Verplichte black box en snelheidsbegrenzer
- Dutchiness
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 sep 2019 19:52
- Mercedes-Benz: CLS
- Contacteer:
Hallo hallo,
Net even in het AD zitten lezen, en heb het nog niet echt ergens anders kunnen vinden, maar wat zijn de meningen hierover:
https://www.ad.nl/auto/snelheidsbegrenz ... ~a4eaff91/
Een verplichte black box in de auto die het rijgedrag en fouten van de bestuurder bijhoud en kan doorgeven aan de politie, en een snelheids begrenzer die verplicht in de auto zit.
Zelf geen fan van..
Net even in het AD zitten lezen, en heb het nog niet echt ergens anders kunnen vinden, maar wat zijn de meningen hierover:
https://www.ad.nl/auto/snelheidsbegrenz ... ~a4eaff91/
Een verplichte black box in de auto die het rijgedrag en fouten van de bestuurder bijhoud en kan doorgeven aan de politie, en een snelheids begrenzer die verplicht in de auto zit.
Zelf geen fan van..
MB GLE 350dW166 320pk
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Weliswaar weer zo'n betaalartikel dus ik hoop dat het weer een gevalletje onnauwkeurige nieuwssite is, maar ik was ook enigszins verbaasd want van wat ik me herinner is er afgesproken dat niet de maximaal ingrijpende variant zou zijn gekozen. Override danwel uitzetten moet mogelijk blijven, en vooral het automatisch politie bellen is echt idioot. Ik heb geprobeerd te zoeken naar internationale artikelen over dat ISA met politie-bel functie, maar ik kreeg daar vrijwel geen bronnen voor.
Misschien dat iemand de officiele documentatie wil doorspitten om die op te zoeken. Maar volgens mij blijft de daadwerkelijk gekozen variant beperkt tot vooral een waarschuwingsvariant zonder dit soort extreme ingrepen, die tevens uitgezet kan worden.
Misschien dat iemand de officiele documentatie wil doorspitten om die op te zoeken. Maar volgens mij blijft de daadwerkelijk gekozen variant beperkt tot vooral een waarschuwingsvariant zonder dit soort extreme ingrepen, die tevens uitgezet kan worden.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Mitchieboy
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 25 jun 2010 00:54
- Mercedes-Benz: Meerdere 1:18
- Specialisatie: 3D en fotografie
- Locatie: Zuid-Holland
Zum Kotzen
Hoe willen ze dat doen wanneer je je op eigen terrein bevind? of een circuit? Dat maar meer regeltjes en kosten aan een auto van Europa hangt me echt de keel uit.
Hoe willen ze dat doen wanneer je je op eigen terrein bevind? of een circuit? Dat maar meer regeltjes en kosten aan een auto van Europa hangt me echt de keel uit.
BJ 2016-2018 Android Auto en Apple Carplay activeren?
Ex: C204 C63 AMG
Ex: W176 A180 7G AMG-Line
Ex: W204 C220 CDI Avantgarde AMG Pakket
Ex: C208 CLK320 Avantgarde Designo
Ex: C208 CLK200 Sport
Ex: C204 C63 AMG
Ex: W176 A180 7G AMG-Line
Ex: W204 C220 CDI Avantgarde AMG Pakket
Ex: C208 CLK320 Avantgarde Designo
Ex: C208 CLK200 Sport
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Vanuit de EU gekopieerd:
Voor de liefhebbers hier nog meer achtergrond.EU schreef: From July 2022, Intelligent speed assistance (ISA) will be mandatory for new models/types of vehicles introduced on the market. The ISA will become mandatory for all new cars that will be sold from July 2024 (therefore it will not concern the vehicle fleet already registered and in circulation before that date).
The ISA system
[...]The ISA system is required to work with the driver and not to restrict his/her possibility to act in any moment during driving. The driver is always in control and can easily override the ISA system.
The ISA regulation provides four options for systems feedback to the driver, from which car manufacturers will be free to choose from:The first two feedback options do not directly intervene but only provide warnings (first optic and if no response from the driver, a delayed acoustic/vibrating warning), which have to be as short as possible in duration to avoid potential annoyance of the driver.
- Cascaded acoustic warning
- Cascaded vibrating warning
- Haptic feedback through the acceleration pedal
- Speed control function
The other possible feedback relies on the pedal restoring force - it will push the driver’s foot gently back to make the driver aware and help to slow down. The driver can ignore this feedback and override the system by pushing slightly harder on the acceleration pedal. Even in the case of speed control function, where the car speed will be automatically gently reduced, the system can be smoothly overridden by the driver by pressing the accelerator pedal a little bit deeper. [...]
Bron: klik hier.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 06 okt 2021 14:04
- Mercedes-Benz: A 200 limousine in Patagonië rood
Heel misselijkmakend. Ja ik rij wel eens wat te hard maar zo'n stasi apparaat is gewoon privacy grens overschrijdend. Wat als je vrouw naar het ziekenhuis brengt omdat ze moet bevallen? En wie waarborgt dat het niet door de verkeerde wordt uitgelezen? We hebben met de toeslag affaire al gezien dat ze niet met gegevens om kunnen gaan ><
-
- Donateur
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 26 okt 2013 20:03
- Mercedes-Benz: EX W220 S320 ('03); EX W245 B160; EX W211 E500 Elegance ('03); EX R129 500SL (1990), EX 2x W163 55 AMG ('03)
- Specialisatie: Rubber afdichtingen
- Locatie: Terneuzen
Beetje dubbel. Een automatisch boete systeem voor als men als een complete debiel door woonwijken vliegt kan absoluut op mijn waardering rekenen. Aan de andere kant is het soms nodig ten behoeve van bijvoorbeeld een medische noodsituatie...
Privacy , tjah, ik denk dat dat iets van vroeger is vwb mobiliteit. Auto's, telefoons en andere slimme apparaten pulsen de locatie op dit moment toch ook al door...
Gezien dit toch een impact heeft op de privacy schat ik in dat dit systeem samenhangt met de keuze om het aan/ uit te zetten. Alhoewel ik zomaar kan begrijpen dat verzekeringsmaatschappijen in de kleine lettertjes op gaan nemen dat er niet wordt uitgekeerd als het systeem moedwillig is uitgeschakeld. En nee, een auto verzekering heeft geen acceptatieplicht...
Ben wel benieuwd naar de methode, want dat gps apparaat zal toch gekalibreerd moeten zijn/ worden... Een ook benieuwd hoe dat gaat met variabele max. snelheid....
Ach ja, we zullen het vanzelf wel zien en horen...
Privacy , tjah, ik denk dat dat iets van vroeger is vwb mobiliteit. Auto's, telefoons en andere slimme apparaten pulsen de locatie op dit moment toch ook al door...
Gezien dit toch een impact heeft op de privacy schat ik in dat dit systeem samenhangt met de keuze om het aan/ uit te zetten. Alhoewel ik zomaar kan begrijpen dat verzekeringsmaatschappijen in de kleine lettertjes op gaan nemen dat er niet wordt uitgekeerd als het systeem moedwillig is uitgeschakeld. En nee, een auto verzekering heeft geen acceptatieplicht...
Ben wel benieuwd naar de methode, want dat gps apparaat zal toch gekalibreerd moeten zijn/ worden... Een ook benieuwd hoe dat gaat met variabele max. snelheid....
Ach ja, we zullen het vanzelf wel zien en horen...
"Kleingeld maakt meer lawaai dan briefjes"
- TWA
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 16 apr 2015 13:31
- Mercedes-Benz: W210 E240 2.6 v6 Elegance Select
- Locatie: Amsterdam
Het artikel:
Greetz Emiel'Snelheidsbegrenzer’ in nieuwe personenauto's vanaf juli verplicht
[...]
Moderator Arjen schreef:
Emiel, het was vast goed bedoeld dat je de tekst hier plaatste, maar je mag betaalde artikelen van website X niet zomaar ergens integraal publiceren op een publiekelijk toegangelijke website Y. Heb daarom de tekst weer verwijderd.
Laatst gewijzigd door Arjen op 20 jan 2022 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst betaalde artikel verwijderd.
Reden: Tekst betaalde artikel verwijderd.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Het waarschuwingssysteem wordt gecombineerd met een black box waarin tal van andere rijgegevens worden opgeslagen. Autoriteiten, zoals politie en justitie, kunnen deze data opvragen, maar dat gebeurt alleen als zij daar een concrete aanleiding voor hebben, zoals onderzoek na een ernstig ongeval.
Lijkt me een goede zaak. Als je als een idioot rijdt en je veroorzaakt ellende dan kan achteraf bekeken worden wie de schuldige is.
Lijkt me een goede zaak. Als je als een idioot rijdt en je veroorzaakt ellende dan kan achteraf bekeken worden wie de schuldige is.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Dutchiness
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 sep 2019 19:52
- Mercedes-Benz: CLS
- Contacteer:
mr. Michel schreef: ↑20 jan 2022 11:39 Het waarschuwingssysteem wordt gecombineerd met een black box waarin tal van andere rijgegevens worden opgeslagen. Autoriteiten, zoals politie en justitie, kunnen deze data opvragen, maar dat gebeurt alleen als zij daar een concrete aanleiding voor hebben, zoals onderzoek na een ernstig ongeval.
Lijkt me een goede zaak. Als je als een idioot rijdt en je veroorzaakt ellende dan kan achteraf bekeken worden wie de schuldige is.
Dat is inderdaad geen slechte zaak. Beetje vergelijkbaar met een dashcam, maar dan wat officiëler
MB GLE 350dW166 320pk
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Hier de link zonder betaalmuur: https://www.bndestem.nl/auto/snelheidsb ... gle.com%2F
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Totale onzin. Elke uitspatting met je auto kan men zo keihard afstraffen mijn inziens. En iedereen heeft er wel eens zo 1, ook als je hier beweerd van niet.
Niet meer toeteren naar een kennis!
Niet meer toeteren naar een kennis!
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Mij niet, we worden genoeg gecontroleerd.
+1ruub-sterw201 schreef: ↑20 jan 2022 11:54 Totale onzin. Elke uitspatting met je auto kan men zo keihard afstraffen mijn inziens. En iedereen heeft er wel eens zo 1, ook als je hier beweerd van niet.
Niet meer toeteren naar een kennis!
#doeslief
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dit bestaat al volop. Vrijwel alle moderne auto's bewaren gegevens van enkele seconden vóór een crash, zoals snelheid, pedaalstand, stuurhoek, gordel, licht etc. De politie kan die gegevens opvragen bij de autofabrikant en dat gebeurt ook in de praktijk (althans hier in Duitsland - of er in Nederland nog een enigszins functionerende publieke sector is die dat kan doen of dat die inmiddels is ondergebracht in een overheidscomputer à la De Lift met Huub Stapel weet ik niet).mr. Michel schreef: ↑20 jan 2022 11:39 Het waarschuwingssysteem wordt gecombineerd met een black box waarin tal van andere rijgegevens worden opgeslagen. Autoriteiten, zoals politie en justitie, kunnen deze data opvragen, maar dat gebeurt alleen als zij daar een concrete aanleiding voor hebben, zoals onderzoek na een ernstig ongeval.
Lijkt me een goede zaak. Als je als een idioot rijdt en je veroorzaakt ellende dan kan achteraf bekeken worden wie de schuldige is.
Voor noodsituaties zoals medische spoed bestaan al sinds jaar en dag straf- en schulduitsluitingsgronden. Of je daar een redelijk beroep op kan doen hangt weer af van de staat van de publieke sector (bv. of er wel personeel bij het OM is om zulke zaken te behandelen) en daar kun je in Nederland best ongerust over zijn - maar dat is een andere discussie.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"