Mercedes-Benz ML250 (W166) licht niet vast op de weg
Hallo forumleden, weet iemand waarom mijn ML250 niet zo vast op de weg licht (niet zo vast stuurt) dan bijvoorbeeld mijn SLK200 (R172)? Het lijkt wel alsof mijn SLK aan de weg plakt terwijl mijn ML dat dus niet doet. De banden van mijn ML zijn perfect evenals de uitlijning van de wagen. Of is dat misschien eigen aan deze wagens? Wie kan helpen?
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Ten eerste omdat het een heel ander soort auto is, hoog op de poten met een hoog zwaartepunt.
Daarnaast kan het zijn dan je staat van ophanging versleten is. Hoe zijn de schokdempers?
Daarnaast kan het zijn dan je staat van ophanging versleten is. Hoe zijn de schokdempers?
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Wat Minne zegt, maar als je ML luchtvering heeft vind ik ze ook zijdelings altijd wat wiebelig. En ondanks dat wiebelige hoef je geen stuurcorrecties uit te voeren, het blijft toch wel degelijk sporen. Ook in een ML kun je met hoge snelheid comfortabel rijden zonder een onveilig gevoel. Ik noem dat altijd het Ford Escort gevoel. Als je vroeger met zo'n hok in de buurt van de 100 kwam, was je constant aan het tegensturen. Dat werd een beleving om het ding op de 140 te krijgen.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Sluit me ook aan bij Minne.
Mijn ervaring met een Ford Escort zijn echter veel beter dan van Jantje . De handbak daarvan was wel een onding. Ik kon op gevoel geen enkele versnelling vinden. Had geen idee waar ik zat. Op het zicht ging het wel goed, maar was ook niet echt veilig.
De ML is hoger en zwaarder maar blijft wel z’n pad volgen. Als schokdempers goed zijn hoef je je geen zorgen te maken.
Mijn ervaring met een Ford Escort zijn echter veel beter dan van Jantje . De handbak daarvan was wel een onding. Ik kon op gevoel geen enkele versnelling vinden. Had geen idee waar ik zat. Op het zicht ging het wel goed, maar was ook niet echt veilig.
De ML is hoger en zwaarder maar blijft wel z’n pad volgen. Als schokdempers goed zijn hoef je je geen zorgen te maken.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Klopt helemaal. Maar ik heb misschien een ongelukkige vergelijking gemaakt met een ML (W166) en een SLK (R172). Maar mijn E200CDI (S212) “plakt” ook veel harder aan de weg dan mijn ML250. Maar met de ophanging is zeker niets mis, de schokdemper zijn in perfecte staat. En hij blijft ook perfect rechtdoor gaan. Er moet niet worden bijgestuurd. Ook niet met de handen los van het stuur. Dan zal een en ander inderdaad te maken hebben met het hoogtepunt van de SUV. Hebben andere ML-rijders hier op het forum ook diezelfde rijervaringen dan ik? Dankjewel aan iedereen voor alle relevante reacties. Gegroet