Ik heb gisteren de conductor plate vervangen van de 5 gang 722.6 versnellingsbak in mn CLS55.
Bij het drainen kwam er 6 liter uit. Nu las ik dat je niet meer dan 4 liter moest bijvullen, omdat je de bak dan overvult. Klopt dit?
Of kan ik gewoon onderstaande stappen volgen:
-6 liter bijvullen via de versnellingsbak pijlstok opening
-Motor starten
-Door alle versnellingen gaan voor een paar minuten
-Met de pijlstok meten en bijvullen indien nodig
Advies vullen na 722.6 versnellingsbak service
- nd-photo.nl
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 21 apr 2022 23:44
- Mercedes-Benz: 2005 Mercedes CLS55 AMG
- Specialisatie: Hobby DIY
- Locatie: Toverland, Sevenum
- Contacteer:
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Meten is weten met een peilstok. Handig om dat ook vooraf te doen, dan heb je een beter beeld hoeveel erin zat.
Heb je alleen het carter afgetapt? Dan is 6L wel erg veel.
Heb je alleen het carter afgetapt? Dan is 6L wel erg veel.
Logboek S500.
- nd-photo.nl
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 21 apr 2022 23:44
- Mercedes-Benz: 2005 Mercedes CLS55 AMG
- Specialisatie: Hobby DIY
- Locatie: Toverland, Sevenum
- Contacteer:
Ja alleen het carter, auto stond wel schuin op dat moment (op assteunen alleen aan de voorkant). Dat verklaart mogelijk waarom er meer uitkwam dan ik had verwacht. Auto stond op assteunen omdat ik het onderstel aan de voorkant heb ververst (draagarmen en fusee/stuurkogels).
Insteek is om initieel maximaal 6 liter erin te doen (hetzelfde wat eruit is gekomen) en dan goed peilen of hij binnen de marges valt. Blijkbaar is het bij de 722.6 nogal essentieel om juiste hoeveelheid olie erin te hebben.
Ik moet alleen even zeker weten of ik gewoon zo 6 liter erin kan knallen via de pijlstof, of dat het beter is om bijvoorbeeld eerst 4 liter erin te doen, dan auto starten en door versnellingen heen halen en daarna de resterende 2 liter.
Insteek is om initieel maximaal 6 liter erin te doen (hetzelfde wat eruit is gekomen) en dan goed peilen of hij binnen de marges valt. Blijkbaar is het bij de 722.6 nogal essentieel om juiste hoeveelheid olie erin te hebben.
Ik moet alleen even zeker weten of ik gewoon zo 6 liter erin kan knallen via de pijlstof, of dat het beter is om bijvoorbeeld eerst 4 liter erin te doen, dan auto starten en door versnellingen heen halen en daarna de resterende 2 liter.
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- nd-photo.nl
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 21 apr 2022 23:44
- Mercedes-Benz: 2005 Mercedes CLS55 AMG
- Specialisatie: Hobby DIY
- Locatie: Toverland, Sevenum
- Contacteer:
Niet gezien (net even gekeken). Kwam daardoor op dit filmpje van Meyle en daar vullen ze ook gewoon meer dan 4 liter (5 liter in dit geval).
https://www.youtube.com/watch?v=ez4ZqOUAMD4
M.a.w. ik ga die 6 liter erin doen en dan van daaruit verder werken. Bedankt voor de tip!
https://www.youtube.com/watch?v=ez4ZqOUAMD4
M.a.w. ik ga die 6 liter erin doen en dan van daaruit verder werken. Bedankt voor de tip!
- douwewe
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
als je meer vult dan in je carter kan zal hij overstromen .
bij de w126 moeten we ook eerst 5 liter vullen dan starten alle versnellingen en koppel omvormer even vol pompen en dan de rest bij vullen.
anders overstroomt hij
bij de w126 moeten we ook eerst 5 liter vullen dan starten alle versnellingen en koppel omvormer even vol pompen en dan de rest bij vullen.
anders overstroomt hij
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
- ElGriffo
- Berichten: 8358
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Heel kort .
Als bak leeg is en koppelomvormer niet eerst vullen met 4 ltr . Dan starten en laten lopen . Wanneer motor stationair loopt 1.5 liter ofzo bijvullen en met lopende motor peilen met de werkplaats peilstok. Daar staan 2 Nivo’s bij 25 graden olie temp en 80 graden . Wanneer de auto net loopt rond de Max van 25 graden afvullen en dan warm laten draaien met eventueel even door alle versnellingen halen
Naarmate de olietemp van de bak stijgt zal het nivo ook steigen . Wanneer de bakolie goed warm is 80 graden dan moet ie tussen min en Max van het 80graden schaal .
En dus altijd met lopende motor ( check ondertussen ook even op lekkages )
Houd wel in dat je de juiste werkplaats peilstok moet hebben. ( onderdeelnummer begint met 140)
Als bak leeg is en koppelomvormer niet eerst vullen met 4 ltr . Dan starten en laten lopen . Wanneer motor stationair loopt 1.5 liter ofzo bijvullen en met lopende motor peilen met de werkplaats peilstok. Daar staan 2 Nivo’s bij 25 graden olie temp en 80 graden . Wanneer de auto net loopt rond de Max van 25 graden afvullen en dan warm laten draaien met eventueel even door alle versnellingen halen
Naarmate de olietemp van de bak stijgt zal het nivo ook steigen . Wanneer de bakolie goed warm is 80 graden dan moet ie tussen min en Max van het 80graden schaal .
En dus altijd met lopende motor ( check ondertussen ook even op lekkages )
Houd wel in dat je de juiste werkplaats peilstok moet hebben. ( onderdeelnummer begint met 140)
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- nd-photo.nl
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 21 apr 2022 23:44
- Mercedes-Benz: 2005 Mercedes CLS55 AMG
- Specialisatie: Hobby DIY
- Locatie: Toverland, Sevenum
- Contacteer: