Helaas zijn volgens de dealer de hydrauliek leidingen van voor naar achter van mijn S123 niet meer leverbaar. Nu red ik mezelf ook wel met 6mm cunifer remleiding en een trompsetje, maar zit er op de niveauregelaar een aansluiting met een Banjo (zie nr 275). Ik kan helaas niet vinden hoe ik zo'n Banjo op een cunifer leiding pers.
Heeft iemand hier ervaringen mee en/of een hint?
S123 Hydrauliek leiding cunifer banjo koppeling
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Waar is de leiding lek
Je zou ook evt. Kunnen kijken of je de bestaande banjo met leiding kan gebruiken en daar een 6l dubbel nippel of 6s dubbel nippel het andere deel leiding er op zetten
Of de juiste maat banjo met 6l/6s pijp opname
Je zou evt. Ook een hydraulische slang van kunnen maken daar kan je wel banjos voor vinden
Je zou ook evt. Kunnen kijken of je de bestaande banjo met leiding kan gebruiken en daar een 6l dubbel nippel of 6s dubbel nippel het andere deel leiding er op zetten
Of de juiste maat banjo met 6l/6s pijp opname
Je zou evt. Ook een hydraulische slang van kunnen maken daar kan je wel banjos voor vinden
-
- Berichten: 2216
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Inderdaad, een koppelingetje maken tussen bestaand en nieuw.
Ik heb er ook wel eens een banjo aan hard-gesoldeerd, maar da's best een hoop gehannes en kan mis gaan.
Bij een technische groothandel kun je van die ogen kopen waar een cm of 30 leiding aanzit.
Ik heb er ook wel eens een banjo aan hard-gesoldeerd, maar da's best een hoop gehannes en kan mis gaan.
Bij een technische groothandel kun je van die ogen kopen waar een cm of 30 leiding aanzit.
Laatst gewijzigd door JantjeV8 op 02 jan 2023 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Zoiets ??
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Juistem, zoiets zoek ik. Ik heb inderdaad wel wat koppelstukken meebesteld, maar heb het liefst een complete nieuwe leiding liggen. Anders moet ik geheid over 10 jaar nog eens een roestig stuk vervangen.
Hij lekt natuurlijk precies boven het diff, heerlijk bereikbaar. Het blijft even pielen.
Hij lekt natuurlijk precies boven het diff, heerlijk bereikbaar. Het blijft even pielen.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
De retour leiding metmde banjo lekte nog niet en heb ik laten zitten. Aangezien het subframe eigenlijk naar beneden moet voor een goede montage (en de rest qua ophanging dan ook meteen mee moet pakken) zijn er eerst andere zaken die gedaan moeten worden. Bovenstaande banjo zou ivm cunifer prima moeten lukken.
Inmiddels staat hij mooi lekvrij op hoogte en rijdt het prima het blokje om. Motorkapje, bumpertje en grill gevonden. Nu nog een fender, plaatwerk deel linksvoor achter koplaml en een achterklep en dan kan het opbouwen weer beginnen.
Heeft toevallig iemand toevallig een ingang bij West Trading voor een stukje stof
FISCHGRAT CODE 032 BLAUW ? Uiteraard ben ik geen stoffeerder maar red me wel met een naaimachine.
Inmiddels staat hij mooi lekvrij op hoogte en rijdt het prima het blokje om. Motorkapje, bumpertje en grill gevonden. Nu nog een fender, plaatwerk deel linksvoor achter koplaml en een achterklep en dan kan het opbouwen weer beginnen.
Heeft toevallig iemand toevallig een ingang bij West Trading voor een stukje stof
FISCHGRAT CODE 032 BLAUW ? Uiteraard ben ik geen stoffeerder maar red me wel met een naaimachine.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Mooster
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Gisteren wat hydrauliek slang( teflon binnenlaag met RVS omvlechting) besteld bij QSP racing en toen viel mijn oog ook op banjo bouten waar je direct je slang op kon aansluiten. Max druk van de kleinere slangdiameter loopt tot 400bar, moet genoeg zijn lijkt me. Is makkelijk in het gebruik, wellicht een optie.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Heb je een oplossing gevonden voor de stof? Ik heb exact dezelfde stof nodig.Minne schreef: ↑03 feb 2023 18:33 De retour leiding metmde banjo lekte nog niet en heb ik laten zitten. Aangezien het subframe eigenlijk naar beneden moet voor een goede montage (en de rest qua ophanging dan ook meteen mee moet pakken) zijn er eerst andere zaken die gedaan moeten worden. Bovenstaande banjo zou ivm cunifer prima moeten lukken.
Inmiddels staat hij mooi lekvrij op hoogte en rijdt het prima het blokje om. Motorkapje, bumpertje en grill gevonden. Nu nog een fender, plaatwerk deel linksvoor achter koplaml en een achterklep en dan kan het opbouwen weer beginnen.
Heeft toevallig iemand toevallig een ingang bij West Trading voor een stukje stof
FISCHGRAT CODE 032 BLAUW ? Uiteraard ben ik geen stoffeerder maar red me wel met een naaimachine.