Update Audio 20 naar Comand Online

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
BEURS176
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2022 13:15
Mercedes-Benz: V Klasse W447

12 jan 2022 13:28

Goedemiddag forumleden. Ff voorstellen. Ik ben BEURS176 en wij hebben een MB V klasse W447 van 2015. Die wordt over een maand of 2 omgebouwd naar een camper ( het hef-dak zit er al op trouwens ) Ik ben bij dit forum terecht gekomen omdat ik, zoals vele anderen ook, me van de zomer, zeker in Frankrijk, nogal gestoord heb aan het ronduit slechte navigatiesysteem van de Audio 20 unit . Zoals uit diverse opmerkingen al blijkt is het navigatie-systeem van de Comand Online units een heel stuk sneller, maar vooral beter/nauwkeuriger. Zeker als de V klasse dadelijk een camper is , is een goede navigatie wel van belang. Nu heb ik 1 week geleden, na nogal wat onderzoek op diverse forums, de stap gezet om een comand online unit van Harman Becker NTG5 in onze V Klasse te bouwen. Prima gelukt, en bijna alles werkt, behalve........ja de achteruitrij camera ( en ik wil de AUX ingang nog activeren ). De camera schakelt netjes in, maar beeld is simpelweg zeer slecht. Dat had ik ook al op diverse forums gelezen dat dat zou gebeuren. Nu zou er "iets" aangepast moeten worden , zover ik weet een andere programmering van de beeldvorming ( het gamma? ) door de camera via de camera module. Dat zou kunnen met Vediamo. Datzelfde geldt ook voor het activeren van de AUX ingang in het comand online systeem( de bekabeling daarvoor is al aangesloten ) . Beiden zouden offline met Vediamo mogelijk zijn. Wie kan mij daarmee helpen cq wie kent iemand ( liefst in de buurt van Limburg ) die daar zeeeeer handig mee is? Alvast dank voor de hulp.
Plaats reactie