Beste mede leden,
Ik wil dpf en Egr weg laten programmeren, ben helemaal klaar met alle ellende die ik ondervind door het systeem! Kost veel geld en tijd.
Het gaat hier om een viano 3.0 V6
Nu las ik ergens op het forum dat je na het weg programmeren van het dpf en Egr, ook problemen krijgt met deze onderdelen die niet meer van nut zijn en toch nog op de motor bevestigd zitten.” Of heb ik dit verkeerd begrepen?? Lijkt mij dat wanneer de dpf leeg is en is weg geschreven er ook geen problemen van kunnen komen?!
Graag hoor ik vak jullie en ook van mensen die dit reeds gedaan hebben en hun ondervindingen.
En omtrent nieuwe regelgeving (keuring-apk) woon in Spanje en daar doen ze ook Nl apk en zijn niet heel moeilijk
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Roetfilter en dpf weg programmeren
- LewisYall
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 04 okt 2018 13:31
- Mercedes-Benz: S203 C320 CDI Avantgarde Combi
- Specialisatie: Houthakken
Bij mijn auto met 3.0 V6 diesel zijn alleen de EGR en EKAS plus wervelkleppen in de inlaatspruitstukken weggehaald/weggeschreven. M’n roetfilter zit er nog, en in de 50.000 km die ik er nu mee gereden heb, heb ik (afgezien van wat olielekkage vanuit de turbo) nul problemen of motorstoringen gehad. Ook met uitlezen heb ik geen motorstoringen.
Als ze in Spanje niet zo moeilijk doen over het ontbreken van een roetfilter kan je die ook leeghalen, maar ik heb daar dus geen ervaring mee.
Als ze in Spanje niet zo moeilijk doen over het ontbreken van een roetfilter kan je die ook leeghalen, maar ik heb daar dus geen ervaring mee.
Ex: S203 C 270 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Ja, of leeghalen of vervangen door een pijp. Ik had het laatste gedaan, waardoor je altijd bij een keuring het filter weer terug kunt hangen.
Bij wegschrijven gaat je auto niet meer regenereren, wanneer je het filter laat hangen met een eventuele verstopping tot gevolg.
Je auto gaat straks overigens wel meer stinken, maar dat merk je vanzelf.
Bij wegschrijven gaat je auto niet meer regenereren, wanneer je het filter laat hangen met een eventuele verstopping tot gevolg.
Je auto gaat straks overigens wel meer stinken, maar dat merk je vanzelf.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Dank voor je schrijven Minne,
Nee ik haal het DPF leeg, nu las ik ook zojuist iets over lambda weg programmeren te samen met Egr en dpf ?
Ja sorry voor de vele vragen, maar in Spanje gaat alles wat complexer en wil niet straks stil staan ergens in Frankrijk
Je wordt hier letterlijke overweldigd met advertenties van thuis tuners... ze werken allemaal met KTAG & KESS (zegt mij niets)
Gr
Nee ik haal het DPF leeg, nu las ik ook zojuist iets over lambda weg programmeren te samen met Egr en dpf ?
Ja sorry voor de vele vragen, maar in Spanje gaat alles wat complexer en wil niet straks stil staan ergens in Frankrijk
Je wordt hier letterlijke overweldigd met advertenties van thuis tuners... ze werken allemaal met KTAG & KESS (zegt mij niets)
Gr
- LewisYall
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 04 okt 2018 13:31
- Mercedes-Benz: S203 C320 CDI Avantgarde Combi
- Specialisatie: Houthakken
Lambda sensoren zijn over het algemeen niet vereist in de regeling van dieselmotoren. Dit komt omdat diesels werken met een overmatige hoeveelheid lucht met brede lambda-verhoudingen. De lucht-brandstofverhouding wordt bovendien afgeregeld d.m.v de hoeveelheid diesel te doseren, i.p.v lucht doseren met een gasklep. Ofwel, op deze manier wordt bij de meeste dieselmotoren de brandstofinjectie geregeld en is lambdaregeling niet nodig. Lambdasensoren zijn echter wel aanwezig op modernere dieselmotoren, maar voor zover ik weet hoeven ze niet weggeschreven te worden.
Ex: S203 C 270 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
Hallo , bij moderne diesels wordt de lambda waarde voor zover ik weet alleen gebruikt voor de uitlaatgas nabehandeling.
De lambda sonde meet hoveel zuurstof er in de uitlaatgassen zit, en bepaald aan de hand daarvan hoeveel brandstof er tijdens dpf regeneratie na-geinjecteerd kan worden om de regeneratie optimaal te laten verlopen.
Groet Jan227
De lambda sonde meet hoveel zuurstof er in de uitlaatgassen zit, en bepaald aan de hand daarvan hoeveel brandstof er tijdens dpf regeneratie na-geinjecteerd kan worden om de regeneratie optimaal te laten verlopen.
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een goed roetfilter leeghalen (dus met een binnenwerk wat gewoon in takt is) is toch eeuwig zonde. Die dingen kosten ruim 2k bij de dealer. Daar ga je toch niet met een pijp in staan beuken tot hij leeg is?
Mijn monteur in Nederland
Zegt mij alleen een deel uit het dpf filter te halen na het uitzetten van het roetfilter zodat hij niet zoveel rookt en hij vertelde mij dat ik de Egr aan moet laten, (zoveel mogelijk aan laten staan) deze beste man is een bekend fenomeen omtrent motor revisie (Mercedes/Volkswagen) en alleen diesels.
Word allemaal wel lastig zo, de ene zeg dit en de andere weer iets anders
Zegt mij alleen een deel uit het dpf filter te halen na het uitzetten van het roetfilter zodat hij niet zoveel rookt en hij vertelde mij dat ik de Egr aan moet laten, (zoveel mogelijk aan laten staan) deze beste man is een bekend fenomeen omtrent motor revisie (Mercedes/Volkswagen) en alleen diesels.
Word allemaal wel lastig zo, de ene zeg dit en de andere weer iets anders
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
eens met Tom, normaal moet je geen probleem hebben met een roetfilter bij normaal dieselgebruik. Alleen wat korte ritjes in de stad is geschikter voor een benzine
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Beste René,
Het moge duidelijk zijn! Dat het dpf en Egr in deze kwestie het probleem zijn en wanneer je het vervangen , gereinigd hebt... komt het gewoon weer terug. Altijd ellende mee ondanks de vele kilometers die ik maak.
Als ik met storing in noodloop sta, kan ik mijn werk op dat moment niet uitvoeren ( dit kost mij klauwen met centen) en een hoop kopzorgen.
Voor mij is het elimineren van het dpf en Egr de oplossing.
Het moge duidelijk zijn! Dat het dpf en Egr in deze kwestie het probleem zijn en wanneer je het vervangen , gereinigd hebt... komt het gewoon weer terug. Altijd ellende mee ondanks de vele kilometers die ik maak.
Als ik met storing in noodloop sta, kan ik mijn werk op dat moment niet uitvoeren ( dit kost mij klauwen met centen) en een hoop kopzorgen.
Voor mij is het elimineren van het dpf en Egr de oplossing.