Welke bekende issues hebben de
W221 S63 V8 pre mopf
- kopbouten?
- ketting?
- 7G sensoren?
- wat nog meer?
W221 S63 V8 mopf
- zitten daar al betere kopbouten in?
- zijn de 63 kwalen daar verholpen? Te zien aan motornummer of iets?
- 7g verbeterd?
- waar op te letten?
W221 S63 V8 bi-turbo
- hoe is deze motor? Heeft die ook kwalen?
- heeft deze een andere automaat? Of zelfde 7G
- waar op te letten?
W222 S500 V8 bi-turbo
- hoe is dese motor ? Heeft die ook kwalen?
- zit daar een andere 7g in de eerste versies?
- waar op te letten?
Berg vragen maar probeer een goed beeld bij de modellen te krijgen en voors en tegens tegen elkaar weg te strepen.
Issues W221 S63 vs W222 S500
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
W221 S63 Mopf met 6.2 bestaat niet, dat werd toen gelijk de 5,5 biturbo (dus van M156 naar M157). Beiden 7G-MCT. Kopboutissue zou lopen tot motornummer 1569xx 60 060658. Deze groep zou tot in 2010 lopen dus mogelijk valt elke S63 6.2 V8 in die groep.
W222 S500 V8 is 7G-Tronic Plus of 9G-Tronic met de M278 4.6 biturbo, zat ook in de Mopf W221 S500. En M278 was de non-AMG variant van de M157 (idd andere boring en slag).
W222 S500 V8 is 7G-Tronic Plus of 9G-Tronic met de M278 4.6 biturbo, zat ook in de Mopf W221 S500. En M278 was de non-AMG variant van de M157 (idd andere boring en slag).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Wel bijzonder dat er bergen 6.2 mopf’s te koop staan..
Die hebben de ovale dempers nog 2010.
Lijkt me niet dat die allemaal omgebouwd zijn tot stuur aan toe.
Bedankt voor de info
Lees elders weer dat de mct pas vanaf 2011 is geplaatst in de S63 en CL63 en dus vanaf de bi-turbo
Betekend dat de 6.2 eigenlijk gelijke bak heeft als mijn S500 pre mopf.
Is de MCT bak fijner kwa schakelen?
Die hebben de ovale dempers nog 2010.
Lijkt me niet dat die allemaal omgebouwd zijn tot stuur aan toe.
Bedankt voor de info
Lees elders weer dat de mct pas vanaf 2011 is geplaatst in de S63 en CL63 en dus vanaf de bi-turbo
Betekend dat de 6.2 eigenlijk gelijke bak heeft als mijn S500 pre mopf.
Is de MCT bak fijner kwa schakelen?
Lijkt mij een mopf en volgens kenteken een 6.2
- Bijlagen
-
- 0FDD5515-852F-4A0D-9C16-0609DA8BB3A1.jpeg (240.39 KiB) 762 keer bekeken
-
- FA1A1579-4C40-4291-960A-27D1EE1373C9.jpeg (280.19 KiB) 762 keer bekeken
-
- A266BB21-D05E-43FE-897B-3CD1D91FE729.jpeg (187.14 KiB) 762 keer bekeken
-
- 039221B0-1335-4A9D-82DC-F6DC1CA716F9.jpeg (65.99 KiB) 762 keer bekeken
-
- 4C8522FA-27B2-48AA-9B42-F4961503622F.jpeg (183.33 KiB) 762 keer bekeken
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nee, klopt toch. Facelift was al eerder dan de wissel van 6,2 naar 5,5. Dus die zul je inderdaad ook nog tegen kunnen komen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Voor de M278 biturbo (en de M276 biturbo) worden distributieketting problemen genoemd op internet.
Maar het lijkt me dat dat risico tegenwoordig voor heel veel motoren met distri kettingen geldt.
Maar het lijkt me dat dat risico tegenwoordig voor heel veel motoren met distri kettingen geldt.