Beste leden. Voor welk motortype zouden jullie kiezen? We zijn al even aan het kijken voor de aanschaf van een c klasse estate uit 2018 of 2019.
Wat ik erg belangrijk vind is dat het een betrouwbare motor is die soepel rijd. Na de facelift is de 2 liter motor van de c200 vervangen door een 1.5 liter. Wat zijn hier de ervaringen mee? Ook ten opzichte van de c180 en c300? De 300 zou met de 2 liter ook vast een fijne auto zijn maar wat is hierbij het praktijkverbruik?
S205, c180 c200 of toch de c300?
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Welkom Dennis,
Proefrit maken om te kijken of het bevalt.
Wanneer je meet koppel nodig hebt vanwege gebruik trekhaak zou je voor meer vermogen kunnen kiezen.
Voor reëel verbruik kun je kijken op de site spritmonitor.de
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Bij "ons" staan er slechts 2 te koop van deze bouwjaren.
https://www.louwman.nl/aanbod/filters/m ... tionwagon/
Proefrit maken om te kijken of het bevalt.
Wanneer je meet koppel nodig hebt vanwege gebruik trekhaak zou je voor meer vermogen kunnen kiezen.
Voor reëel verbruik kun je kijken op de site spritmonitor.de
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Bij "ons" staan er slechts 2 te koop van deze bouwjaren.
https://www.louwman.nl/aanbod/filters/m ... tionwagon/
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- buuntje
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
Half 2018 is de facelift uitgekomen.
Naast enkele uiterlijke verschillen is de automaat een groot verschil.
Pre facelift 7 traps, facelift 9 traps.
C180 was een 1.6, erna 1.5. beide met 156pk.
C200 is ook de 1.5 en heeft 28pk meer.
De C200 heeft ook een elektrische "boost" van 13pk, maar die is vooral om de turbolag op te vangen.
Zoals Rainaldo zegt, moet je regelmatig een aanhanger trekken, kies voor de c300.
Scheelt 102pk tov de c180, 74pk tov de c200 en +/- 100nm koppel.
Ik heb zelf de facelift C180 met 156pk.
De 9 traps automaat maakt heel veel goed voor deze "lage pk's".
Ik heb niet het gevoel dat ik pk's tekort kom.
De c200 kostte destijds 5000 euro meer tov de c180. (belgische prijzen)
Zelf de verkoper vond deze meerkost overdone tov het geringe extra vermogen.
Naast enkele uiterlijke verschillen is de automaat een groot verschil.
Pre facelift 7 traps, facelift 9 traps.
C180 was een 1.6, erna 1.5. beide met 156pk.
C200 is ook de 1.5 en heeft 28pk meer.
De C200 heeft ook een elektrische "boost" van 13pk, maar die is vooral om de turbolag op te vangen.
Zoals Rainaldo zegt, moet je regelmatig een aanhanger trekken, kies voor de c300.
Scheelt 102pk tov de c180, 74pk tov de c200 en +/- 100nm koppel.
Ik heb zelf de facelift C180 met 156pk.
De 9 traps automaat maakt heel veel goed voor deze "lage pk's".
Ik heb niet het gevoel dat ik pk's tekort kom.
De c200 kostte destijds 5000 euro meer tov de c180. (belgische prijzen)
Zelf de verkoper vond deze meerkost overdone tov het geringe extra vermogen.
Laatst gewijzigd door buuntje op 04 dec 2022 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Toni043
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
Ik rij zelf de pre facelift c180 (1.6L).
Hij rijdt lekker maar ik kwam voor mijn gevoel net een beetje te kort (heb hem dus gechipped tuned). Maar voor dagelijks woon werk verkeer rijdt tie perfect hoor, ik geniet nog dagelijks! En zoals hierboven al wordt gezegd de 9traps automaat is zeker een vooruitgang!
Dus als ik opnieuw zou mogen kiezen (en het budget er is) zou ik zeker voor minimaal 2L gaan.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.
Suc6 en veel plezier met de zoektocht!
Hij rijdt lekker maar ik kwam voor mijn gevoel net een beetje te kort (heb hem dus gechipped tuned). Maar voor dagelijks woon werk verkeer rijdt tie perfect hoor, ik geniet nog dagelijks! En zoals hierboven al wordt gezegd de 9traps automaat is zeker een vooruitgang!
Dus als ik opnieuw zou mogen kiezen (en het budget er is) zou ik zeker voor minimaal 2L gaan.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.
Suc6 en veel plezier met de zoektocht!
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
In het bezit van een S205 C200 en verbruik gemiddeld 1.13 en bij 100 op de snel rond de 1.17 bij 19 inch banden.
Caravan van ruim 1500 kilo is geen enkel probleem.
In onze overweging toen der tijd voor de C200 gegaan omdat:
-wij een 2.0 l motor wilde (C180 viel toen al af)
- wij het belangrijk vonden dat er ook zuinig mee te rijden was. Via verschillende monitor sites was de c250 wel veel dorstiger. De C300 was toen boven budget en is niet eens naar gekeken.
Wij zijn iig erg tevreden met de C200. Ik heb hem nog in de garantie maar volgens mij is het een eigen door ontwikkelende motor met weinig zwakke punten.
Als tip voor opties.. led intelligent light system (ILS) en het pre safe systeem met adaptieve cruisecontrol etc zijn geweldig!
Succes met je zoektocht!
Caravan van ruim 1500 kilo is geen enkel probleem.
In onze overweging toen der tijd voor de C200 gegaan omdat:
-wij een 2.0 l motor wilde (C180 viel toen al af)
- wij het belangrijk vonden dat er ook zuinig mee te rijden was. Via verschillende monitor sites was de c250 wel veel dorstiger. De C300 was toen boven budget en is niet eens naar gekeken.
Wij zijn iig erg tevreden met de C200. Ik heb hem nog in de garantie maar volgens mij is het een eigen door ontwikkelende motor met weinig zwakke punten.
Als tip voor opties.. led intelligent light system (ILS) en het pre safe systeem met adaptieve cruisecontrol etc zijn geweldig!
Succes met je zoektocht!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 nov 2022 22:27
Bedankt voor de reacties tot zover, al maakt het de keuze nog niet persee makkelijker. Ik zal wel bijna wekelijks aanhangers gaan trekken met de auto maar die zijn meestal onder de 800 kilo dus daar zal geen van de auto's problemen mee hebben. Ik neig vooral naar de c200. Een proefrit in beide zal ik zeker gaan maken. Volgens de specificaties zou de c200 even dorstig moeten zijn als de c300 maar ik neem aan dat daar in de praktijk nog wel verschil in zit?