Mijn S210 startte soms zonder problemen maar vaak gebeurde er niets als ik de sleutel in de startstand zette. (dit was af en toe maar werd steeds ergertotdat hij uiteindelijk helemaalniet meer reageerde)
De startmotor kreeg dan geen spanning.
Ik heb een extra draad aan de startmotor gemonteerd en als ik hier 12v op zet gaat de startmotor rond maar de motor slaat dan niet aan (op die momenten dat hij ook niet op het contactslot reageerd).
Ik vermoed dat op de momenten dat de sleutel de startmotor niet bekrachtigd er nog iets anders niet in werking wordt gezet, misschien de dieseltoevoer?
Of dat deze juist wordt afgesloten?
Door wat kracht op de stekker van het contactslot te zetten had ik af en toe dat hij weer reageerde.
Ik heb het contactslot geopend en zag meer electronica dan wat er in de 1e vlucht naar de maan aanwezig was (vermoed ik)
Heb de contacten die ik kon zien ingespoten met contactcleaner en het geheel weer gemonteerd.
Tot nu toe doet ie het elke keer (even afkloppen) maar het zit me niet lekker...
Is dit een bekend euvel en wat zou ik nog kunnen doen?
Groet Dirk
S210 Contactslot aan het overlijden?
Even een aanvulling
Starten gaat nu elke keer (100%) direct behalve als ik hem uit zet door maar 1 klikje terugdraaien met de sleutel,wil ik hem dan weer starten doet ie niets, reageerd dus net zoals bij het oude probleem.
Draai ik de sleutel helemaal terug en start hem dan, dan is alles ok.
Kan het zijn dat het oude probleem komt omdat het contactslot "dacht" dat ie maar vanuit 1 tikkie terug was geprobeerd?
Dus niet in de gaten had dat ie vanuit 0-stand geprobeerd was te starten?
(dit zou een slecht contact m.i. beter verklaren)
Bij nader inzien (en proberen) gaat deze conclusie niet op omdat ik hem nu wel kan starten met het extra draadje van de startmotor rechtstreeks op 12v.
Kan iemand voor mij checken of zijn MB opnieuw start nadat de motor is uitgezet door de sleutel maar 1 standje terug te draaien?
Starten gaat nu elke keer (100%) direct behalve als ik hem uit zet door maar 1 klikje terugdraaien met de sleutel,wil ik hem dan weer starten doet ie niets, reageerd dus net zoals bij het oude probleem.
Draai ik de sleutel helemaal terug en start hem dan, dan is alles ok.
Kan het zijn dat het oude probleem komt omdat het contactslot "dacht" dat ie maar vanuit 1 tikkie terug was geprobeerd?
Dus niet in de gaten had dat ie vanuit 0-stand geprobeerd was te starten?
(dit zou een slecht contact m.i. beter verklaren)
Bij nader inzien (en proberen) gaat deze conclusie niet op omdat ik hem nu wel kan starten met het extra draadje van de startmotor rechtstreeks op 12v.
Kan iemand voor mij checken of zijn MB opnieuw start nadat de motor is uitgezet door de sleutel maar 1 standje terug te draaien?
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dat is normaal bij Mercedes. Je moet altijd helemaal naar 0 voordat je weer kunt starten. Kan inderdaad zijn dat dat het probleem was natuurlijk.Mercedirk schreef: ↑24 sep 2022 16:47 Even een aanvulling
Starten gaat nu elke keer (100%) direct behalve als ik hem uit zet door maar 1 klikje terugdraaien met de sleutel,wil ik hem dan weer starten doet ie niets, reageerd dus net zoals bij het oude probleem.
Draai ik de sleutel helemaal terug en start hem dan, dan is alles ok.
Kan het zijn dat het oude probleem komt omdat het contactslot "dacht" dat ie maar vanuit 1 tikkie terug was geprobeerd?
Dus niet in de gaten had dat ie vanuit 0-stand geprobeerd was te starten?
(dit zou een slecht contact m.i. beter verklaren)
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
wij kan het voor u repareren.
Hallo, zou heel goed het contactslot kunnen zijn, maar soms ook ecu of esm (als het een automaat is).
Is prima te bepalen met star diagnose . Wat is het bouwjaar ?
Groet Jan227
Is prima te bepalen met star diagnose . Wat is het bouwjaar ?
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
Wat is er dan kapot?
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
Nu een jaar verder en hetzelfde euvel, start niet meer.
Het wordt hier (in Portugal) wat vochtiger en denk dat dit er mee te maken heeft.
Heb weer geprobeerd om het op te lossen met contactspray maar heeft niet geholpen.
(misschien teveel gesprayed en te snel weer gemonteerd)
De kortste klap leek mij het hele zooitje te vervangen, ecu, contactslot, sleutel en stuurslot maar zo'n setje is moeilijk te vinden, vond er op E-Bay 1 maar die zendt niet naar Portugal...
Ecu A 025 545 55 32
Contactslot 210 545 00 08
Wat zijn mijn opties?
Mocht ik een setje vinden doet mijn afstandbediening het dan nog?
Is er misschien een workaround, ecu aanpassen zodat ie te hotwireren is?
Alle info welkom!
Groet Dirk
Het wordt hier (in Portugal) wat vochtiger en denk dat dit er mee te maken heeft.
Heb weer geprobeerd om het op te lossen met contactspray maar heeft niet geholpen.
(misschien teveel gesprayed en te snel weer gemonteerd)
De kortste klap leek mij het hele zooitje te vervangen, ecu, contactslot, sleutel en stuurslot maar zo'n setje is moeilijk te vinden, vond er op E-Bay 1 maar die zendt niet naar Portugal...
Ecu A 025 545 55 32
Contactslot 210 545 00 08
Wat zijn mijn opties?
Mocht ik een setje vinden doet mijn afstandbediening het dan nog?
Is er misschien een workaround, ecu aanpassen zodat ie te hotwireren is?
Alle info welkom!
Groet Dirk
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Laat je contactslot repareren ipv andere sets in gaan bouwen. Dan wordt het erg lastig om ooit nog een reserve (originele) sleutel te bemachtigen.
Logboek S500.
Dank plorie,
Wat ik (uit PB) heb vernomen is dat reparatie behoorlijk prijzig is...
Het gaat om een wagen van 24 jaar oud die ik graag zo goedkoop mogelijk op de weg wil houden...
Heel gek misschien maar kan m'n geld maar 1 x uitgeven...
Ik denk dat mocht ik 2 sleutels kwijtraken (van een vervangende set) en dus een nieuwe sleutel nodig heb dat ik dan goedkoper nog zo'n vervangend setje kan kopen...
Dus als het enkel om zo'n originele sleutel te doen is vind ik dit geen argument.
Wellicht heb je nog een andere reden?
In Nederland zou het mij begroten om in een S210 te rijden vanwege de houderschapbelasting.
Hier in portugal betaal ik wegenbelasting, €68,17 per jaar (wordt volgend jaar met een paar procent verhoogd)
(trouwens, als niet portugees kun je een portugese auto kopen en op naam zetten, je mag er dan alleen officieel niet langer dan 2 week per jaar mee in Nl rijden (als je Nl resident bent))
Heb via PB offerte gekregen voor reparatie contactslot, vind het nogal prijzig (@ PB sender )
Voor een goede afweging hoor ik graag of de afstandbediening het ook doet met een vervangende set (en dus ook vervangende sleutels) of dat er naast de ECU nog een ander kastje voor nodig is.
En andere (reparatie) opties hoor ik ook graag!!!
Zonnige groet Dirk
Wat ik (uit PB) heb vernomen is dat reparatie behoorlijk prijzig is...
Het gaat om een wagen van 24 jaar oud die ik graag zo goedkoop mogelijk op de weg wil houden...
Heel gek misschien maar kan m'n geld maar 1 x uitgeven...
Ik denk dat mocht ik 2 sleutels kwijtraken (van een vervangende set) en dus een nieuwe sleutel nodig heb dat ik dan goedkoper nog zo'n vervangend setje kan kopen...
Dus als het enkel om zo'n originele sleutel te doen is vind ik dit geen argument.
Wellicht heb je nog een andere reden?
In Nederland zou het mij begroten om in een S210 te rijden vanwege de houderschapbelasting.
Hier in portugal betaal ik wegenbelasting, €68,17 per jaar (wordt volgend jaar met een paar procent verhoogd)
(trouwens, als niet portugees kun je een portugese auto kopen en op naam zetten, je mag er dan alleen officieel niet langer dan 2 week per jaar mee in Nl rijden (als je Nl resident bent))
Heb via PB offerte gekregen voor reparatie contactslot, vind het nogal prijzig (@ PB sender )
Voor een goede afweging hoor ik graag of de afstandbediening het ook doet met een vervangende set (en dus ook vervangende sleutels) of dat er naast de ECU nog een ander kastje voor nodig is.
En andere (reparatie) opties hoor ik ook graag!!!
Zonnige groet Dirk
Hallo, houdt er rekening mee dat een set van een donor auto andere coderingen in de modules geschreven kan hebben (bv automaat/handbak) en dat het niet zondermeer probleemloos werkt op jouw auto.
Groet Jan227
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
Hier in de buurt iemand kunnen vinden.
Slot was niet meer te repareren, de man kwam wat roest tegen na het verwijderen van een printplaatje.
Heb een vervangende geleverd gekregen (samen met de oude), ingelezen/geprogrameerd en wel, kosten €140.- ex btw.
Zit nu 2 weken gemonteerd en start telkens probleemloos.
Gelukkig opgelost... (even afkloppen)
Groet Dirk
Slot was niet meer te repareren, de man kwam wat roest tegen na het verwijderen van een printplaatje.
Heb een vervangende geleverd gekregen (samen met de oude), ingelezen/geprogrameerd en wel, kosten €140.- ex btw.
Zit nu 2 weken gemonteerd en start telkens probleemloos.
Gelukkig opgelost... (even afkloppen)
Groet Dirk