Beste mensen,
Heb recent een fijne auto gekocht (MB c220 cdi w204 2007). De auto ziet er van binnen en buiten keurig uit en rijdt lekker soepel. Echter, na 2 dagen wilde ik ff een kickdown proberen en de auto schoot in de noodloop icm ESP buiten werking. Na een kort tijdje valt deze melding weg, maar bij een kickdown gebeurt hetzelfde. Verder trekt de auto goed op en heeft al zijn vermogen, behalve als ik gaspedaal tot t einde trap.
Weet iemand hier de oorzaak van of wat er fout gaat?
Noodloop bij kickdown
- Msmax
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi Laatste keer dat ik dat gehad heb bij een diesel was een aftermarket brandstoffilter die net 2 weken geplaatst was.
Normaal rijden perfect maar ff de gaspedaal diep intrappen was geen success.
Even nakijken kan geen kwaad... ook als de filter er al jaren in zit is vervangen geen overbodoge luxe. Verder zal diagnose wat meer info geven over de oorzaak.
Groeten, Msmax
Normaal rijden perfect maar ff de gaspedaal diep intrappen was geen success.
Even nakijken kan geen kwaad... ook als de filter er al jaren in zit is vervangen geen overbodoge luxe. Verder zal diagnose wat meer info geven over de oorzaak.
Groeten, Msmax
Laatst gewijzigd door Msmax op 02 okt 2022 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
Dank je wel Max, morgen even langs de MB specialist en dan geef ik dit ook door.
Msmax schreef: ↑02 okt 2022 00:38 Hoi Laatste keer dat ik dat gehad heb bij een diesel was een aftermarket brandstoffilter die net 2 weken geplaatst was.
Normaal rijden perfect maar ff de gaspedaal diep intrappen was geen success.
Even nakijken kan geen kwaad... ook als de filter ee al jaren in zit is vervangen geen overbodoge luxe. Verder zal diagnose wat meer info geven over de oorzaak.
Growten, Msmax
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Olieniveau van de bak al gecontroleerd, is mij eens overkomen terwijl ik op weg was naar de RDW keuring. Dan sta je toch net iets minder kalm naast de keurmeester kan ik melden.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Ja begrijp ik, haha. Op een koude motor dan trilt de auto ook iets meer bij het stilstaan dan wanneer die warm is. De auto staat nu bij een specialist, ik laat nog weten wanneer hij terugkoppeling geeft.