoelen/blazen he.
En heb je de stekkers van de lambdasondes niet alleen los gegooid, maar ook schoon gemaakt?
Mannetje en vrouwtjekant schoon spoelen/blazen he.
Goedmorgen,
Ja ik heb de stekkers onder het luchtfilter huis gecontroleerd, daar zat geen olie, ik heb 2 nieuwe lambdasondes gemonteerd (deze zijn we weer uit) en de stekkers van de kabelboom zelf gereinigd ook die van de niveau sensor,
Weet iemand de nummers van de nokkenasverstelactuatoren met de bijbehorende oliestopkabels?
Ik ga dat eerst proberen dan!
Ja ik heb de stekkers onder het luchtfilter huis gecontroleerd, daar zat geen olie, ik heb 2 nieuwe lambdasondes gemonteerd (deze zijn we weer uit) en de stekkers van de kabelboom zelf gereinigd ook die van de niveau sensor,
Weet iemand de nummers van de nokkenasverstelactuatoren met de bijbehorende oliestopkabels?
Ik ga dat eerst proberen dan!
-
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Dat moet je eigenlijk op chassisnummer opzoeken. Je hebt die c180 met m111 en met m271 motor. Op de foto afgaand heb je een m271.
Voor de m111 zijn die magneten m111 051 0177
en voor de m271: A 271 051 0177
Eigenlijk een gelijk nummer, maar precies weet ik dat niet. Het beste is even naar een MB specialist bellen.
Het rubberen dopje: A 271 051 00 32
De O-ring: A 01 099 723 48
En dat allemaal 2x.
Eigenlijk gelijk, maar precies weet ik dat niet. Het beste is even naar een MB specialist bellen.
Bij 'd'n onze' is dat lampje wat willekeurig nog een paar keer terug gekomen. Elke keer weer open maken, terwijl het er brandschoon uit zag. Na een keer of 3 kwam het lampje niet meer terug. Misschien moet hij ook weer even 'schoon draaien', immers hij heeft een poosje te rijk gelopen.
Voor de m111 zijn die magneten m111 051 0177
en voor de m271: A 271 051 0177
Eigenlijk een gelijk nummer, maar precies weet ik dat niet. Het beste is even naar een MB specialist bellen.
Het rubberen dopje: A 271 051 00 32
De O-ring: A 01 099 723 48
En dat allemaal 2x.
Eigenlijk gelijk, maar precies weet ik dat niet. Het beste is even naar een MB specialist bellen.
Bij 'd'n onze' is dat lampje wat willekeurig nog een paar keer terug gekomen. Elke keer weer open maken, terwijl het er brandschoon uit zag. Na een keer of 3 kwam het lampje niet meer terug. Misschien moet hij ook weer even 'schoon draaien', immers hij heeft een poosje te rijk gelopen.
Vraagje,
Stel ik vind via eBay of wat dan ook een gebruikte ecm kan iemand die dan programmeren of is het niet zo simpel.
Met een Opel kan ik wel een gebruikt stuurapparaat kopen en laten decoderen, maar ja werkt het hier ook zo?
Ik rij nu met een brandend storinglampje, mijn gemiddeld verbruik (een rit van minimaal 25km) is 8,6km op 1 liter...
Mijn co is dan wel goed dus ik ben niet mn katalysator aan het slopen..
Wie weet wat ik het beste kan doen? iemand een adresje om te programmeren? met desnoods een nieuwe ecm?
Groetjes,
Stel ik vind via eBay of wat dan ook een gebruikte ecm kan iemand die dan programmeren of is het niet zo simpel.
Met een Opel kan ik wel een gebruikt stuurapparaat kopen en laten decoderen, maar ja werkt het hier ook zo?
Ik rij nu met een brandend storinglampje, mijn gemiddeld verbruik (een rit van minimaal 25km) is 8,6km op 1 liter...
Mijn co is dan wel goed dus ik ben niet mn katalysator aan het slopen..
Wie weet wat ik het beste kan doen? iemand een adresje om te programmeren? met desnoods een nieuwe ecm?
Groetjes,
Nou even een update,
Ik heb gister een nieuw setje gemonteerd van de nokkenasactuator,maar na 5min ging het lampje weer branden.
Ik heb de stekkers van de lambdasondes en de stekkers op de ecm maar weer gereinigd,zat weer olie in.
Maar na een nieuwe start ging het lampje kort na het starten branden met de melding [P0141] verwarming lambdasonde 2..
Net maar een nieuwe besteld en die hopelijk morgen maar weer monteren.
Zucht ben toch bang dat mn motorstuurappraat ook verzadigd is met olie.
Heeft iemand een schema van de lambdasonde naar de ecm?
Mercedes clk 200k M271.940
Ik heb gister een nieuw setje gemonteerd van de nokkenasactuator,maar na 5min ging het lampje weer branden.
Ik heb de stekkers van de lambdasondes en de stekkers op de ecm maar weer gereinigd,zat weer olie in.
Maar na een nieuwe start ging het lampje kort na het starten branden met de melding [P0141] verwarming lambdasonde 2..
Net maar een nieuwe besteld en die hopelijk morgen maar weer monteren.
Zucht ben toch bang dat mn motorstuurappraat ook verzadigd is met olie.
Heeft iemand een schema van de lambdasonde naar de ecm?
Mercedes clk 200k M271.940