Vraagje ik heb een mercedes w123 280te
Ik heb de auto van mijn opa georven en ben hem aan het opknappen maar nu wil hij niet meer starten er komt benzine maar slaat niet aan wat zou dat kunnen zijn.
Echter als hij wel loopt loopt hij wisselen stationair dan weer hoog en dan weer laag en als je hem dan in drive zet slaat die af.
Met vriendelijk groet maikel
Mercedes w123 280te start/loop probleem
-
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Ah, leuk, dat zijn de mooie technieken.
Brandstofrelais in orde?
Brandstofpomp draait?
Accumulator blijft op druk?
Vacuum nergens lekkage? (al denk ik wel gezien de wisselende manier van lopen volgens uw omschrijving).
Ontsteking in orde? (Kabels, rotor, verdeelkap?
Koudstartinjector werkt?
Koudloop luchtschuif werkt?
Dat soort dingen.
Brandstofrelais in orde?
Brandstofpomp draait?
Accumulator blijft op druk?
Vacuum nergens lekkage? (al denk ik wel gezien de wisselende manier van lopen volgens uw omschrijving).
Ontsteking in orde? (Kabels, rotor, verdeelkap?
Koudstartinjector werkt?
Koudloop luchtschuif werkt?
Dat soort dingen.
- pascalvd
- Berichten: 5147
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
280 (t) e dus
dat is een m110 met de k-jettronic injectie (einspritze )
techniek niet heel bijzonder
maar hoe is de staat van de ondsteking ?
valse lucht ? zitten wel een paar slangen die dwars kunnen zijn met lekken
staat van de benzine ?
lpg gehad of niet ?
klep speling ?
wat doet ie op remmen reiniger ?
succes gr pascal mocht je vragen hebben ik heb nog wel wat boeken liggen kan altijd ff mee kijken
dat is een m110 met de k-jettronic injectie (einspritze )
techniek niet heel bijzonder
maar hoe is de staat van de ondsteking ?
valse lucht ? zitten wel een paar slangen die dwars kunnen zijn met lekken
staat van de benzine ?
lpg gehad of niet ?
klep speling ?
wat doet ie op remmen reiniger ?
succes gr pascal mocht je vragen hebben ik heb nog wel wat boeken liggen kan altijd ff mee kijken
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 okt 2020 20:48
geen lpg gehad
benzine nieuwe euro 98 erin gedaan en komt er voor schoon uit
op remmenreiniger doet hij het ook niet
brandstofpomp draait spinnekop zat vast maar die is inmiddels gemaakt maar helaas start hij nog steeds niet
benzine nieuwe euro 98 erin gedaan en komt er voor schoon uit
op remmenreiniger doet hij het ook niet
brandstofpomp draait spinnekop zat vast maar die is inmiddels gemaakt maar helaas start hij nog steeds niet
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1581
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Inderdaad vonk even bekijken. Rotorspul, kabels en bougies vervangen.
valse lucht controleren
als ie echt geen vonk geeft kan krukassensor (achterop blok?) kapot zijn? ik had die kabel eens half doorgesleten.
valse lucht controleren
als ie echt geen vonk geeft kan krukassensor (achterop blok?) kapot zijn? ik had die kabel eens half doorgesleten.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Jeroen
- Berichten: 25787
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Bij mijn weten hebben deze een krukassensor die naar de krukaspoelie (voorzijde) kijkt en met een groene coaxkabel verbonden is met de ontstekingsmodule. Die kabel is gevoelig voor knakken. De sensor voor uit positie zijn en de module voor hitte.
Edit: En ze zijn megagevoelig voor vacuumlekken. En op deze leeftijd zullen alle harde plastic leidingen waarschijnlijk zeer broos en de rubber elleboogjes droog zijn.
gr J
Edit: En ze zijn megagevoelig voor vacuumlekken. En op deze leeftijd zullen alle harde plastic leidingen waarschijnlijk zeer broos en de rubber elleboogjes droog zijn.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5147
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Zo te horen/lezen
Krijg je geen vonk anders had remmenreiniger wel iets laten horen
Heb je contact punten of transistor ontsteking ?
Krijg je geen vonk anders had remmenreiniger wel iets laten horen
Heb je contact punten of transistor ontsteking ?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 okt 2020 20:48
Pascal dat durf ik niet te zeggen kan ik dat ergens zien
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Voorschakelweerstanden en hun aansluitingen zijn ook berucht.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 okt 2020 20:48
Waar ergens precies kan ik de krukassensor vinden en is die te controleren of is dat een gok die je moet nemen
- pascalvd
- Berichten: 5147
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Krukas sensor zit op je voorste vliegwiel
Maar heeft geen functie op je motor loop
En is voor de diagnose plug
Maar welke ondsteking heb je ?
Contact punt of transistor ??
Maar heeft geen functie op je motor loop
En is voor de diagnose plug
Maar welke ondsteking heb je ?
Contact punt of transistor ??
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 okt 2020 20:48
Over een paar dagen kan ik pas kijken heb de auto niet thuis staan dan zal ik het laten weten