Beste forum leden.
Afgelopen week heb ik de dashboard verwijderd om de kachel en airco unit te verwijderen. Dus alles losgehaald. Ook de stuur airbag en andere onderdelen.
Na terugplaatsen gaat nu bij contact direct de lampen aan ondanks dat de schakelaar op 0 staat. Ook doen de knipperlichten en ruitenwissers en toeter het niet meer. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn alvast bedankt.
W639 elektrische storing
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Waarom je lampen meteen aangaan, geen idee
Maar de rest zit allemaal in en rond de stuurkolom, even controleren of al je stekkers juist zijn geplaatst misschien.
De rest is Meten is weten ...
Maar de rest zit allemaal in en rond de stuurkolom, even controleren of al je stekkers juist zijn geplaatst misschien.
De rest is Meten is weten ...
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
dat de lampen direct aangaat heeft met instelling in dashboard te maken.
en dat de knipperlichten, claxon, ect niet meer werkt als auto op contact staat
of als motor aan draaien is ligt waarschijnlijk aan contactslot.
en dat de knipperlichten, claxon, ect niet meer werkt als auto op contact staat
of als motor aan draaien is ligt waarschijnlijk aan contactslot.
Hoi ja klopt voor het verwijderen van de stuur hendels en dashboard was alles ok. Na het terugplaatsen zijn de kwalen opgetreden heb nu alles weer los dacht iets met stekkertjes ofzo maar alles lijkt goed verbonden. Mijn vraag is is het een massa wat los zit of iets dergelijks of een relais. Probleem is dat de de verlichting schakelaar geen invloed heeft op de koplampen. Verder dus de toeter die het niet doet knipperlichten ook alarm lichten niet en ook ruitenwisser doet het niet. Begrijp alleen niet dat 1 probleem wat ik misschien zelf heb aangericht zoveel verschillende dingen storing kan geven. Een airbagring heeft die invloed op verlichting of rijtenwissers. Dus misschien weet iemand welk probleem zoveel problemen kan geven zitten ze allemaal samen aangesloten op 1 massa kabel of op 1 relais. Iemand meer info. Over of ze ergens met elkaar zijn verbonden
Alvast bedankt
Alvast bedankt
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Heb je dit alles gedaan met afgekoppelde accu en daarna weer aangesloten, of met de accu nog aangesloten ?
Zoals gezegd Meten is weten, en zou ik beginnen met de Toeter, die lijkt me makkelijk
Anders uit laten lezen ..en diagnose stellen.
Zoals gezegd Meten is weten, en zou ik beginnen met de Toeter, die lijkt me makkelijk
Anders uit laten lezen ..en diagnose stellen.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
Hoi heb de accu een losgekoppeld. Ok sorry klein vraagje toeter meten bedoel je kijken of er spanning op zit neem ik aan toch bedanktdeJongTimer schreef: ↑15 jun 2022 23:13 Heb je dit alles gedaan met afgekoppelde accu en daarna weer aangesloten, of met de accu nog aangesloten ?
Zoals gezegd Meten is weten, en zou ik beginnen met de Toeter, die lijkt me makkelijk
Anders uit laten lezen ..en diagnose stellen.
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
De toeter word aangestuurd door het Horn relay, zijn daar alle spanningen aanwezig ...
https://fuseandrelay.com/mercedes/vito-viano-w639.html
https://fuseandrelay.com/mercedes/vito-viano-w639.html
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
Ik ga daar morgen naar kijken bedankt voor de tipdeJongTimer schreef: ↑15 jun 2022 23:22 De toeter word aangestuurd door het Horn relay, zijn daar alle spanningen aanwezig ...
https://fuseandrelay.com/mercedes/vito-viano-w639.html
-
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Ja, dat kan. Door die can-bus kan er vanalles in de war schieten. Echt nauwkeurig kijken hoor! Kabeltje klem, ook achter die kachelbox, kabeltje wat afgeschaafd, dat kan al genoeg zijn.
Maar, je schrijft dat je de airco en de kachel hebt verwijderd. Niet dat je die ook weer terug geplaatst hebt?? Wel het dashbord, dat lees ik wel.
Maar, je schrijft dat je de airco en de kachel hebt verwijderd. Niet dat je die ook weer terug geplaatst hebt?? Wel het dashbord, dat lees ik wel.
Kachel enz is teruggeplaats. Ik begrijp gewoon niet dat meerdere systemen uitvallen. Want een relais van toeter heeft toch niets te maken met knipperlicht of ruienwissers of schakelaar van de lichten. ?JantjeV8 schreef: ↑16 jun 2022 08:24 Ja, dat kan. Door die can-bus kan er vanalles in de war schieten. Echt nauwkeurig kijken hoor! Kabeltje klem, ook achter die kachelbox, kabeltje wat afgeschaafd, dat kan al genoeg zijn.
Maar, je schrijft dat je de airco en de kachel hebt verwijderd. Niet dat je die ook weer terug geplaatst hebt?? Wel het dashbord, dat lees ik wel.
Bedankt
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Als je zulke vragen gaat stellen, word het misschien tijd voor Hulp met kennis van zaken.
Om je een voorbeeld te geven, vraag je misschien wel eens af wat je koelkast met de koffiemachine te maken heeft, maar als je dan in de meterkast gaat kijken zitten ze mogelijk beide op dezelfde groep aangesloten.
Zo werkt het in de Auto ook zo ongeveer, alleen ingewikkelder... soms.
Nogmaals .. Meten is weten, Succes
Om je een voorbeeld te geven, vraag je misschien wel eens af wat je koelkast met de koffiemachine te maken heeft, maar als je dan in de meterkast gaat kijken zitten ze mogelijk beide op dezelfde groep aangesloten.
Zo werkt het in de Auto ook zo ongeveer, alleen ingewikkelder... soms.
Nogmaals .. Meten is weten, Succes
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
De relais doet het als ik de relais eruit haal en plek 30 en 87 verbindt doet de toeter het.deJongTimer schreef: ↑15 jun 2022 23:22 De toeter word aangestuurd door het Horn relay, zijn daar alle spanningen aanwezig ...
https://fuseandrelay.com/mercedes/vito-viano-w639.html
Op de stuur zitten dus de bruine en de zwarte kabel. Op de bruine kabel zit massa die aangesloten is op massa dus de bruine kabel is goed verbonden met massa. De zwarte kabel die wordt verbonden met de bruine bij indrukken stuur en dus contact maakt loopt naar het contact. De zwarte kabel vanaf stuur tot contactslot doet het en is niet ergens onderbroken. Mijn vraag is nu welke kabel loopt van het contact slot naar de toeter verder. Zodat ik die kabel kan controleren ik stuur wat fotos
Alvast bedankt
- Bijlagen
-
- 20220622_171043.jpg (83.28 KiB) 751 keer bekeken
-
- 20220622_171100.jpg (81.6 KiB) 751 keer bekeken
-
- 20220622_171107.jpg (145 KiB) 751 keer bekeken
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
PB verstuurd...
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.