ik ben op zoek naar veren voor mn w212 (ex duitse taxi)
aangezien ik sommige drempels al schaaf of flink aanland met 2 passagiers dit lijkt mij niet echt de bedoeling van een duitse taxi (in mijn beleving de auto af geladen met koffers en 5 duitsers )
maar ook in mn uppie over de a6 tussen lelystad en de ketelbrug na 19:00 hoor ik heb op rijstrook 1 ook wel eens aan schaven (ga ik weer met mijn beleving duitse taxi vol geladen over de autobahn )
dus dit lijkt mij niet de bedoeling
verder staat de auto niet heel raar op zn pootjes voor 67 cm en achter 70 cm (afhankelijk van juiste locatie spatborden) de 3 cm dat ie voor over staat is hast niet te zien
onder de auto is mn laagste punt 9cm (plastic bodem plaat bij de uitloop van de uitlaat ) en het plastic loopt tot 11 cm
en de uitlaat is 14 cm van de grond verwijderd welke dus recent een kras heeft op gelopen
en dat alles op 205/60r16 inch bandjes
dus ik via het werk naar partslink 24 de veren uit zoeken
orgineel is alles als volgt :
voor veer A 212 321 04 04 (4x blauw) met code 842 voor grotere bodem speling (anders werd het direct control en 4 matic met het zelfde nummer)
voor zitten geen extra verhogers tussen dus niet verder aan de orde.
achter veer A 212 324 01 04 (1x rood) ook weer met code 842 voor grotere bodem speling
vul stuk 2 stud 9 mm A 210 325 02 84
maar nu zie ik veren met 1x blauw tot 3x geel (voor de normale versie en met code 842 voor grotere bodem speling dus zonder verdere codes )
en 2x rood (ook weer voor de normale versie en met code 842 voor grotere bodem speling dus zonder verdere codes )
maar goed ik zie door de veren het bos niet meer en weet dus nu niet of ik volgens oem specificaties moet gaan zoeken of juist ff tandje zwaarder zodat ie iets hoger staat ???
bij de w114 was het wel zo dat ik uit eindelijk oem verzwaarde veren gehaald had en deze ook daad werkelijk hoger kwam te staan maar goed die veren hadden 40+ jaar ervaring
deze zijn 10 jaar en bijna 4 ton oud komt ie met oem dan ook hoger te staan of moet ik gaan kijken naar andere veren of rubbers ???
mocht iemand mij hier in kunnen en willen helpen dan houd ik mij zeer aan bevolen
oja en tevens is het idee om op den duur een trekhaak te plaatsen
w212 taxi veren bos
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Zo ver ik weet en ik kan inschatten zijn dezen nog goed
Maar ff voor mijn idee/ beeldvorming
Wat kunnen de dempers voor invloed hebben bij het al rustig over de drempels rijden ?
Ik meende dat de dempers dempen bij het in en uit veren
Bij het rustig doen deze dat vele malen minder dan bij hogere snelheden
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
MB bepaald de veren me "punten " hoe meer opties en zaken op of aan gebouwd komen er punten bij. Hoe meer punten hoe stugger de veer.
Als je het chassisnummer stuurt kan ik wel even kijken welke veer je moet hebben en welke wanneer je een trekhaak zou hebben.
Als je het chassisnummer stuurt kan ik wel even kijken welke veer je moet hebben en welke wanneer je een trekhaak zou hebben.
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja dat kan ik mij voorstellen dat een fabrikant de veren bepaald afhankelijk van de opties daar krijg je de kleur code van
maar tegelijkertijd ben ik toch wel heel erg benieuwd naar de standaard bodemvrijheid van een w212 ?
en wat de optie extra bodem vrijheid geeft
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Blijkbaar ben ik er een paar jaartjes uit ... Tegenwoordig hanteren ze geen puntentelling meer lijkt het . wel verschil tussen meer bodemvrijheid code 482 en code 485
Wanneer ik de code filter uitzet krijg ik wel een ander onderdeelnummer . Wat het verschil is ? . In ieder geval hanteren ze geen punten telling meer met de nieuwere modellen.
Wanneer ik de code filter uitzet krijg ik wel een ander onderdeelnummer . Wat het verschil is ? . In ieder geval hanteren ze geen punten telling meer met de nieuwere modellen.
- Bijlagen
-
- W212 Veer achter 2.jpg (31.53 KiB) 842 keer bekeken
-
- W212 veer achter.jpg (17.98 KiB) 842 keer bekeken
-
- W212 veer voor.jpg (17.72 KiB) 842 keer bekeken
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Tijden veranderen MarcoElGriffo schreef: ↑22 sep 2022 21:46 Blijkbaar ben ik er een paar jaartjes uit ... Tegenwoordig hanteren ze geen puntentelling meer lijkt het . wel verschil tussen meer bodemvrijheid code 482 en code 485
Wanneer ik de code filter uitzet krijg ik wel een ander onderdeelnummer . Wat het verschil is ? . In ieder geval hanteren ze geen punten telling meer met de nieuwere modellen.
Maar als je het filter aan laat kom je op de 1x rood veer (op de achteras) uit zoals partslink ook aangeeft (als ik de foto's goed interpreteer )
Maar wel met code 482
Maar er is dus ook geen kleur schema of verklaring bij Mercedes ?
Ik zie bij partslink wel verschil in gewicht tussen de 1x rood en 2x rood dat 2x rood zwaarder is maar wat daar van waar is
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Waarom ze 1x rood gebruiken ? Geen idee eigenlijk.
2x rood is denk ik wel een zwaardere uitvoering
2x rood is denk ik wel een zwaardere uitvoering
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3194
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Behalve de veren zou ik het zoals Plorie al zei ook in de demping zoeken. Met minder demping veert eea meer door. De comfy 16 inch bandenmaat veert ook meer dan een plat 18 of 19 inch bandje.
Laag is minder luchtweerstand en dus gunstiger verbruik
Titanium skidblocks voor vonken net als in de Formule 1 is misschien een alternatief
Laag is minder luchtweerstand en dus gunstiger verbruik
Titanium skidblocks voor vonken net als in de Formule 1 is misschien een alternatief
-
- Berichten: 2216
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
En los daarvan, hoe ervaar jij het comfort van die taxi?
Wij hebben moeders al een paar jaar in een Aatje rijden, prima auto, ook voormalig taxi. A160cdi. >4 ton op de klok. Ik vind het ding alleen zo klapperen. Op de kasseien is het net of een draagarm rammelt. Toch is alles degelijk en spelingsvrij en de schokbrekers in orde.
Wij hebben moeders al een paar jaar in een Aatje rijden, prima auto, ook voormalig taxi. A160cdi. >4 ton op de klok. Ik vind het ding alleen zo klapperen. Op de kasseien is het net of een draagarm rammelt. Toch is alles degelijk en spelingsvrij en de schokbrekers in orde.
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik zal het een smet de garage overleggenPoppel180 schreef: ↑23 sep 2022 09:27 Behalve de veren zou ik het zoals Plorie al zei ook in de demping zoeken. Met minder demping veert eea meer door. De comfy 16 inch bandenmaat veert ook meer dan een plat 18 of 19 inch bandje.
Laag is minder luchtweerstand en dus gunstiger verbruik
Titanium skidblocks voor vonken net als in de Formule 1 is misschien een alternatief
ja de 16 inch rijd wel lekker dan de 18/19 inch stuiterbandjes
eeh ja iets hoger op zn pootjes zal iets met het verbruik gaan doen
ja zo iets maar dan ben ik bang dat ie vast gaat lopen op een drempel
ik zal eens goed gaan kijken bedankt voor de tip
ja best goed rijd nog steeds niet verkeerd (maar goed was een w639 gewend) ik had ook een rammeltje maar dat waren spoor stokjes voor en die meteen opgelost samen met een beurtje maar verder rijd ie dan als een E klasse hoort te rijdenJantjeV8 schreef: ↑23 sep 2022 10:09 En los daarvan, hoe ervaar jij het comfort van die taxi?
Wij hebben moeders al een paar jaar in een Aatje rijden, prima auto, ook voormalig taxi. A160cdi. >4 ton op de klok. Ik vind het ding alleen zo klapperen. Op de kasseien is het net of een draagarm rammelt. Toch is alles degelijk en spelingsvrij en de schokbrekers in orde.
- janpieter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 27 nov 2011 10:36
- Mercedes-Benz: W212 E250 cgi Avangarde 2009
- Specialisatie: recreatie en techniek
- Locatie: Asten
Ik heb een schroefset van KW er onder achter op de laagste stand voor op de middelste stand. wielen zijn 19 inch en ik raak helemaal niets tot nu toe. de auto ligt zeker 5 cm lager als origineel. comfort is zeker niet zoals het was voorheen maar ik vindt dat fijner rijden veel strakker en direct insturen.
Mvg,
Jan Pieter.
Jan Pieter.
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
bedankt voor je reactiejanpieter schreef: ↑26 sep 2022 21:59 20220610_070200694_iOS (2).jpg
Ik heb een schroefset van KW er onder achter op de laagste stand voor op de middelste stand. wielen zijn 19 inch en ik raak helemaal niets tot nu toe. de auto ligt zeker 5 cm lager als origineel. comfort is zeker niet zoals het was voorheen maar ik vindt dat fijner rijden veel strakker en direct insturen.
ik denk dat dat vaak weer komt dat de vering stugger is dat ie minder door deind
weet je heel toevallig de hoogtes van voor de verlaging ?