Hi allemaal,
BramCLS hier, 40 jaar oud en sinds 2014 woonachtig met mijn gezin met twee jonge kinderen in Almere. In het dagelijks leven werk ik als leidinggevende in de IT. Het 'auto virus' was van jongs af aan al bij mij aanwezig en ik ontwikkelde sindsdien een exotische smaak m.b.t. auto's i.t.t. de '13 in een dozijn' auto's. Dit auto virus werd aangewakkerd begin jaren '90 toen ik voor het eerst een exoot zag: een Lamborghini Diablo. Sindsdien ben ik een soort van 'auto gek' en vind het leuk om regelmatig op de hoogte te zijn van allerlei ontwikkelingen op auto gebied en geniet ik van voornamelijk auto designs die ontstaan zijn door 'out of the box' te denken.
Mijn auto carriere is begonnen in 2003 (middenin mijn studietijd) toen ik mijn rijbewijs had gehaald en meteen na het behalen van mijn rijbewijs kocht ik mijn eerste auto: een VW Golf IV 1.4 benzine uit 1999. Deze ging na 3 jaar trouwe dienst alweer de deur uit omdat ik in 2005/2006 was afgestudeerd en me zou begeven in de wondere wereld van de lease auto's. Ik heb voor het gemak hieronder even mijn 'auto historie' opgesomd om jullie een beeld te geven wat ik allemaal heb gereden in mijn auto carriere:
- Een zwarte VW Golf IV 1.4 benzine hatchback (prive gekocht, 2 a 3 jaar probleemloos gereden).
- Een zilveren Ford Focus benzine hatchback (lease).
- Een zwarte VW Golf V 1.9 TDI hatchback (lease).
- Een zwarte Alfa 159 1.8 benzine berlina (lease).
- Een grijze VW Golf VI 1.9 TDI hatchback (lease).
- Een zwarte Alfa Romeo 159 2.0 JTDM TI diesel berlina (prive gekocht en geimporteerd uit Duitsland, 7 jaar probleemloos gereden).
Na mijn eerste kennismaking met het merk Alfa Romeo 'in de lease', ging mijn 'auto-gek' hart sneller kloppen. Wat was dat ontwerptechnisch een unieke auto en leek destijds en nu nog steeds op niks wat al op de openbare weg reed/rijd. Ik had toen mezelf voorgenomen om mijn volgende auto die ik prive zou kopen dat die ook een 159 moest zijn. Zo gezegd, zo gedaan en kwam na het einde van mijn lease auto carriere (doordat ik van baan was gewisseld) de 159 2.0 JTDM TI diesel op mijn oprit te staan. Na een verandering in mijn werk situatie, moest ik met veel pijn in mijn hart de 159 verkopen na 7 jaar trouwe dienst. Aangezien ik niet zonder auto kan i.v.m. waar ik woon en mijn gezinssituatie, werd ik geconfronteerd met de volgende uitdaging: welke auto is een waardige opvolger van de 159?
Al sinds de introductie van de allereerste CLS (de C219) in 2004/2005 viel ik van mijn stoel waar Mercedes Benz toen mee op de proppen kwam: een vierdeurs sedan coupe gebaseerd op de W211 van die tijd. Wat een lef had Mercedes Benz om zo'n auto te presenteren die in principe technisch veel op zijn broertje de W211 leek maar letterlijk in een ander 'jasje' en hiermee een nieuw segment creeerde. Het is in principe de W211 in een maatpak . Na een aantal jaartjes verder kwam er ook een opvolger van de C219 genaamd de C218 van de 2e generatie. Deze vond ik nog mooier (smaken verschillen uiteraard) dan de eerste generatie. Ik had bij het verkopen van mijn 159 toen besloten dat het een C218 zal gaan worden in een benzine/sedan uitvoering.
Na lang (ik wilde per se bepaalde opties er niet op hebben zoals airmatic, 4-matic en het mocht geen zwarte auto zijn) zoeken en 4 CLS'en in een korte tijd te hebben bezocht, kruiste daar de CLS 350 in een Grijze/Champagne kleur (ik weet nog steeds niet wat de originele naam is ) uit 2012 ineens mijn pad met weinig kilometers en in perfecte staat. De CLS is al een indrukwekkende wagen 'in persoon' maar in deze uitvoering sloeg mijn auto hart op tilt. Vooral de kleuren combinatie van het interieur in mokka/creme/hout is een echte eye catcher. Na de proefrit en het inspecteren van de onderhoudshistorie wist ik het meteen: dit gaat hem worden.
Ik heb nooit eerder op Mercedes Benzen gelet in mijn auto leven omdat ik het nogal 'saaie' modellen vond. Sinds de CLS ben ik 180 graden gedraaid. Ik heb nooit eerder een Mercedes Benz gereden maar ik snap nu waarom mensen voor Mercedes Benz kiezen: wat een comfort, hoogwaardige materialen in het interieur etc. Je voelt je gewoon een koning als je instapt. Ik ben op slag verliefd geworden. Mijn intentie is om de CLS helemaal op te rijden totdat we als automobilisten de electrische auto's in worden 'gedwongen' (ik ben regelmatig ook in Amsterdam en vanaf 2030 had ik begrepen dat de binnenring totaal wordt afgesloten en exclusief terrein wordt voor electrische auto's ).
Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust aan me .
Groetjes,
BramCLS
Even voorstellen
- Toni043
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
Welkom, en leuk geschreven .
Mooie wagen, snap waarom je er verliefd op bent geworden.
Mooie wagen, snap waarom je er verliefd op bent geworden.
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3198
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Haha herkenbaar die 3 wensen/eisen had ik ook voor een X218. Nu hebben we 3 jaar een magnetiet zwarte 218 zonder air- en 4 matic
- Arko
- Donateur
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 06 mei 2013 17:07
- Mercedes-Benz: W221 S350 , W639 Vito DC Amigo
- Specialisatie: Wegenbouwer
- Locatie: Groene Hart (Nieuwveen)
Mooie wagen... veel veilige en fijne kilometers
Groet, Dimitri
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Leuk verhaal, en herkenbaar. Als je Mercedes gaat rijden ontdek je het comfort en de verfijning, en natuurlijk alle voorzieningen die je auto super veilig maken maar waarvan je hoopt dat je ze nooit nodig zult hebben.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 jan 2022 21:40
Welkom!
Off topic: waarom specifiek geen airmatic en 4 matic?
Off topic: waarom specifiek geen airmatic en 4 matic?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Valt wat voor te zeggen, al kan ik natuurlijk niet voor hem zelf spreken. Wanneer (niet als) Airmatic het begeeft kan het flink in de papieren lopen, veerpoten maar ook bijv. ventielblok zijn prijzig. En in Nederland kom je zonder 4Matic prima weg, ook met slecht weer (zelf ondervonden, gewoon wat voorzichtiger zijn). Terwijl je wel de extra massa, verbruik en onderhoud meesleept. Zo heb ik het destijds ook bekeken, alleen dus wel eentje met Airmatic en dan maar geaccepteerd dat de rekening een paar keer zal komen.Mevlut0405 schreef: ↑06 jan 2022 23:24 Welkom!
Off topic: waarom specifiek geen airmatic en 4 matic?
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
V.w.b. airmatic, ik las ergens dat dit systeem nauwelijks nog meer comfortabel is dan de standaard schokdempers. Nu ik zelf de proef op de som heb genomen met standaard schokdempers, vind ik deze comfortabel zat. Nogal opmerkelijk met hele platte banden (bandhoogte 35 voor en 30 achter met 19 inch) je merkt niet eens dat je op zulke platte banden rijd. Verder als er wat is met de airmatic (het systeem is niet foutloos) dan kom je zwaar aan de beurt m.b.t. kosten en dat is het me niet waard. Ik zou de rekening prima kunnen betalen maar ik vind het zonde van het geld wat je beter aan iets anders kunt besteden naar mijn meningMevlut0405 schreef: ↑06 jan 2022 23:24 Welkom!
Off topic: waarom specifiek geen airmatic en 4 matic?
V.w.b. 4-matic heb je naar mijn mening daar niks aan in NL. Voegt alleen meer gewicht toe wat weer effect heeft op meer wegenbelasting betalen en meer verbruik. En een CLS is een deftige auto geen offroader waar je mee door de blubber rijd etc waar 4 wiel aandrijving mogelijk een leuke optie is. Ik kan me niet bedenken waarom 4 wiel aandrijving in NL nuttig is. Als we in het hoge noorden zouden wonen in een Scandinavisch land, dan kan ik me voorstellen dat 4 wiel aandrijving waarde toevoegt aangezien het daar regelmatig sneeuwt en het kwik vaak laag is met gladde wegen als gevolg etc. Extra grip/extra voertuigbeheersing is dan zeker welkom .
Maar bovenal: ieder z'n eigen ding natuurlijk