Mobilo ervaring buitenland

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
JeVe
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2022 23:15
Mercedes-Benz: GLA 250e

28 mar 2022 23:30

Gestrand in Duitsland na een aanrijding. Mercedes gebeld voor de hulp bij ongeval. Zij zouden meteen alles regelen.
Na uren wachten en meerdere keren bellen is er na 5 uur wachten eindelijk een sleepbedrijf.
Aangezien alle garages toen al dicht waren werd de auto naar een depot gebracht. De chauffeur vroeg hoe wij van de autobahn weg zouden komen. Hiervoor was niets geregeld. De chauffeur was zo vriendelijk ons bij een hotel af te zetten, waarvan de receptie al was gesloten..Daarna zelf maar een hotel geregeld. Volgende ochtend zelf achteraan gebeld waar de auto was en waar die heen gebracht zou worden. Dat bleek een dealer te zijn in een heel andere plaats, terwijl in de plaats waar de auto in depot gebracht was een mercedesdealer zat. Daarom zelf maar achteraan gebeld dat de auto vlakbij naar de dealer kon worden gebracht. Kortom, het meeste zelf moeten regelen. Daarna maar mijn autoverzekering gebeld die binnen een uur de repatriering van de auto heeft geregeld en een huurauto voor ons.
Kortom : Mercedes Mobilo heeft van mij een DIKKE onvoldoende.
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

29 mar 2022 13:41

Een aanrijding is iets anders dan pech. :)
Gebruikersavatar
Dutchiness
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 sep 2019 19:52
Mercedes-Benz: CLS
Contacteer:

29 mar 2022 13:53

Sowieso wanneer je in Duitsland strandt op een zondag is er niets open. Daar zondag tarief ontzettend duur is, zijn bedrijven dan maar op 10-20% capaciteit van normaal (als ze al open mogen zijn).

Meestal is het beter de chauffeur te vragen om de auto bij eigen depot neer te zetten. Kleine reparaties kunnen daar ook in de werkplaats gedaan worden zodat je tenminste nog verder kan (bij pech). Die werkplaats is niet open, maar de chauffeur heeft meestal een sleutel en als ie aardig is kijkt hij even.

Afhankelijk van de verzekering, geld deze meestal alleen voor de auto en vervangend vervoer. Maar als er geen vervangend vervoer beschikbaar is, sta je daar.

Verzekeringen, leuk spul..
MB GLE 350dW166 320pk
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

29 mar 2022 14:53

Wij zien het ook met truck strandingen dat ze in Duitsland niet heel hard voor je lopen. Is niet echt de mobilo zijn schuld maar meer het bedrijf dat moet meewerken
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
dutchtbi
Berichten: 1274
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

30 mar 2022 08:33

Is overigens bij de ANWB niet veel anders. Daar moet je eerst door een firewall van telefonistes heen zien te dringen die waarschijnlijk zo veel mogelijk bellers moeten zien af te wimpelen. Als dat lukt kom je bij de echte hulpverleners terecht die goed helpen. Maar als je op een gevaarlijke splitsing staat met vrouw, klein kind en hond in de auto is discussie met zo’n eerste firewall uitermate frustrerend. De hulp door de echte hulpverleners is echter 👍
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

01 apr 2022 03:45

Had ook Mobilo én Mercedes Me pechmanagment én "Telediagnose"... alle mogelijke mikmak van Mercedes. Auto met dealergarantie en dealer "OH historie". Strande met pech 3km van de lokale dealer. Letterlijk óm de hoek. Die komen dan niet. "Hé hallo! We kunnen toch niks zonder testkast, bel maar met 00800 en die sturen een sleepwagen. Sticker zit in de deurpost." . aha..lekker begin en sorry dat ik u stoorde. Mijn eigen garage was er met 30 minuten. Bleepbloop testkast ding eraan: voertuigvolgsysteem lijkt actief. Dat is vervelend.. Startmotor krijgt geen spanning. Bel met MB, want die kunnen dat online vrijgeven. Nee niet via Pechmanagement maar "gewoon" via de meldkamer. Prima, dan we doen. Kijk maar Sjef want druk ik hier even op die knop met die steeksleutel. Die knop in het hemeltje.
Wat. Een. Drama.
Kunnen niets zien meneer. Wat was uw naam ook al weer? Zit er blijkbaar voor de sier. Het is niet zoals in de reclame dat ik al lachend met spierwitte tanden op die knop kan drukken en je dan soort van verbeterde ANWB aangeboden word. Conciergeservice 3.0. Nee zó liep het niet af. Hadden geen tip/hulp/advies, laat staan medeleven. En botte reactie dat wel. Telediagnose zegt wanneer u moet langskomen voor nieuwe olie voor €20 de liter en een ruitenwisserbladsetje van €88 meneer. Wist u dat dan niet? Uh nee.. Net een robot die telefoniste. Een doodgraver had nog meer plezier is zn werk. Bellen alleen een dealer/sleepwagen voor je die het dichts in de buurt is. Meer niet. 2 uur gewacht op een knalgele sleepwagen. Geen grijze met een MB logo in ieder geval. 4 minuutjes onderweg in de sleepwagen richting die fijne, superklantvriendelijke dealer. Vastzetten duurde nog langer. Chauffeur was vrolijker dan de mevrouw van Mercedes. Tja vroeger meneer..Niks geen update. Nog geen sms. Geen terugkoppeling of ook maar íets van medeleven. koffie on ik krijgen. En wifi. Heb ik weer. Me/Mobilo wist niet wie ik was, waar ik stond en welke auto ik reed. Privacy. Tuurlijk. Vul je daarvoor voor de katse viool al je gegevens in Mercedes Me blijkbaar. Zoek in Mee maar eens de knop van Mobilo. Of dat 00800 nummer. Nummer van die dealer staat er wel. Moet je ook programmeren. Mevrouw vroeg doodleuk om mijn 06...mag niet opgeslagen worden ivm privacy meneer euhh.. hóe heet u ook alweer?. Hahahahahahhhahahah. Dáár vul je dan al die gegevens in Mercedes Me voor in. Dagenlang. Activeer je ALLE abbonementen in Me. Loop je uren te klooien met het authoriseren. Niks geen handleiding daarvoor trouwens of lekkere videootje/handleiding die je door doorheen loodst en dat je naderhand denkt dát ging makkelijk. Nee wel abbonementen die je al hebt en die je voordat ze zijn verlopen al kunt verlengen. Je zult er maar per ongeluk op klikken. Ze kon ook niet zeggen wat de oorzaak was of online dat ding resetten/vrijgeven/weet ik veel. So far diagnostics. Draaiboekje of controlelijstje of een checklist. Vergesse es. Niks, nakkes, nada. Nog geen tip. Check die zekering of is het lampje op de accu nog groen? Ik had net zo goed met de Lidl kunnen bellen. Zaten we op de standplaats naderhand om te lachen maar op dat moment denk je WTF. Wat is hier de meerwaarde van? Daarna gelijk weer een bedrijfs ANWB lidmaatschap afgesloten voor de zekerheid. Kost €120. Weet je teminste zeker wat je krijgt. Betsy33 met vaak een zozo mentaliteit. Zo gaat dat daar. Maar word je wel na een tijdje opgebeld door de chauffeur. Weten ze wel wie je bent en welk kenteken je auto heeft. Ik zat samen met mn vaste garagist in zijn warme X5 te wachten op die sleepdienst, god mag weten wie en hoe laat die zou komen. Bij de ANWB krijg je -soms- zelfs een vakman die met een tywrap en steeksleutel 8 een turboslang weer vastzet. En bellen dat ze er over een half uur zijn. Goedendag, met Henk ten Voorde van de ANWB, ik ben over een half uur. Ik zie je hebt een grijze MB uit 2017 met keteken blablabla. Waar sta je exact? Doet ie het niet? Vervelend man/vrouw 3 piepjes na het indrukken van de startknop? Zal wel startblokkering zijn. Zoiets. Vervelend man, maar ik kom er aan. Zetten we hem achterop en brengen we hem even weg, zit toch om de hoek die dealer.
Is dat anno 2022 niet mogelijk bij Mecedes? Kan Mercedes dat niet net zo goed als de anwb? Hebben die een abbonement waar ze alleen intern mee kunnen bellen ofzo? Betalen we daarvoor nou tig keer zoveel als bij een NON-dealer voor een beurt? Voor dat A4'tje waar Mobilo Actief onderaan staat? Voor die beurt die word afgeraffeld? Kreeg nog wel even te horen dat dit waarschijnlijk HELEMAAL GRATIS want dat de andere vestiging "iets fout had geprogrammeerd in het orginele MB volgsysteem waardoor het blablabla". Maar...dat is waarschijnlijk iets van latere zorg. (...) Plus de vermelding dat ze het snel hadden opgelost, dus als je hiermee naar een allround garage was gegaan dan was dat natuurlijk niet opgelost. Dat laatste had ik liever niet gehoord, maar goed. Kon er nog wel bij. Niemand is perfect maar ik zag het dus blijkbaar allemaal verkeerd en ik moest gewoon heel blij zijn. Dit is toch topservice meneer? Kijk hier heeft u de sleutel. En nog een fijne dag. Wel balen dat die rit naar Rotterdam niet door kon gaan meneer. Maar u zei u had nog vanavond een rit naar Schiphol, dus dat scheeld.

Blijkbaar moet je die kleine lettertjes als het daadwerkelijk produkt geleverd product aannemen en dat het grootste gedeelte allemaal de grootste bulshit is die wettelijk gezien allemaal klopt. Maar dat de ANWB gewoon er gewoon niet meer bijkomt en je in hoogste uitzondering bij dagenlange vertraging een volgetankte A-klasse moet inleveren met cheapass hotelletje de Nieuwezijds Voorburgwal mits het gras minimaal 3.4 mm hoog moet zijn en de wind kracht 8.2 moet hebben. En de kozijnen in 3 lagen gedekt zijn RAL9010- daarna 9020 en matzijdenglans #44 als deklaag verplicht is, mits kwast 22 is gebruikt.[/size]. Een leenfiets was er in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
rickytt3
Donateur
Berichten: 614
Lid geworden op: 13 mei 2014 10:51
Mercedes-Benz: W211 200K Classic 2007
Locatie: Heemskerk

01 apr 2022 07:44

:lol: slechte ervaring, maar mooi geschreven. Ik moest lachen, sorry :applaus:
W211 200K 2007
ex W220 S500 1999
ex W210 E320 CDI 2000 "Herr Flick"
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

01 apr 2022 09:05

blitzer schreef: 29 mar 2022 13:41 Een aanrijding is iets anders dan pech. :)
Klopt en dan moet je creatief zijn.

Ik heb in de jaren '90 Peugeot Assistance gedaan (24/7 hulpdienst).
Zo belde een man dat zijn stuurbekrachtiging niet meer werkte.
Toe ik bij hem kwam zat de hele voorkant van de auto in elkaar :stom:

Uitleg van de klant: Bij schade kom je niet helpen, maar bij een defecte stuurbekrachtiging wel en krijg ik een vervangende auto.
En ja hij had gelijk...
#doeslief
Plaats reactie