Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
-
David_O
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 18 jul 2017 22:44
10 mar 2022 11:09
Minne schreef: ↑10 mar 2022 09:38
En die lane-assist zorgt er juist voor als je zo'n bel-rund bent (of anders even niet oplet) je gecorrigeerd wordt. De remmen blijven wel werken lijkt mij.
Misschien mensen hierdoor ook eindelijk eens normaal de knipperlichten gebruiken! Helaas wordt er weinig gehandhaafd, maar het egocentrisch door het verkeer bewegen zonder iets aan te geven mogen ze van mij wel eens harder aanpakken.
[offtopic]
Buiten dat, "men" kan wel beginnen over het milieu, zuinig rijden, weinig emissie, etc. Maar bedenk eens hoeveel auto's/vrachtauto's/bussen etc er onnodig remmen dan wel tot stilstand (moeten) komen omdat iemand bij het verlaten van de rotonde geen richting aangeeft. Met alle uitstoot en verkeerscongestie tot gevolg. Zet een paar BOA's bij een aantal rotondes en gevoelsmatig is binnen een paar dagen het begrotingstekort gedicht en veel frustratie weggenomen.
[/offtopic]
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
-
gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
10 mar 2022 11:26
Tom schreef: ↑09 mar 2022 20:41
Dat zal wel zo zijn maar als door de mate van ingrijpen veel mensen manieren zoeken voor een permanente uit stand is het wellicht zinvoller als fabrikant een instelling te kiezen die net wat milder is.
Zou mooi zijn. Maar als iemand anders in de wagen rijdt en een ongeluk krijgt die met het systeem te voorkomen was geweest, zou ik niet graag degene zijn geweest die het systeem permanent uit heeft laten hacken. Je kunt altijd tegen de ingreep insturen, ook al hebben sommige mensen het gevoel dat ze de controle kwijtraken. Zou ook niet gek zijn als de verkoper bij aflevering een ritje maakt met de koper en op de werking wijst. Maar goed.
Gewoon iedere keer uitzetten als je er zo'n last van hebt. Anders een knalgele post-it ter herinnering op het dashboard. Het is nou niet echt zo dat deze functies door de fabrikant geheim worden gehouden of bij een proefrit niet te ontdekken zijn toch?
-
gerardwb
- Berichten: 4574
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
10 mar 2022 12:04
Je moet iemand opzoeken met vediamo die kan het het als last mode programmeren dwz geheugen van de laatst gekozen positie , normaal na het starten wordt deze functie automatisch geactiveerd.
-
Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
10 mar 2022 13:54
gfgf schreef: ↑10 mar 2022 11:26
Zou ook niet gek zijn als de verkoper bij aflevering een ritje maakt met de koper en op de werking wijst. Maar goed.
Wordt aan gewerkt
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
-
Contacteer:
-
GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
12 mar 2022 08:11
Rainaldo schreef: ↑10 mar 2022 00:59
Die vrachtwagen had dus lane assist moeten hebben want het systeem werkt blijkbaar prima, doet precies waarvoor het bedoeld is.
Nou, de stuur assistent van Mercedes werkt zo beroerd dat deze de auto uit de baan laat zwerven, tegen de witte lijn van de vluchtstrook waarna die achterlijke lane assist vol in de remmen gaat. Allebei die systemen werken gewoon niet. Die stuur assistent doet het alleen goed als de weg kaarsrecht is. Ik hoop niet dat dit ooit op vrachtwagens terecht komt want vrachtwagens die ineens vol in de ankers gaan.......
-
gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
12 mar 2022 10:48
Het is de bestuurder die de wagen tegen de lijn laat zwerven hè, niet de assistent. De bestuurder stuurt, de assistent assisteert. Dus die kun je er niet de schuld van geven als je zelf aan het zwabberen bent.
Overigens doet de assistent zijn werk (in ieder geval bij mijn W213) zo goed, dat ik ook op snelwegen met flauwe bochten zelf bijna niets hoef te doen. Echt een superprestatie voor een assistent. Maar een zelfrijdende auto is het niet en dat heeft ook niemand ooit beloofd.
-
GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
12 mar 2022 10:52
gfgf schreef: ↑12 mar 2022 10:48
Het is de bestuurder die de wagen tegen de lijn laat zwerven hè, niet de assistent. De bestuurder stuurt, de assistent assisteert. Dus die kun je er niet de schuld van geven als je zelf aan het zwabberen bent.
Er kan er maar 1 zijn die stuurt, dus of je stuurt zelf of je laat dat ding zijn werk doen op een rechte weg. In allebei mijn S-klasses stuurt deze *altijd* tegen doorgetrokken streep aan om vervolgens vol in de ankers te gaan. In de S uit 2015 kan ik die irritante lane assist uitzetten en dan stuurt de stuur assistent 'm vaak weer wat terug de baan op
-
gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
12 mar 2022 11:05
GamesBond schreef: ↑12 mar 2022 10:52
Er kan er maar 1 zijn die stuurt, dus of je stuurt zelf of je laat dat ding zijn werk doen op een rechte weg.
Tja. Als je er zo inzit, verwacht je dingen die er stomweg niet zijn. Dan ben je ook niet te helpen. Ik zou zeggen: lees nog even de brochure, breng de wagen terug en koop een oude Daihatsu Cuore of zoiets, dan weet je voortaan zeker wie er verantwoordelijk is voor als je zwabberend over de weg gaat. Er is niemand die je verplicht in zo'n inferieure S-klasse te rijden hoor.
-
plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
12 mar 2022 11:09
Volgens mij is het inmiddels helder dat er 2 situaties zijn waarin het systeem simpelweg niet voorziet:
- je MOET uitwijken vanwege gevaar, systeem duwt je gewoon terug
- onduidelijke belijning of plaatsen waar je bij tegemoet komend verkeer over een lijn moet (ja dat ligt op genoeg plekken)
-
GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
12 mar 2022 12:28
gfgf schreef: ↑12 mar 2022 11:05
GamesBond schreef: ↑12 mar 2022 10:52
Er kan er maar 1 zijn die stuurt, dus of je stuurt zelf of je laat dat ding zijn werk doen op een rechte weg.
Tja. Als je er zo inzit, verwacht je dingen die er stomweg niet zijn. Dan ben je ook niet te helpen. Ik zou zeggen: lees nog even de brochure, breng de wagen terug en koop een oude Daihatsu Cuore of zoiets, dan weet je voortaan zeker wie er verantwoordelijk is voor als je zwabberend over de weg gaat. Er is niemand die je verplicht in zo'n inferieure S-klasse te rijden hoor.
Uh nee, als die irri active lane keeping assist uit staat is het wel te doen maar dit is gewoon ronduit gevaarlijk, mensen achter je schrikken zich de tandjes als dat halfbakken systeem ineens ingrijpt. Maar dat is dus ook het probleem, in de auto van 2015 kan het uit, nu gaat het telkens weer opnieuw aan. In mijn Skoda Octavia III 5E werkt active lane keeping assist wel goed, redelijk triest van Mercedes om in auto's die zoveel geld kosten, zo'n halfbakken systeem te leveren.
Mijn andere auto's hebben daar allemaal geen last van
-
Bluesound
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
12 mar 2022 12:54
Weet je zeker dat die systemen goed zijn ingeregeld? Is bv. ooit de voorruit vervangen geweest en de camera daarna niet (goed) ingeregeld?
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
-
Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
12 mar 2022 13:34
Voor zover ik weet worden beide systemen (S en Skoda) door Bosch gemaakt en zouden dus hetzelfde moeten werken.
Situaties waarbij je voor een tegenligger over een doorgetrokken streep moet vind je doorgaans alleen in 60Km zones. Die systemen werken pas boven de 60 Km/h, dus als het systeem ingrijpt rijd je te hard.
[/wijsneusmodus]
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
12 mar 2022 14:34
plorie schreef: ↑12 mar 2022 11:09
Volgens mij is het inmiddels helder dat er 2 situaties zijn waarin het systeem simpelweg niet voorziet:
- je MOET uitwijken vanwege gevaar, systeem duwt je gewoon terug
- onduidelijke belijning of plaatsen waar je bij tegemoet komend verkeer over een lijn moet (ja dat ligt op genoeg plekken)
Jij bent met gemak de overrulende factor, onzin dat het systeem dingen doet die gevaarlijk zijn of niet goed.
Onduidelijke belijning kan hij inderdaad op reageren maar als je gewoon “normaal” stuurt is dit in mijn inziens niet storend
Ik ben net als Godfried vol lof over het systeem
greetings Evan
-
Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
-
Contacteer:
12 mar 2022 18:52
Evan schreef: ↑12 mar 2022 14:34
Ik ben net als Godfried vol lof over het systeem
Hier nog 1 die enthousiast is. Erg fijne optie als je weet hoe het allemaal werkt.
plorie schreef: ↑12 mar 2022 11:09of plaatsen waar je bij tegemoet komend verkeer over een lijn moet (ja dat ligt op genoeg plekken)
Knipperlicht gebruiken.
plorie schreef: ↑12 mar 2022 11:09 :- je MOET uitwijken vanwege gevaar, systeem duwt je gewoon terug
Af en toe wil die iets anders dan ik, dan is het simpel (iets krachtiger) te corrigeren door gewoon weer te sturen zoals je ook zonder lane-assist doet.
De lane-assist kan op de kleinere weggetjes inderdaad niet lekker werken en verassende move's maken, dus moet je sowieso gewoon je stuur (steviger) vasthouden. Als je daar af-en-toe rijdt zet je de lane-assist gewoon even met het knopje uit.
Stel dat je op het platteland woont/werkt/rijdt, dan kan ik me voorstellen dat je die optie liever niet hebt (of uitgeschakeld wordt)
Jeroen schreef: ↑12 mar 2022 13:34Die systemen werken pas boven de 60 Km/h, dus als het systeem ingrijpt rijd je te hard.
Wist ik niet! Ga ik uitproberen
#doeslief