Heb ook lekstroom gehad 4 jaar geleden naar lang zoeken was het de tv module links achter in de kofferbak .
Is heel frustrerend dat zoeken.
Lekstroom W220, s350 2003
- Fitnessbiker
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 13 apr 2010 11:58
- Mercedes-Benz: W116 450se 1977, W116 450 sel 1973,W220 S500 lang 2001, ML 55 AMG 2002.
- Locatie: Vlaardingen
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
ja inderdaad, het "voordeel" dat ik heb is dat ik relatief weinig opties op mijn auto heb. Zaken als een tv tuner heb ik niet. Ik zie het aan het aantal zekeringhouders in de sam modules, meer dan de helft zit er niet op.
Maar dan nog is het niet gemakkelijk al denk ik dat ik met die handleiding van die site wel verder kom. Zeker het deels loskoppelen van de canbus ring lijkt me wel iets.
Eerst maar weer eens frisse moed verzamelen om weer te beginnen. Zal eerst weer het stuurslot eens los nemen en dan de auto in rust laten komen. Zeker na de adviezen van Ronald en onderstaande tekst:
The other problem of 2155450808 and 2155450908 is electric leakage symptom. Maybe you will find it is difficult to start the car after parking your car whole day. It is caused by CPU instability, the gateway running all the time can’t switch to asleep mode, and EIS gateway cannot be off when EIS have been turned off. All CPU are running, so it will lead to electric leakage symptom. Many workshops don’t understand the reason, the just add switch near the battery, and it is inconvenient for owner to operate. The solution recommended is to replace 1L85D and 3L40K chip.
Maar dan nog is het niet gemakkelijk al denk ik dat ik met die handleiding van die site wel verder kom. Zeker het deels loskoppelen van de canbus ring lijkt me wel iets.
Eerst maar weer eens frisse moed verzamelen om weer te beginnen. Zal eerst weer het stuurslot eens los nemen en dan de auto in rust laten komen. Zeker na de adviezen van Ronald en onderstaande tekst:
The other problem of 2155450808 and 2155450908 is electric leakage symptom. Maybe you will find it is difficult to start the car after parking your car whole day. It is caused by CPU instability, the gateway running all the time can’t switch to asleep mode, and EIS gateway cannot be off when EIS have been turned off. All CPU are running, so it will lead to electric leakage symptom. Many workshops don’t understand the reason, the just add switch near the battery, and it is inconvenient for owner to operate. The solution recommended is to replace 1L85D and 3L40K chip.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Het ziet er naar uit dat Ronald een biertje van me tegoed heeft.
Vanavond de tijd genomen het contactslot nog eens los te halen. Voor de rest alles ik de auto gelaten zoals het hoort, dus geen zekeringen eruit. Wel de accu los bij contactslot loshalen. Auto heeft dus iets van een week zonder accu gestaan. Toen contact losgehaald.
Slot los, deur gefopt dat die dicht was en ook de kofferbak dicht gefopt. Geen verschil helaas, 2.65A verbruik.
Toen toch de deur eens echt dicht gegooid ipv gefopt. En wat denk je, binnen 30 seconden zakte het in stappen mooi terug naar een verbruik van 0.14A (Zie foto) en later zelfs naar 0.12A
Omdat ik hoop dat het niet te mooi is om waar te zijn zal ik alles morgen nog eens bekijken.
Vanavond de tijd genomen het contactslot nog eens los te halen. Voor de rest alles ik de auto gelaten zoals het hoort, dus geen zekeringen eruit. Wel de accu los bij contactslot loshalen. Auto heeft dus iets van een week zonder accu gestaan. Toen contact losgehaald.
Slot los, deur gefopt dat die dicht was en ook de kofferbak dicht gefopt. Geen verschil helaas, 2.65A verbruik.
Toen toch de deur eens echt dicht gegooid ipv gefopt. En wat denk je, binnen 30 seconden zakte het in stappen mooi terug naar een verbruik van 0.14A (Zie foto) en later zelfs naar 0.12A
Omdat ik hoop dat het niet te mooi is om waar te zijn zal ik alles morgen nog eens bekijken.
- Bijlagen
-
- Laag verbruik
- 20230106_222947.jpg (170.41 KiB) 653 keer bekeken
Dus met het contactslot eruit zakt de spanning wel?
Je hebt geluk dat ik geen bier lust.
Maar niet te vroeg juichen. Eerst controleren of het idd het slot is.
Als dat zo is, kun je met het slot naar die man in Utrecht gaan (of een ander).
Houdt er rekening mee dat straks je accu mogelijk ook vervangen moet worden. Die van mij was na reparatie van het slot ook afgeschreven, dus laat die even doormeten.
Je hebt geluk dat ik geen bier lust.
Maar niet te vroeg juichen. Eerst controleren of het idd het slot is.
Als dat zo is, kun je met het slot naar die man in Utrecht gaan (of een ander).
Houdt er rekening mee dat straks je accu mogelijk ook vervangen moet worden. Die van mij was na reparatie van het slot ook afgeschreven, dus laat die even doormeten.
Kia Esoul executiveline 2020.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Met contactslot aangesloten weer die ongeveer 1.5A. Slot weer los. Alles dicht en in rust 0.12A. Laat nu alles aangesloten (op slot na). Kijk ik morgen eens wat de waardes weer zijn.
Zou toch wat zijn. Ik denk dat ik de vorige keer de fout heb gemaakt de deur wel het slot dicht te maken (met een open deur) maar niet het pinnetje in te drukken (die zag ik net pas, oeps)
Morgen weer een update.
Zou toch wat zijn. Ik denk dat ik de vorige keer de fout heb gemaakt de deur wel het slot dicht te maken (met een open deur) maar niet het pinnetje in te drukken (die zag ik net pas, oeps)
Morgen weer een update.
Ja, je moet natuurlijk wel het binnenlicht en de sensor ook uitschakelen. Vlgs mij heb ik toen het alarm uitgeschakeld met de knop op het dashboard.Jeroen_Sp schreef: ↑06 jan 2023 23:30 Met contactslot aangesloten weer die ongeveer 1.5A. Slot weer los. Alles dicht en in rust 0.12A. Laat nu alles aangesloten (op slot na). Kijk ik morgen eens wat de waardes weer zijn.
Zou toch wat zijn. Ik denk dat ik de vorige keer de fout heb gemaakt de deur wel het slot dicht te maken (met een open deur) maar niet het pinnetje in te drukken (die zag ik net pas, oeps)
Morgen weer een update.
Kia Esoul executiveline 2020.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Vanochtend was de waarde 0.11A. Nog iets aan de hoge kant maar wel lager dan het ooit is geweest. Accu was ook gewoon nog vol.
Was dus toch contactslot en ik heb de fout gemaakt bij de eerste keer het pinnetje bij de deur niet in te drukken. Het pinnetje zorgt ervoor dat alles wakker blijft. Dus nog even los van verlichting etc
Nu de volgende stap, het slot laten vervangen
@Ronald, kan je mij de contact gegevens van de gene die jouw slot heeft vervangen eens delen? Mag ook via pm natuurlijk
Was dus toch contactslot en ik heb de fout gemaakt bij de eerste keer het pinnetje bij de deur niet in te drukken. Het pinnetje zorgt ervoor dat alles wakker blijft. Dus nog even los van verlichting etc
Nu de volgende stap, het slot laten vervangen
@Ronald, kan je mij de contact gegevens van de gene die jouw slot heeft vervangen eens delen? Mag ook via pm natuurlijk
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
ik heb wat offerte aanvragen lopen bij bedrijven in de buurt. Een aantal geef aan "neem maar een nieuw stuurslot mee dan programmeer ik hem wel". Maar ik heb liever dat zij deze ook leveren.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
Daarvoor is hij expert. En ik heb niet gezegd dat hij een oud slot gebruikt. Hij codeert een vervangend slot, daar krijg je vervolgens ook garantie op.mike burnet schreef: ↑11 jan 2023 07:12waarom een andere contactslot regelen als het originele contactslot gerepareerd kan worden.
een contactslot van de sloop weet je ook niet in hoeverre het goed is.
Kia Esoul executiveline 2020.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Ik had gelezen dat je inderdaad 2 chips kan vervangen, en de software etc van de oude daarop kan zetten. Weet zelfs de typenummers van die chips. Maar heb tot op heden geen bedrijf in nederland gevonden die dit kan doen.mike burnet schreef: ↑11 jan 2023 07:12 waarom een andere contactslot regelen als het originele contactslot gerepareerd kan worden.
een contactslot van de sloop weet je ook niet in hoeverre het goed is.
The solution recommended is to replace 1L85D and 3L40K chip.
is dit iets dat jij kan doen of weet je iemand die dit kan doen? Want dit heeft inderdaad wel mijn voorkeur.
Even voor de duidelijkheid, alles werkt nog van mijn slot. Dus starten en op slot zetten etc is geen probleem. Het is puur de lekstroom welke veroorzaakt wordt door het slot (bij loskoppelen slot valt de lekstroom weg)