Hmm.
1 overmaat zuiger tov 3 niet overmaat zuigers.
Cilinderwand kun je volgens mij niet honen ivm nicasil laag
Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat
Compressie te laag cilinder 1
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Het verbaasde mij ook, maar heb de foto's er van op de kotterbank gezien.
En ook verbaasd over 1 cilinder, ik zou ze zelf alle 4 gedaan hebben.
Na terugkomst is hij met die auto bij Louwman in Den Bosch geweest om die reparatie met hen door te spreken. Louwman heeft zelfs contact gehad met Ankara er over. De reparatie zou volledig in orde bevonden zijn.
Waar het mij vooral om ging: 130K en dan aanlopers.... voor Mercedes.
En ook verbaasd over 1 cilinder, ik zou ze zelf alle 4 gedaan hebben.
Na terugkomst is hij met die auto bij Louwman in Den Bosch geweest om die reparatie met hen door te spreken. Louwman heeft zelfs contact gehad met Ankara er over. De reparatie zou volledig in orde bevonden zijn.
Waar het mij vooral om ging: 130K en dan aanlopers.... voor Mercedes.
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Ik heb die collega nogmaals gesproken, kleine correctie/aanvulling op bovenstaande:
Alle 4 de cilinders zijn 0,5mm opgeboord en voorzien van een overmaat zuiger.
Of er een nieuwe chroom/nikasil of wat dan ook laag is aangebracht wist hij niet. (Ik weet niet of het een gietijzer of aluminium blok is?)
Alle kleppen zijn vernieuwd, inclusief hun zittingen en ingeslepen. Ook van de 3 cilinders die er nog prima uit zagen.
Alle 4 de cilinders zijn 0,5mm opgeboord en voorzien van een overmaat zuiger.
Of er een nieuwe chroom/nikasil of wat dan ook laag is aangebracht wist hij niet. (Ik weet niet of het een gietijzer of aluminium blok is?)
Alle kleppen zijn vernieuwd, inclusief hun zittingen en ingeslepen. Ook van de 3 cilinders die er nog prima uit zagen.
Hallo,
Tijdje geleden dat ik wat gepost heb omtrent mijn auto wegens vakantie.
De diagnose die is gesteld is als volgt: ( met camera in cilinder 1 gekeken) + onderdruk
Weet niet of ik het correct uitleg maar goed.. de monteur gaf aan dat er een stukje is afgebroken van mijn klep en die is tegen de zuiger/zuigerveren aangekomen, waardoor deze ook beschadigd is.
Ook deze monteur geeft aan een 2e hands blok erin te laten zetten omdat dit volgens hem goedkoper is dan reviseren.
Hebben jullie eventueel nog tips wat ik zou kunnen doen?
toch reviseren? of een 2e hands blok? of eventueel andere mogelijkheden.
eventueel een adres waar 1 van bovenstaande vragen gedaan kan worden.
dankjulliewel!
Tijdje geleden dat ik wat gepost heb omtrent mijn auto wegens vakantie.
De diagnose die is gesteld is als volgt: ( met camera in cilinder 1 gekeken) + onderdruk
Weet niet of ik het correct uitleg maar goed.. de monteur gaf aan dat er een stukje is afgebroken van mijn klep en die is tegen de zuiger/zuigerveren aangekomen, waardoor deze ook beschadigd is.
Ook deze monteur geeft aan een 2e hands blok erin te laten zetten omdat dit volgens hem goedkoper is dan reviseren.
Hebben jullie eventueel nog tips wat ik zou kunnen doen?
toch reviseren? of een 2e hands blok? of eventueel andere mogelijkheden.
eventueel een adres waar 1 van bovenstaande vragen gedaan kan worden.
dankjulliewel!
JantjeV8 schreef: ↑14 sep 2022 16:39 Het verbaasde mij ook, maar heb de foto's er van op de kotterbank gezien.
En ook verbaasd over 1 cilinder, ik zou ze zelf alle 4 gedaan hebben.
Na terugkomst is hij met die auto bij Louwman in Den Bosch geweest om die reparatie met hen door te spreken. Louwman heeft zelfs contact gehad met Ankara er over. De reparatie zou volledig in orde bevonden zijn.
Waar het mij vooral om ging: 130K en dan aanlopers.... voor Mercedes.
Ben het volkomen met je eens.. bij mij staat er ook iets van 160k op de teller.
en een 2.0 blok zou normaal gesproken goede blokken moeten zijn is mij verteld
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Tja, reviseren of een ander blok. Persoonlijk hoor/lees je teveel kernproblemen met deze blokken. Dus een gebruikt blok met een ton gelopen.... Hmmm, ik denk toch dat ik dan voor revisie zou gaan. Feitelijk is het hart dan weer op nieuwstaat.
Het zal ook schelen wat je zelf kunt en wilt doen. Reviseren en zelf er in en er uit lepelen scheelt uren, dat soort werkzaamheden.
Het zal ook schelen wat je zelf kunt en wilt doen. Reviseren en zelf er in en er uit lepelen scheelt uren, dat soort werkzaamheden.