Citan radio blijft downloaden...

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Mattheus
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2022 19:39
Mercedes-Benz: Citan
Contacteer:

26 sep 2022 19:46

Hoi,
sinds vandaag eigenaar van een MB Citan. Nadat ik mijn iPhone gekoppeld had aan de (standaard) Bluetooth autoradio, blijft de radio maar downloaden. En nee, ik heb aangegeven dat ik mijn contactgegevens en adressen NIET wil overzetten.
Het vervelende is, dat door het downloaden geen enkele andere functie op de radio werkt, gelukkig kan ik wel de volume zachter zetten.
Stopt dit downloaden nog na verloop van tijd? (Is inmiddels al ruim een uur bezig geweest...)
Mattheus
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2022 19:39
Mercedes-Benz: Citan
Contacteer:

07 okt 2022 08:57

Even iets geprobeerd: m'n iPhone als apparaat gewist in de radio en daarna opnieuw gekoppeld. Na meerdere pogingen ging het ineens goed: in het display verscheen keurig de titel van het nummer wat ik afspeelde in Spotify en ik kon via "Set" ook de andere functies van de radio nalopen. Blijdschap was echter van korte duur..... bij de eerstvolgende autorit sprong de radio weer naar downloaden... zucht...
Hebben meer mensen dit probleem? Of wordt het tijd om rond te kijken naar een andere radio?
Bluesound
Berichten: 964
Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
Locatie: Heerlen

07 okt 2022 12:44

Kan het niet zijn dat om alle connectivity functies met jouw (vrij nieuwe!) iPhone te activeren de autoradio signaleert dat hij een update nodig heeft en dat de autoradio die niet kan vinden omdat hij zelf geen internetverbinding heeft?
Als dat klopt, zou je een manier moeten vinden om de software van je autoradio eenmalig te updaten waarna alles het gewoon doet.
Ik zou niet te snel je autoradio vervangen als bijna alles het doet, het ding al Bluetooth heeft (!!) en je alleen een update nodig hebt ...
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Plaats reactie