Omdat de kettingset na 50k weer rek heeft.
Motort nu echt naar de knoppen HELP!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Nou, ik weet niet welke 204's die 'specialist' allemaal onderhanden heeft gehad, maar de 204 staat (los van zijn scheurende subframe) nou niet echt bekend om zijn onbetrouwbaarheid...Demoder schreef: ↑15 jun 2022 17:27 Zo ben ff klaar met mercedes! Computer module automatische bak vervangen 1350,- Benzine pomp vervangen 1500,- de ketting heeft nu bij 50duizend km al 2 graden rek en nu een oliedruk probleem door de balansas. Kosten die er aan komen ongeveer 6000,- ( alles moet uit elkaar) Het is een W204 uit 2011 met nu 156duizend op de teller. Een bekend probleem zegt de Mercedes specialist. Ketting was al vervangen bij 105 duizend.
Maar als die 'specialist' er een hoop gezien heeft, zijn het misschien wel alleen die, die hij onderhanden heeft gehad...
Wat een nonsens te stellen dat dit (zoals het hier gepresenteerd wordt) een bekend probleem is (ik lees overigens meervoud, dus dat alles is 1 probleem?)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Heb jij nou echt niks beters te doen dan hier op het forum werkelijk niets anders toe te voegen dan je
ongenuanceerde mening in maximaal 3 tot 9 woorden zonder enige onderbouwing ?
(en de pik te hebben op een paar forumleden van het eerste uur met kennis van zaken….)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13 dec 2020 00:25
- Mercedes-Benz: C180
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
ChrisL schreef: ↑15 jun 2022 21:53Heb je de 156 duizend zelf gereden ? was het een import auto? weet je zeker dat er niet meer dan 156 Duizend KM op zitten?Demoder schreef: ↑15 jun 2022 17:27 Zo ben ff klaar met mercedes! Computer module automatische bak vervangen 1350,- Benzine pomp vervangen 1500,- de ketting heeft nu bij 50duizend km al 2 graden rek en nu een oliedruk probleem door de balansas. Kosten die er aan komen ongeveer 6000,- ( alles moet uit elkaar) Het is een W204 uit 2011 met nu 156duizend op de teller. Een bekend probleem zegt de Mercedes specialist. Ketting was al vervangen bij 105 duizend. Nu kan ik 2 dingen doen. De auto in de brand steken of de motor laten vervangen. Dat laatste is misschien wel de beste en goedkoopste oplossing. Iemand ervaring met het wisselen van de motor? Kosten/tijd enz? En mocht er iemand zijn die een andere oplossing heeft dan hoor ik het graag. De opmerking beter een ster in je ruit dan op de motorkap gaat nu bij mij steeds meer een betekenis krijgen.
gekocht met 123k op de teller. is in NL gekomen met 85k op de teller. Na 2 jaar DE en alle onderhouds/repa bonnen zitten erbij.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13 dec 2020 00:25
- Mercedes-Benz: C180
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Ik heb vernomen dat de balansas onder in de motor zit met een eigen ketting. Daar aan zit de oliepomp en die zit in het blok verwerkt.
De motor moet er uit omdat er geen carterpan aanwezig is blijkbaar.
Ik heb er geen verstand van maar dit krijg ik door van de garage.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13 dec 2020 00:25
- Mercedes-Benz: C180
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
In onderhoud bij AVS auto's in Oud-Beijerland. Hebben contact met een Mercedes specialist die ze inschakelen bij dingen die ze wel weten maar als second opinion willen weten. Ze staan erg goed aangeschreven als een garage met erg veel kennis.
Ik zou eerst een keuring van de auto als geheel laten uitvoeren en dan beslissen wat te doen. hij krijgt nu wel de leeftijd dat rubbers aan ophanging ook vervangen moeten worden en de onderkant moet je ook eens bekijken naar roestvorming.
als je alle bonnen nog hebt heb je dan niet garantie op delen/reparaties?
vind wel enorm veel kosten en slechte kwaliteit onderdelen.
Ik zou je ook adviseren de auto naar iemand met Mercedes kennis te brengen en niet naar universeel die beginnen van alles te vervangen terwijl dit soms niet nodig is bijv. printplaat automaat 7G kan wellicht ook met een revisie van paar honderd euro al gefixt worden.
vind wel enorm veel kosten en slechte kwaliteit onderdelen.
Ik zou je ook adviseren de auto naar iemand met Mercedes kennis te brengen en niet naar universeel die beginnen van alles te vervangen terwijl dit soms niet nodig is bijv. printplaat automaat 7G kan wellicht ook met een revisie van paar honderd euro al gefixt worden.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik lees elders dat deze auto direct na aankoop gechipt is, wellicht dat 1 en ander met elkaar te maken heeft...
Ik was even op zoek gegaan want tenzij ik er overheen lees: ik zie nergens een type staan...
Het is dus een 1.8 gechipt bij de 123K met een AMG speedshifter (wat dat ook (op een 1.8) mag betekenen)
Misschien is het toch handig om eens voor een 2nd opinion te gaan bij een echte MB kenner (dealer of echte specialist)
Misschien dat ik er naast zit (ik ben geen specialist) maar een balansassen probleem kwam vooral bij een bepaalde 350 serie voor dacht ik, en een motorblok (als in verbrandingsmotor met olie als smering) zonder carterpan daar heb ik nog nooit van gehoord...
Ik was even op zoek gegaan want tenzij ik er overheen lees: ik zie nergens een type staan...
Het is dus een 1.8 gechipt bij de 123K met een AMG speedshifter (wat dat ook (op een 1.8) mag betekenen)
Misschien is het toch handig om eens voor een 2nd opinion te gaan bij een echte MB kenner (dealer of echte specialist)
Misschien dat ik er naast zit (ik ben geen specialist) maar een balansassen probleem kwam vooral bij een bepaalde 350 serie voor dacht ik, en een motorblok (als in verbrandingsmotor met olie als smering) zonder carterpan daar heb ik nog nooit van gehoord...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Vooral de conclusie die daaraan verbonden wordt:
"...en een AMG speedshift bak waardoor er nog aardig wat vermogen nog bij kan mocht ik dat willen."
Zoals ik al zei, even langs de echte dealer, kan gelijk die sinds 09-10-2019 nog openstaande terugroepactie uitgevoerd worden...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13 dec 2020 00:25
- Mercedes-Benz: C180
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Hij gaat nu ook naar een specialist. En ja ik heb het uit laten zoeken. Er zit echt een amg speedshift bak in. Dit is in Duitsland een optie blijkbaar. Je kon kiezen met of zonder flippers. In de mb decoder staat dit ook vermeld met ingave van het chassisnummer. Het is een bak met natte olaatkoppeling. En ik heb het vergeleken met een andere 1.8. En die schakelt idd een stuk langzamer.Marco schreef: ↑24 jun 2022 22:33 Ik lees elders dat deze auto direct na aankoop gechipt is, wellicht dat 1 en ander met elkaar te maken heeft...
Ik was even op zoek gegaan want tenzij ik er overheen lees: ik zie nergens een type staan...
Het is dus een 1.8 gechipt bij de 123K met een AMG speedshifter (wat dat ook (op een 1.8) mag betekenen)
Misschien is het toch handig om eens voor een 2nd opinion te gaan bij een echte MB kenner (dealer of echte specialist)
Misschien dat ik er naast zit (ik ben geen specialist) maar een balansassen probleem kwam vooral bij een bepaalde 350 serie voor dacht ik, en een motorblok (als in verbrandingsmotor met olie als smering) zonder carterpan daar heb ik nog nooit van gehoord...
Maar goed il zit nog steeds met het probleem.