Hoi benz rijders,
Ik heb een clk uit 2004. Daarin zit een climate controle in (zie foto 1) die ik zou willen vervangen door (zie foto 2).
De digitale airco (ofwel climate control foto 2) heeft 16 stelmotortjes in het kachelhuis die automatisch regelen waar de luchtstroom vandaan moet komen. Een regulier kachelhuis (foto 1) heeft er 10. Het systeem er achter is totaal anders. Ik heb begrepen dat dit niet gaat werken!
Heeft iemand hier ervaring mee, of een oplossing of werken de belangrijkste zaken wel en kun je dit toch gewoon vervangen!
Ik hoor het graag!
Climate controle clk 2004
- Bijlagen
-
- E47878E6-4258-4F94-B96B-A89372CF3DD0.png (1.11 MiB) 253 keer bekeken
-
- C607BFF6-E969-4181-8236-251560D17A7B.jpeg (84.32 KiB) 253 keer bekeken
-
- 88C14502-B613-47DD-8173-21A9BD4FDD95.jpeg (78.54 KiB) 253 keer bekeken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Zelf het antwoord gevonden
Luxury Climate Control was een optie op de W203/C209-modellen en kan eenvoudig achteraf worden ingebouwd; de bedrading voor de besturingseenheid bleef ongewijzigd, waardoor dit een plug-and-play upgrade was.
Het systeem biedt enkele voordelen ten opzichte van de standaard bedieningskop, maar het grootste verschil is aantoonbaar cosmetisch.
Mercedes adverteert de eenheid als volgt:
'Als u comfort naar een heel nieuw niveau wilt tillen, is er ook een optionele luxe klimaatregeling beschikbaar.
Dit gebruiksvriendelijke systeem stelt de inzittenden in staat om hun ideale temperatuur en luchtstroom in hun eigen individuele klimaatzone in te stellen. Het beschikt ook over sensoren voor zon en vervuilende stoffen, samen met stof- en koolstoffilters, om een frisse cabineomgeving te helpen behouden.'
Technische verschillen
Auto's die in de fabriek waren voorzien van Luxury Climate Control, hebben de volgende verschillen ten opzichte van standaard:
Luxe Standaard
LCD-display / schakelaars met achtergrondverlichting Geschilderd displaypaneel
10 Klepactuatormotoren 6 Klepactuatormotoren
Multifunctionele sensor Dauwpuntsensor
Onafhankelijke regeling van de luchtrichting Enkele regeling van de luchtrichting
Verlichte dashboardventilatie -
Zon positie sensor -
Actieve koolfilters -
Het is heel goed mogelijk om deze extra onderdelen te monteren, maar extreem tijdrovend en duur.
Deze extra's zijn niet vereist om het eigenlijke bedieningspaneel achteraf te monteren.
Luxury Climate Control was een optie op de W203/C209-modellen en kan eenvoudig achteraf worden ingebouwd; de bedrading voor de besturingseenheid bleef ongewijzigd, waardoor dit een plug-and-play upgrade was.
Het systeem biedt enkele voordelen ten opzichte van de standaard bedieningskop, maar het grootste verschil is aantoonbaar cosmetisch.
Mercedes adverteert de eenheid als volgt:
'Als u comfort naar een heel nieuw niveau wilt tillen, is er ook een optionele luxe klimaatregeling beschikbaar.
Dit gebruiksvriendelijke systeem stelt de inzittenden in staat om hun ideale temperatuur en luchtstroom in hun eigen individuele klimaatzone in te stellen. Het beschikt ook over sensoren voor zon en vervuilende stoffen, samen met stof- en koolstoffilters, om een frisse cabineomgeving te helpen behouden.'
Technische verschillen
Auto's die in de fabriek waren voorzien van Luxury Climate Control, hebben de volgende verschillen ten opzichte van standaard:
Luxe Standaard
LCD-display / schakelaars met achtergrondverlichting Geschilderd displaypaneel
10 Klepactuatormotoren 6 Klepactuatormotoren
Multifunctionele sensor Dauwpuntsensor
Onafhankelijke regeling van de luchtrichting Enkele regeling van de luchtrichting
Verlichte dashboardventilatie -
Zon positie sensor -
Actieve koolfilters -
Het is heel goed mogelijk om deze extra onderdelen te monteren, maar extreem tijdrovend en duur.
Deze extra's zijn niet vereist om het eigenlijke bedieningspaneel achteraf te monteren.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Misschien niet helemaal de bedoeling, maar kijk ook even op YT facelift upgrade.. in 4 delen.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
Hoi,
Thnx voor je reactie!
Ik heb het gezien, wrm in vredesnaam de gehele zijkant eruit moet is nog steeds een ?
Ik ga zelf de radio en kachel vervangen, dit is niet zo ingewikkeld!
Radio is speciaal voor Mercedes ontwikkeld en is plug and play!
Thnx voor je reactie!
Ik heb het gezien, wrm in vredesnaam de gehele zijkant eruit moet is nog steeds een ?
Ik ga zelf de radio en kachel vervangen, dit is niet zo ingewikkeld!
Radio is speciaal voor Mercedes ontwikkeld en is plug and play!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd