Mijn GLC 300e staat op Michelin Latitude Sport 3 255/45 R20 105Y XL MO en deze zijn weldra aan vervanging toe. Nu ligt het m.i. voor de hand te kiezen voor de Michelin Latitude Sport 3 met dezelfde afmeting en codering. Behalve de snelle slijtage bevalt de band goed, deze is rustig en comfortabel.
Nu wil ik graag ervaring opdoen met een alternatief b.v. de Michelin Pilot 4 SUV maar dan zonder MO in de codering of de Goodyear Eagle F1 asymmetric 3 SUV de 105W XL ook zonder MO codering. Met de Goodyears F1 onder onze W169 zijn we zeer tevreden maar de auto is natuurlijk geen vergelijk.
Prijsverschillen zijn er zeker, maar dat is ondergeschikt aan de rust en comfort.
Wat te doen?
Banden advies
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik verwacht geen grote winst in slijtage. Een plug-in vreet veel bandjes door het koppel.
De F1 eagle heb ik ooit zelf gehad. En die had ik voor mijn gevoel vrij rap op.
Kostprijs per km van een band is best laag. Ik zou daarom kiezen voor een band die goed bevalt en de slijtage accepteren. Ik zou dus gaan voor de band die er nu onder zit.
De F1 eagle heb ik ooit zelf gehad. En die had ik voor mijn gevoel vrij rap op.
Kostprijs per km van een band is best laag. Ik zou daarom kiezen voor een band die goed bevalt en de slijtage accepteren. Ik zou dus gaan voor de band die er nu onder zit.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- buuntje
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
Ligt vooral aan het voetje op het pedaal
@ Jekihero
Het beste wat je kan doen is wat reviews van de betreffende banden lezen en vergelijken.
Hieronder enkele voorbeelden:
https://www.autobandentest.com/
https://www.autobandentest.eu/
Alle genoemde merken zijn prima, Goodyear zijn mij goed bevallen, Michelin is altijd goed, de Pilot 4 is wel een sportieve band.
Vaak hebben de banden met een lagere snelheidscodering (W) een iets gunstiger slijtageverloop omdat de compound wat zachter is.
Vaak hebben de banden met een lagere snelheidscodering (W) een iets gunstiger slijtageverloop omdat de compound wat zachter is.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- buuntje
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
Zachtere banden gaan net sneller slijten.
Een band is altijd een compromis.
Ofwel heb je een band die niet snel slijt maar zal ook geen super grip hebben.
Ofwel heb je een band met heel goeie grip, maar dan is de slijtage ook een pak hoger.
Thanks. ik ben nu ca.4,5 mm profiel kwijt op 20K km en het ligt voor de hand idd gewoon verder te gaan met de Latitude. Hier - https://www.tyrereviews.com/Tyre/Michel ... -4-SUV.htm - las ik echter dat de Pilot Sport 4 SUV de latitude vervangt en zou deze in 255/45 R20 105W XL MO de opvolger zijn. Kennelijk had ik met mijn neus gekeken omdat ik vanmorgen deze plotseling wel met MO toevoeging kon vinden. Een rondje met deze banden wordt ongeveer €350,= euro duurder dan met de Goodyear Eagle F1 3 SUV ook een 105W XL en dat is toch geld. Een echt prijsvergelijk kan ik slecht maken omdat de e.g. Michelin echt slecht is te vinden.
Mag ik overigens de origineel gemonteerde105Y banden vervangen door 105W? Die 280 km/h haal ik "van ze lang zal ze leven" toch niet.
.
Mag ik overigens de origineel gemonteerde105Y banden vervangen door 105W? Die 280 km/h haal ik "van ze lang zal ze leven" toch niet.
.