Als je de auto tot rust laat komen zou je nog eens wat zekeringen kunnen verwijderen en dan kijken wat de waarde is.
Die waarde heb je ook als je contactslot afgekoppeld is toch?
Houdt er wel rekening mee dat je dan even diverse foutcodes moet gaan wissen, aangezien die opkomen als je zekeringen 1 voor 1 gaat verwijderen.
Mogelijke oorzaken die je kunt nalopen:
- alarm
- radio
- glasvezelsysteem
- airco/verwarming
Iets in de auto blijft blijkbaar wakker en lijkt dus soms ook aan te gaan.
Lekstroom W220, s350 2003
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Ik heb de auto al in slaap laten komen en zo alle zekeringen stuk voor stuk verwijderd (en direct terug geplaatst na meten) geen van alle, zowel de grote als de kleine zekeringen, gaf een daling van het standaard verbruik.
Fouten resetten is geen probleem. Ik heb eigen universele uitleesapparatuur waarmee ik tot op sam niveau kan bedienen en resetten.
Ik ga nu de radio loskoppelen en de klima bedienunit. Kijken wat dat doet. Als 1 van die het niet is ben ik een beetje radeloos.
Fouten resetten is geen probleem. Ik heb eigen universele uitleesapparatuur waarmee ik tot op sam niveau kan bedienen en resetten.
Ik ga nu de radio loskoppelen en de klima bedienunit. Kijken wat dat doet. Als 1 van die het niet is ben ik een beetje radeloos.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Nu ook de (aftermarket) radio losgekoppeld. En het klima bedienpaneel. De radio scheelde 0.04A. Wel iets maar niet waar ik naar op zoek ben. Hou nog ongeveer 1.60A lekstroom over.
Ik ben nu echt einde raad . Als iemand nog een heel goed idee heeft heel graag. Ik heb nu volgens mij alles wel los gehad en de lekstroom blijft. Ik blijf met die lek van 19w zitten
Wat zie ik over het hoofd?
Ik ben nu echt einde raad . Als iemand nog een heel goed idee heeft heel graag. Ik heb nu volgens mij alles wel los gehad en de lekstroom blijft. Ik blijf met die lek van 19w zitten
Wat zie ik over het hoofd?
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17
Misschien een amper tang/vork ter beschikking ?
Dan proberen terug te brengen waar het vandaan komt, handiger dan steeds de universeelmeter er tussen zetten.
Dan proberen terug te brengen waar het vandaan komt, handiger dan steeds de universeelmeter er tussen zetten.
Hmm,
Houdt er rekening mee dat je alarm over 3 zekeringen verspreid zit.
Je aircompressor blijft ook niet lopen?
Wat heb je aan opties op de auto zitten? Mss geeft dat wat meer inzicht.
En anders toch het stuurslot na laten gaan.
Houdt er rekening mee dat je alarm over 3 zekeringen verspreid zit.
Je aircompressor blijft ook niet lopen?
Wat heb je aan opties op de auto zitten? Mss geeft dat wat meer inzicht.
En anders toch het stuurslot na laten gaan.
Kia Esoul executiveline 2020.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
Ik zit net mijn eigen topic nog eens na te lezen. Ik had bij het stuurslot het probleem dat 1 van de chips temperatuur gevoelig geworden was. Wanneer is je probleem begonnen, en hoe koud was het toen?
Als je de spanning meet met het stuurslot er tussenuit, en dan de volgende dag weer, hoeveel verlies je dan?
Als je de spanning meet met het stuurslot er tussenuit, en dan de volgende dag weer, hoeveel verlies je dan?
Kia Esoul executiveline 2020.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Het gekke is dat ik dus dat verbruik heb van ongeveer 1.65A. Dat verbruik zorgt voor de lege accu op langere termijn. En dat valt niet weg. Als het stuurslot slecht zou zijn en ik koppel het los dan moet het probleem toch over zijn.
Ik las dat het alarm alleen over de hoofdzekeringen (pre fuses) zit. Die onder de voet bij bestuurder. Ik heb 4 zekeringkasten gemeten, heb ik ze daarmee allemaal gehad?
Bedoel je de airmatic compressor ipv airco? Want die laatste is mechanisch. Heb de zekering van de airco er wel uitgehard (grote 40A onder motorkap) naar die gaf ook geen verschil. Airmatic gaat niet aan, auto blijft ook op hoogte
Ik las dat het alarm alleen over de hoofdzekeringen (pre fuses) zit. Die onder de voet bij bestuurder. Ik heb 4 zekeringkasten gemeten, heb ik ze daarmee allemaal gehad?
Bedoel je de airmatic compressor ipv airco? Want die laatste is mechanisch. Heb de zekering van de airco er wel uitgehard (grote 40A onder motorkap) naar die gaf ook geen verschil. Airmatic gaat niet aan, auto blijft ook op hoogte
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Misschien een gekke vraag. Maar klopt het dat sommige functies dubbel gevoed zijn? Ik zie in het overzicht van de zekeringen bijvoorbeeld "Passenger seat adjustment" zowel bij zekering F39 als F66 staan.
Als dat zo is en ik trek 1 zekering en de andere blijft het systeem voeden dan maakt dit het zoeken wel heel moeilijk.
Daarom: klopt bovenstaande?
Als dat zo is en ik trek 1 zekering en de andere blijft het systeem voeden dan maakt dit het zoeken wel heel moeilijk.
Daarom: klopt bovenstaande?
Ja, en dat bedoelde ik ook. Ook voor het alarm heb je dus meerdere zekeringen die je dan even moet verwijderen.
Kia Esoul executiveline 2020.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
Peugeot 307CC 2.0 Oxygen 2006
EX MB S500 automaat 2000
EX MB S350 Prestige automaat 2004
EX MB E240 Avantgarde Select automaat 2002.
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Hier zou je kunnen meten in welk zekeringendeel je probleem zit ...
https://w220.wiki/File:W220_front_prefu ... cation.jpg
https://w220.wiki/File:W220_front_prefu ... cation.jpg
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Ah, nu valt het kwartje pas. Dan ga ik even een lijst maken met bekende dingen en de verschillende zekeringen waar die over zitten.
Vanacht eens gemeten hoeveel de spanning zakt. In 10u gaat de spanning van een net geladen accu van 12.4v naar 11.8v. Auto is dan afgesloten en op alarm. Ik had van te voren alle systemen nog wel volledig gereset. Alles was nu op de obd vrij van storingen. Maar dat heeft dus ook niet geholpen.
Dingen die nog "verdacht" zijn:
-stoel bediening links en rechts.
Heb laatst een knipperende stoelverwarming lamp gehad. Wilde niet meer aan voor bijrijderskant, werkt nu wel weer. Wellicht dat daar iets in zit. Maar dat is wel weken geleden.
Driver: F13, F64
Passenger: F39, F66
-cd wisselaar,
zit aangesloten maar doet helemaal niks meer. Reageert ook niet op eject knop (nooit gedaan). F23
- alarm systeem, F51, F78, F80
- bedienunit bij binnenspiegel
En uitgesloten omdat stekker er af is geweest:
-stuurslot
-dynamo
-alarm sirene, al zal ik eens alle zekeringen hiervan los halen
-radio
-klima paneel
Vanacht eens gemeten hoeveel de spanning zakt. In 10u gaat de spanning van een net geladen accu van 12.4v naar 11.8v. Auto is dan afgesloten en op alarm. Ik had van te voren alle systemen nog wel volledig gereset. Alles was nu op de obd vrij van storingen. Maar dat heeft dus ook niet geholpen.
Dingen die nog "verdacht" zijn:
-stoel bediening links en rechts.
Heb laatst een knipperende stoelverwarming lamp gehad. Wilde niet meer aan voor bijrijderskant, werkt nu wel weer. Wellicht dat daar iets in zit. Maar dat is wel weken geleden.
Driver: F13, F64
Passenger: F39, F66
-cd wisselaar,
zit aangesloten maar doet helemaal niks meer. Reageert ook niet op eject knop (nooit gedaan). F23
- alarm systeem, F51, F78, F80
- bedienunit bij binnenspiegel
En uitgesloten omdat stekker er af is geweest:
-stuurslot
-dynamo
-alarm sirene, al zal ik eens alle zekeringen hiervan los halen
-radio
-klima paneel
Laatst gewijzigd door Jeroen_Sp op 27 dec 2022 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Als je de accu loskoppelt, foto's maakt van de zekeringkasten, zodat je weet welke kleur op welke plek zit, en daarna alle zekeringen trekt. Dan accu weer vast, met amperemeter er tussen. Vervolgens stuk voor stuk de zekeringen weer op de goede plaats terug en bij iedere zekering die je terug zet even kijken wat de amperemeter aangeeft.
En ja, storingen resetten zal uiteindelijk ook moeten gebeuren, maar dat was geen probleem, zei je.
En ja, storingen resetten zal uiteindelijk ook moeten gebeuren, maar dat was geen probleem, zei je.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Met jullie hulp wel weer iets verder gekomen.
Als ik de zekering van de stoelaansturingen los haal onder de motorkap dan daalt her verbruik 0.2A naar 1.45A. Ik heb het vermoede dat het dus niet 1 verbruiker is maar meerdere kleine omdat het hele systeem niet in slaap komt.
Nu is het raadsel waarom dit niet in slaap komt. Hoe kan ik dit het beste uitzoeken? Ik heb de cd wisselaar al los gekoppeld, dat gaf geen verbetering.
Ook de overhead control unit los, geen verschil in verbruik dus nog steeds geen slaap
Als ik de modules van de achterdeuren los haal daalt het verbruik steeds verder maar valt het geheel niet in slaap. Iets blijft dus big steeds verstoring geven
Als ik de zekering van de stoelaansturingen los haal onder de motorkap dan daalt her verbruik 0.2A naar 1.45A. Ik heb het vermoede dat het dus niet 1 verbruiker is maar meerdere kleine omdat het hele systeem niet in slaap komt.
Nu is het raadsel waarom dit niet in slaap komt. Hoe kan ik dit het beste uitzoeken? Ik heb de cd wisselaar al los gekoppeld, dat gaf geen verbetering.
Ook de overhead control unit los, geen verschil in verbruik dus nog steeds geen slaap
Als ik de modules van de achterdeuren los haal daalt het verbruik steeds verder maar valt het geheel niet in slaap. Iets blijft dus big steeds verstoring geven
Laatst gewijzigd door Jeroen_Sp op 27 dec 2022 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.