Hallo
Sinds kort rijd ik een Mercedes CLS 350 uit 2005 met 175.500 km op de teller.
Vanmorgen ging mijn vrouw ermee weg en na een tijdje rijden heeft zij wat meer gas gegeven.
Vlak daarna ging het motorstoringslampje aan ook ging die in noodloop.. stationair stotterde die een beetje maar de toerenteller bleef netjes staan.
Nadat ze aan de auto aan de kant heeft gezet en opnieuw gestart heeft is het lampje uit en zijn er geen problemen meer. Inmiddels alweer zo'n 25 km gereden maar het lampje blijft uit en de auto rijdt normaal.
Contact gehad met de verkoper en die zegt dat het aan de benzine zou kunnen liggen aangezien ik gewoon Euro 95 E10 hebt getankt...
Mijn vraag is zou dit hieraan kunnen liggen ?
P.S het probleem met de balansassen en ketting is bij 148.000 opgelost daar heb ik de rekening van. Ook heeft die zo'n 5.000 km geleden bij Gomes een b beurt gehad en zijn de remmen rondom vervangen.
Ben benieuwd naar jullie meningen.
Gr René
Cls 350 vraagje
Ben ook geen fan van 95, maar theoretisch zou de auto er op moeten lopen, heb ook ervaring met een Smart die op 95 voor geen meter loopt dus nu ook standaard 98 erin.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Zou kunnen, in euro 95 zit een aandeel water en dat kan uiteindelijk problemen geven. In al mijn benzine auto’s gaat euro 98, vooral in mijn benzinemotor met carburateur geeft dit echt een groot verschil qua starten en stationair loop.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Gelukkig zit er in 95 geen water, maar maximaal 10% bio-ethanol (E10). Dit is echter hygroscopisch (trekt water aan) waardoor na verloop van tijd wel water in de benzine kan komen.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 mar 2019 07:04
- Mercedes-Benz: CLS 350 C219
- Locatie: Heerlen ( Zuid-Limburg)
Hallo
Probleem is inmiddels opgelost er was 1 bobine niet goed. Inmiddels heb ik ze alle 6 vervangen.
Sindsdien wel 98 getankt ga ik ook blijven doen denk ik.
Vandaag wel nog iets raars gehad.
Ik reed 80 en toen ging de automaat uit zichzelf naar een lagere versnelling dus toen naar handmatig weer in de goede gezet. Daarna weer in drive gezet en nu niks meer aan de hand.
En hoorde voor het eerst onder het rijden de luchtvering.... Dat geluid wat je hoort als je de auto ontgrendeld... Maar dan even onder het rijden maar ook niet lang....
De auto rijdt verder perfect alleen voor heb ik een rammeltje dus er zal ergens wel een rubber versleten zijn. Hier wordt volgende week naar gekeken.
Gr René
Probleem is inmiddels opgelost er was 1 bobine niet goed. Inmiddels heb ik ze alle 6 vervangen.
Sindsdien wel 98 getankt ga ik ook blijven doen denk ik.
Vandaag wel nog iets raars gehad.
Ik reed 80 en toen ging de automaat uit zichzelf naar een lagere versnelling dus toen naar handmatig weer in de goede gezet. Daarna weer in drive gezet en nu niks meer aan de hand.
En hoorde voor het eerst onder het rijden de luchtvering.... Dat geluid wat je hoort als je de auto ontgrendeld... Maar dan even onder het rijden maar ook niet lang....
De auto rijdt verder perfect alleen voor heb ik een rammeltje dus er zal ergens wel een rubber versleten zijn. Hier wordt volgende week naar gekeken.
Gr René