W204 Multimedia inbouw

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Hurde
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2020 18:41
Mercedes-Benz: W204 - C180 Kompressor Blue Efficiency

08 aug 2022 11:12

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om het originele navigatie systeem ietwat om te zetten naar een Raspberry "Multimedia".

Het gaat om de wagen W204 C180 - 2009 met Comand en het grotere navigatie scherm :

Code: Selecteer alles

A204 820 40 97 9F45
Het doel is om het scherm te laten zitten en er Raspberry er op te laten "Draaien" zonder kabels door te knippen en
hooguit netjes in te breken.

Voor wat ik kan zien heeft het scherm zijn video ingang vanaf comand met een LVDS kabel. klopt dat ?
voor een wagen uit 2009 gok ik van wel.
Dan zou ik d.m.v een LVDS interface er beeld op kunnen krijgen (theoretisch).

Dan komt de vraag, wat comand gaat doen als hij het scherm niet meer kan projecteren.
Schakelt comand uit, gooit hij simpelweg een probleem code, of vrijwel niets ? ( dat kan ik uiteraard zelf ook nagaan, maar voordat het dashboard uitelkaar gehaald wordt, ben ik nieuwsgierig naar andere mb gebruikers-ervaringen )

Als we eenmaal zover komen en beeld hebben, dan komen we bij geluid,gps en radio.

Dit wou ik dan ook deels via het bestaande comand laten lopen.

Raspberry > Comand Aux ingang > Stereo ( Dan moet comand altijd in AUX staan en aangezien comand dit onthoudt bij het uitzetten van de wagen scheelt dat gedoe ^^ )

Vervolgens kom ik bij GPS en FM Radio, want ik snap niet waar de bepaalde typen FAKRA connectoren vandaan gehaald kunnen worden.
iemand een idee? volgens de pinout schema's gaat het om FAKRA B & C... maar alkijkende naar de schema's heeft elke fakra weer een verschillend "ontwerp" bij diverse winkels :roll:

maakt het de wagen uit als comand geen gps meer ontvangt?
hangt dit samen met de anti-diefstal en of wagen prestatie?

Gaat de wagen reageren als de FM Radio is verdwenen? het lijkt mij anders niet :lol:

Als het allemaal zou kunnen kom ik met een paar andere vragen, maar dat is voor later :P

Alvast Dank! ^^
Plaats reactie