W163 400cdi
Heb verschillende storingen opgelopen door veel vocht achter dashboard, omdat afwatering dakraam verstopt zat.
Bijna alle storingen hebben zichzelf opgelost nadat alles opgedroogd is.
Enkel dynamo laadt niet, ook accu lampje blijft branden.
Lijkt mij onlogisch dat hierdoor mijn dynamo ook gelijk kapot is.
Zit er onder het dashboard nog een module die de dynamo aanstuurt ofzoiets?
W163 dynamo
Hallo, gaat volgens mij direkt van dynamo D+ naar instrumentenpaneel.
Wellicht is het instrumentenpaneel ook nat geworden ?
Groet Jan227
Wellicht is het instrumentenpaneel ook nat geworden ?
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
Hallo,
Volgens het stroomloopschema dat ik heb bekeken zou het een d+ aansluiting zijn, maar mogelijk zijn er bouwjaar en variant verschillen.
Dat is dan allleen uit te sluiten met een chassisnummer en/of bouwjaar vermelding.
Ik vermoed dat de last aansluting die deze dynamo volgens jou heeft dan aangestuurd word door de AAM, EAM, of motor ecu
De eerste 2 bevinden zich onder het dashboard aan bestuurderszijde
Groet Jan227
Volgens het stroomloopschema dat ik heb bekeken zou het een d+ aansluiting zijn, maar mogelijk zijn er bouwjaar en variant verschillen.
Dat is dan allleen uit te sluiten met een chassisnummer en/of bouwjaar vermelding.
Ik vermoed dat de last aansluting die deze dynamo volgens jou heeft dan aangestuurd word door de AAM, EAM, of motor ecu
De eerste 2 bevinden zich onder het dashboard aan bestuurderszijde
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
Hallo,
Volgens het schema dat ik heb, is de dynamo df aansluiting niet aangesloten bij een OM628 , wel is op de dynamo klem 61 aangesloten welke naar het dynamo controle lampje gaat.
Helaas kan ik je hierbij dus niet verder helpen.
Groet Jan227
Volgens het schema dat ik heb, is de dynamo df aansluiting niet aangesloten bij een OM628 , wel is op de dynamo klem 61 aangesloten welke naar het dynamo controle lampje gaat.
Helaas kan ik je hierbij dus niet verder helpen.
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
Goedenavond, de AAM en EAM zien er goed droog uit.
Naar mijn idee moet de laadstroom (de grote + vanaf dynamo) direct verbinding met de + hebben.
Dit is niet zo. Als de accu aangesloten is meet ik 0.0v op de laadstroom aansluiting.
Heb met draaiende motor niets geprobeerd/gemeten omdat ik alleen was.
Naar mijn idee moet de laadstroom (de grote + vanaf dynamo) direct verbinding met de + hebben.
Dit is niet zo. Als de accu aangesloten is meet ik 0.0v op de laadstroom aansluiting.
Heb met draaiende motor niets geprobeerd/gemeten omdat ik alleen was.
Hallo, overigens zit de EAM/FBS (vanaf bj 2000) onder het dashboard en de AAM in de motorruimte.
Volgens stroomloopschema van motorcode OM628, wordt de dikke +30 aansluiting op de startmotor gebruikt om de dynamo B+ en de dikke accu + aan de startmotor aan elkaar te koppelen, een smeltstrip zit er zo te zien niet tussen.
Groet Jan227
Volgens stroomloopschema van motorcode OM628, wordt de dikke +30 aansluiting op de startmotor gebruikt om de dynamo B+ en de dikke accu + aan de startmotor aan elkaar te koppelen, een smeltstrip zit er zo te zien niet tussen.
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
Helaas heb ik weinig vrije tijd, maar kijk in altijd even snel als ik er langsrij. Het klopt dat hij aan de startmotor gekoppeld is met de +, maar er gaan er 2 weg vanaf de B+ aansluiting, de andere gaat naar een iets wat boven de dynamo zit, geen idee wat het is eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Hendry op 25 nov 2022 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb de tijd genomen om goed te meten, B+ staat toch gewoon 12v op.
Df is niet aangesloten,
Heb tussen 61 en + een kleine gloeilamp gezet en deze blijft ook gewoon branden.
Schema van Jan227 klopt dus helemaal, nogmaals bedankt daarvoor.
Ik ga nu een dynamo van een s400cdi slopert halen.
Groet hendry
Df is niet aangesloten,
Heb tussen 61 en + een kleine gloeilamp gezet en deze blijft ook gewoon branden.
Schema van Jan227 klopt dus helemaal, nogmaals bedankt daarvoor.
Ik ga nu een dynamo van een s400cdi slopert halen.
Groet hendry